-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: EM <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Date: Thu, 26 Aug 2010 21:23:15 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 20
Message-ID: <i56eum$7jv$1@news.onet.pl>
References: <f1e2b53153532d2d77edca44cfc12953$1@grupy.scigacz.pl>
<2...@v...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: tertius.internet.radom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282850582 7807 193.106.216.52 (26 Aug 2010 19:23:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Aug 2010 19:23:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <2...@v...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:628166
[ ukryj nagłówki ]
> Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
> nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
> momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
> wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.
Ale to jest jakiś dziwny parametr i nie sposób go odnaleźć/oszacować.
A mówienie, że powinno się jeździć na obrotach pomiędzy maksymalnym
momentem a mocą to nieporozumienie, które jest tutaj nieraz powtarzane.
Za niskie obroty się po prostu czuje i tyle. Jeśli motocykl nie bardzo
reaguje przyspieszeniem na gaz oznacza, że obroty na pewno są już za niskie.
Moja klasyczna Honda przykładowo ma max moment @ 6krpm, a max moc @
7,5krpm. Czerwone pole od 8krpm.
Silnik jest bardzo elastyczny, bez problemu jeździ się od 2krpm, ale
fajnie i lekko silnik pracuje w granicach 3-4krpm, kiedy duże
przyspieszenie nie jest konieczne.
--
Pozdr
EdiM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-19 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=