-
1. Data: 2010-02-05 11:49:40
Temat: och ta PLAY
Od: KE <k...@w...pl>
Odpowiedź play na to jak doładować kartę w modemie :)
Szanowny Panie,
dziękujemy za zgłoszenie, nadesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej
dnia 2 lutego 2010 roku, dotyczące doładowania karty w Ofercie "Play
Online na Kartę".
Uprzejmie prosimy w korespondencji zwrotnej,o wypełnienie poniższego
szablonu zawierając dokładne i aktualne informacje dotyczące przykładowego
połączenia (maksymalnie sprzed dwóch dni wraz z podaniem konkretnej
godziny). Dzięki temu będzie można dokładnie zweryfikować takie połączenie
i rozwiązać problem:
o Numer abonenta:
o Które kody nie działają?
o Częstotliwość problemu (rzadko / często / zawsze):
o W jakiej sieci znajdował się abonent (Play czy roaming Plus)?
o Czy był zasięg?
o Model telefonu:
o Komunikat na wyświetlaczu:
o Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak /
nie / brak próby)?
o Kiedy wystapił problem (dzień, godzina, minuta)?
o KRÓTKI OPIS PROBLEMU:
Uprzejmie informujemy, że w celu rozpatrzenia niniejszego zgłoszenia
prosimy o podanie numeru telefonu oraz hasła abonenckiego bądź
wszystkich danych z wymienionych poniżej:
- adresu zameldowania bądź korespondencyjnego,
- numeru dowodu osobistego lub numeru PESEL,
- adresu kontaktowego e-mail lub kontaktowego numeru telefonu.
Ma to na celu zapewnienie pełnego bezpieczeństwa własności i interesów
naszych Klientów. Informacje o koncie mogą być udostępnione wyłącznie
osobom do tego uprawnionym. W odpowiedzi prosimy o powołanie się na numer
powyższego zgłoszenia , a wtedy wszystkie informacje dotyczące konta
zostaną Panu udzielone.
W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą Obsługą Klienta
za pośrednictwem strony internetowej, poczty elektronicznej, dzwoniąc pod
numerem 790 500 500.
Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się
w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz
dostępnych usług.
Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na
bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź.
-
2. Data: 2010-02-05 11:55:19
Temat: Re: och ta PLAY
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
KE pisze:
> Odpowiedź play na to jak doładować kartę w modemie :)
>
>
>
> Szanowny Panie,
>
> dziękujemy za zgłoszenie, nadesłane za pośrednictwem poczty
> elektronicznej dnia 2 lutego 2010 roku, dotyczące doładowania karty w
> Ofercie "Play Online na Kartę".
>
> Uprzejmie prosimy w korespondencji zwrotnej,o wypełnienie poniższego
> szablonu zawierając dokładne i aktualne informacje dotyczące
> przykładowego połączenia (maksymalnie sprzed dwóch dni wraz z podaniem
Ich dział reklamacji jest do dupy. Pracują gorzej niż przedszkolaki.
U mnie nie dochodzą smsy wysłane do zagranicznej sieci. Z internetu
dowiedziałem się, że pewnie dlatego, że PLAY nie ma z tą siecią
podpisanej umowy.
Słałem reklamacje, za każdym razem odpowiedź była inna, zazwyczaj
mówili, że to chwilowy problem i już jest po wszystkim.
A problem nadal był.
W ostatniej reklamacji zażądałem odszkodowania po 100zł. Złożyłem 3
reklamacje, za każdy z 3 smsów.
Nie odpowiedzi odmownie listem poleconym - pozew do sądu już poszedł.
Drugi pozew za kolejne reklamacje czeka w kolejce, aż się obecna
sprawa prawomocnie zakończy.
Kolejne reklamacje też będą. Aż się nie nauczą, że:
1/ SMSy powinny dochodzić nawet do zagranicznej sieci
2/ odpowiedź odmowną wysyła się listem poleconym.
3/ nie można kłamać w odpowiedziach reklamacyjnych.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2010-02-05 15:38:04
Temat: Re: och ta PLAY
Od: ">>Galeon<<" <s...@w...pl>
Liwiusz pisze:
> 1/ SMSy powinny dochodzić nawet do zagranicznej sieci
dlaczego tak sądzisz ?
-
4. Data: 2010-02-05 15:39:17
Temat: Re: och ta PLAY
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
>>Galeon<< pisze:
> Liwiusz pisze:
>
>> 1/ SMSy powinny dochodzić nawet do zagranicznej sieci
>
> dlaczego tak sądzisz ?
Taki jest cel działania firm telekomunikacyjnych.
--
Liwiusz
-
5. Data: 2010-02-05 18:53:22
Temat: Re: och ta PLAY
Od: darnok <d...@a...spam.ch>
On 2010-02-05 16:39, Liwiusz wrote:
> >>Galeon<< pisze:
>> Liwiusz pisze:
>>
>>> 1/ SMSy powinny dochodzić nawet do zagranicznej sieci
>>
>> dlaczego tak sądzisz ?
>
> Taki jest cel działania firm telekomunikacyjnych.
http://www.playmobile.pl/resources/pdf/Regulamin_swi
adczenia_uslug_telekomunikacyjnych_dla_abonentow.pdf
"§ 8. Zakres Usług
1. Abonenci za pośrednictwem Sieci Telekomunikacyjnej mają dostęp do
sieci telekomunikacyjnych innych operatorów krajowych i zagranicznych, z
którymi Operator ma zawarte stosowne umowy.
2. Lista Operatorów krajowych i zagranicznych, o których mowa w § 8.
ust. 1 powyżej oraz lista krajów dostępne są w Punktach Sprzedaży P4
oraz na stronie internetowej WWW Operatora.
3. W przypadku korzystania z dostępu do sieci i usług innych operatorów,
zasady rozliczeń oraz jakość świadczonych (niezależne od Operatora)
Usług Telekomunikacyjnych mogą różnić się od stosowanych przez Operatora."
I raczej na tej podstawie odrzuca ci to twoje zadanie.
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
6. Data: 2010-02-06 07:44:12
Temat: Re: och ta PLAY
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
darnok pisze:
> On 2010-02-05 16:39, Liwiusz wrote:
>> >>Galeon<< pisze:
>>> Liwiusz pisze:
>>>
>>>> 1/ SMSy powinny dochodzić nawet do zagranicznej sieci
>>>
>>> dlaczego tak sądzisz ?
>>
>> Taki jest cel działania firm telekomunikacyjnych.
>
> http://www.playmobile.pl/resources/pdf/Regulamin_swi
adczenia_uslug_telekomunikacyjnych_dla_abonentow.pdf
>
>
> "§ 8. Zakres Usług
> 1. Abonenci za pośrednictwem Sieci Telekomunikacyjnej mają dostęp do
> sieci telekomunikacyjnych innych operatorów krajowych i zagranicznych, z
> którymi Operator ma zawarte stosowne umowy.
> 2. Lista Operatorów krajowych i zagranicznych, o których mowa w § 8.
> ust. 1 powyżej oraz lista krajów dostępne są w Punktach Sprzedaży P4
> oraz na stronie internetowej WWW Operatora.
> 3. W przypadku korzystania z dostępu do sieci i usług innych operatorów,
> zasady rozliczeń oraz jakość świadczonych (niezależne od Operatora)
> Usług Telekomunikacyjnych mogą różnić się od stosowanych przez Operatora."
Nie mówiłem o przymusie prawnym, tylko o normalnym podejściu
biznesowym. Gdyby Play nie umożliwiał wysyłania smsów do innych polskich
sieci, to też pisałbyś, że wszystko jest w porządku, bo żadna ustawa go
do tego nie zmusza (zakładając, że nie zmusza)?
Moje twierdzenie zatem iż "SMSy powinny dochodzić nawet do
zagranicznej sieci" należy rozumieć tak jak "w sklepie spożywczym
codziennie rano powinien być świeży chleb" i nie doszukiwać się
dziwacznych argumentów, że przecież żadna ustawa właściciela do takiego
działania nie zmusza.
Pomijam już fakt, że Play za takie niedostarczone smsy pobiera opłatę
- DLACZEGO?
>
> I raczej na tej podstawie odrzuca ci to twoje zadanie.
>
Jak na razie nie potrafią nawet odpowiedzieć poprawnie na reklamację.
--
Liwiusz
-
7. Data: 2010-02-06 10:12:44
Temat: Re: och ta PLAY
Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
> Pomijam już fakt, że Play za takie niedostarczone smsy pobiera opłatę -
> DLACZEGO?
Tutaj też operator jest kryty - opłata za sms jest naliczana, ponieważ jest
to opłata za wysłanie sms-a do SMSC a nie do abonenta B. W praktyce oznacza
to, że operator odpowiada za działanie usługi w relacji terminal abonenta
<-> własne SMSC a co się później będzie działo, to "może zależeć od
operatorów innych sieci".
Przynajmniej tak mi tłumaczono wiele lat temu działanie usługi sms, OIDP w
Idei.
Maciek.
-
8. Data: 2010-02-06 10:18:04
Temat: Re: och ta PLAY
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Maciej Muran pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
>> Pomijam już fakt, że Play za takie niedostarczone smsy pobiera
>> opłatę - DLACZEGO?
>
> Tutaj też operator jest kryty - opłata za sms jest naliczana, ponieważ
> jest to opłata za wysłanie sms-a do SMSC a nie do abonenta B. W praktyce
> oznacza to, że operator odpowiada za działanie usługi w relacji terminal
> abonenta <-> własne SMSC a co się później będzie działo, to "może
> zależeć od operatorów innych sieci".
> Przynajmniej tak mi tłumaczono wiele lat temu działanie usługi sms, OIDP
> w Idei.
Rozumowanie takie można jeszcze od biedy uznać za zasadne, jeśli by
była przynajmniej teoretyczna możliwość dotarcia smsa do adresata, a
brak dostarczenia wynikałby na przykład z powodu przeterminowania się
smsa (wyłączony telefon adresata), czy z innych przyczyn leżących
bezpośrednio po stronie operatora adresata, czy po stronie samego adresata.
Jeśli jednak z góry wiadomo, że SMS nie będzie mógł być dostarczony,
pobieranie za niego opłaty raczej byłoby trudne do obronienia w
przypadku dopuszczenia do sporu przed sądem.
--
Liwiusz
-
9. Data: 2010-02-06 10:29:01
Temat: Re: och ta PLAY
Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
> Jeśli jednak z góry wiadomo, że SMS nie będzie mógł być dostarczony,
> pobieranie za niego opłaty raczej byłoby trudne do obronienia w przypadku
> dopuszczenia do sporu przed sądem.
Oczywiście, chciałem tylko uprzedzić z czym możesz się spotkać.
Będę trzymał kciuki, bo jeśli sprawa dotrze do sądu to będzie ciekawie.
Kaliber podobny do braku informowania abonentów, że sms zawierający polskie
znaki diakrytyczne jest naliczany inaczej (w efekcie drożej) jeśli
przekroczy się ileś tam znaków.
Maciek.
-
10. Data: 2010-02-06 10:37:42
Temat: Re: och ta PLAY
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Maciej Muran pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
>> Jeśli jednak z góry wiadomo, że SMS nie będzie mógł być dostarczony,
>> pobieranie za niego opłaty raczej byłoby trudne do obronienia w
>> przypadku dopuszczenia do sporu przed sądem.
>
> Oczywiście, chciałem tylko uprzedzić z czym możesz się spotkać.
> Będę trzymał kciuki, bo jeśli sprawa dotrze do sądu to będzie ciekawie.
> Kaliber podobny do braku informowania abonentów, że sms zawierający
> polskie znaki diakrytyczne jest naliczany inaczej (w efekcie drożej)
> jeśli przekroczy się ileś tam znaków.
Nie ma co trzymać kciuków - sprawa trafiła do sądu (i trafi kolejna),
ale żądanie argumentuje tym, że reklamacja została uznana (poprzez brak
odpowiedzi negatywnej wysłanej listem poleconym), więc tutaj żaden sąd
problemu dostarczalności SMSów nie będzie roztrząsał.
--
Liwiusz