  • 1. Data: 2010-02-13 15:50:24
    Temat: Re: faktura w PLAY
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-13 12:50, mK pisze:
> [...]
    > fakturę. Na pytanie, czy play ma jakikolwiek obowiazek dostarczania faktur
    > Pani odpowiedziała, że jedyny obowiązek to mam ja i muszę zapłacić.
    > (oczywiście jest wzmianka w regulaminie że muszę zapłacić). Trochę to
    > śmieszna sprawa, bo sprzedawca w sklepie rachunek musi dać w momencie
    > płacenia pieniędzmi, a play takiego obowiązku chyba niema i wystarczy że sms
    > wyśle że trzeba zapłacić. Załużmy, że potrafię tylko dzwonić z telefonu, nie
    > mam internetu, i poptrafię zapłacić tylko na poczcie, to jak mam uregulować
    > rachunek z play? Nie wiem co na to prawo, ale zapewne wszystko jest w

    Wypełniasz druczek pocztowy do przelewu i płacisz na poczcie, czy gdzieś
    tam jeszcze.

    --
    animka

  • 2. Data: 2010-02-13 16:03:00
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Animka pisze:

    > Wypełniasz druczek pocztowy do przelewu i płacisz na poczcie, czy gdzieś
    > tam jeszcze.

    Wszystko się zgadza z małym ale. FV powinna być wystawiona w przeciągu 7
    dni od chwili zakończenia świadczenia usługi (okresu billingowego).
    Niestety ustawodawca nie uściślił w jakim terminie powinna zostać doręczona.

    Jedyną podstawą płatności dla płatnika jest otrzymanie FV.
    Nie można dokonać płatności nie mając FV.

    O ile w przypadku osób fizycznych nie ma problemu o tyle w przypadku
    przedsiębiorców prowadzących DG nie jest już tak prosto.

    Prowadząc księgowość muszę mieć FV aby ją opłacić i nie ma tutaj mowy o
    tym aby płacić sobie przelewem kwotę wg informacji z innego źródła.

    Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

    Ostatnio nasze opki przerzuciły sie z usług Poczty Polskiej na inPost i
    pojawiają się opóźnienia w dostarczaniu FV. Są to znaczne opóźnienia
    sięgające nawet miesiąca.

    W przypadku Polkomtela wystarczy telefon na 2601 (BOK) i zgłoszenie
    żądania otrzymywania FV za pośrednictwem Poczty Polskiej.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2010-02-13 16:05:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-13 17:03, Flo wrote:

> [...]
    > tym aby płacić sobie przelewem kwotę wg informacji z innego źródła.
    >
    > Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

    Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

  • 4. Data: 2010-02-13 16:29:43
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Polecę klasykiem: podstawę prawną poproszę :-)

    A ja odpowiem niczym US.
    Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

  • 5. Data: 2010-02-13 16:36:38
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    W dniu 2010-02-13 17:03, Flo pisze:

> [...]
    > tym aby płacić sobie przelewem kwotę wg informacji z innego źródła.
    >
    > Jest FV jest płatność. Nie ma FV nie ma płatności. Koniec, kropka.

    Obawiam się niestety, że za dużego pojęcia o księgowości nie masz.
    Ale, gdybyś uważał że się jednak mylę, to znajdź proszę jakieś
    uzasadnienie (czytaj - podstawę prawną) takiego stwierdzenia.

    Dla wyjaśnienia - jak wykonasz przelew bez żadnego dokumentu, umowy itp,
    nie spowoduje on raczej skutków podatkowych (nie jest kosztem uzyskania
    przychodu), ale zakazu jego wykonywania nie ma.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 6. Data: 2010-02-13 17:03:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Borafu" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dla wyjaśnienia - jak wykonasz przelew bez żadnego dokumentu, umowy itp,
    > nie spowoduje on raczej skutków podatkowych (nie jest kosztem uzyskania
    > przychodu), ale zakazu jego wykonywania nie ma.

    Dla porzadku jeszcze nalezaloby zaznaczyc o czyich pieniadzach mowimy.
    Bo jesli o pieniadzach typowego "Jana Kowalskiego" - nawet prowadzacego przy
    okazji DG (z zastrzezeniem o ktorym mowa dalej) to tak wlasnie jest.
    Jesli natomiast mowimy o pieniadzach spolki - zwlaszcza kapitalowej, czy
    nawet jednoosobowej DG ale na pelnej ksiegowosci i odnosnie przekewu z konta
    "firmowego" - no to faktycznie platnosc bez "podkladki" moze byc
    problematyczna z punktu widzenia prawa bilansowego.
    Ale pierwotnei watek dotyczyl raczej konsumenta.
    Powazny przedsiebiorca nie pisalby przeciez "zaluzmy" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-02-13 17:05:13
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    >
    > Jedyną podstawą płatności dla płatnika jest otrzymanie FV.
    > Nie można dokonać płatności nie mając FV.

    No nie wiem, ja płacę przelewem. Mam zrobiony przelew wzorcowy w moim
    banku. Jak mi potrzebna faktura to ją sobie po prostu sama drukuję. Np.
    na Orange online faktury zawsze są, można je pobrać.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-02-13 17:06:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-13 17:29, Flo pisze:

    > A ja odpowiem niczym US.
    > Na jakiej podstawie dokonano przelewu i wpisu do KPiR.

    To im odpowiedz: na podstawie UMOWY.

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-02-13 17:19:32
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Borafu pisze:

> [...]
    > nie spowoduje on raczej skutków podatkowych (nie jest kosztem uzyskania
    > przychodu), ale zakazu jego wykonywania nie ma.

    Aha. Powiedz to podmiotowi prowadzącemu pełną księgowość.

  • 10. Data: 2010-02-13 17:19:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >To im odpowiedz: na podstawie UMOWY.

    Wpisu do KPiR - poza wyjatkowymi przypadkami - nie mozna dokonac na
    podstawie umowy.

    Pozdrawiam
    SD