  • 21. Data: 2011-01-30 00:52:31
    Temat: Re: obróbka PCB
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.01.2011 00:21, blur pisze:
    > Witam
    > Mam w firmie problem z obróbką mechaniczną płytek PCB, może podpowiecie
    > mi jakieś rozwiązania ?
    > Są pakiety po kilkanaście obwodów drukowanych na jednej płytce, obwody
    > są okrągłe, wielkości 2zł monety, najpierw montujemy SMD, później są
    > lutowane przewody, następnym etapem jest wyłamanie obwodów z pakietu,
    > niestety krawędzie kółeczek muszą być idealnie równe więc pracownik
    > siada przy szlifierce i zeszlifowuje "trzymacze"
    Bardzo schematycznie:
    http://img214.imageshack.us/img214/2401/asdxb.png
    czerwone to otwory, niebieskie to nacięcie frezem na 1/3 grubości
    laminatu (niekonieczne, ale ułatwiające sprawę).

    Dzięki temu płytka wyłamuje się już poza obrysem okręgu i nie trzeba
    szlifować, aczkolwiek nie jest idealnie kołem ;)

    Michoo

  • 22. Data: 2011-01-30 00:54:06
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    >A teraz to już pierdolisz jak potłuczony. Dałeś rysunek i na nim otwory są
    >obrysie. Ta zalewa to ciekły hel?

    Czy ja Cię wyzywam ? tam otwory są trochę w obrysie bo to fotka do
    reklamacji ,tak ją opisałem i taką miałem pod ręką, otworki są minimalnie
    nad obrysem. Nie dasz wiary przez jak małe otworki ta zalewa potrafi się
    przesączyć.

  • 23. Data: 2011-01-30 00:56:01
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 00:21, blur pisze:
> [...]
    > niewdzięczna, macie jakiś pomysł na usprawnienie tej czynności lub jej
    > automatyzację ? za naprawdę dobry pomysł przewidujemy gratyfikację.

    Znam 2 sposoby.
    Lepszy i droższy to taki, żeby zrobić specjalną tokarko-szlifierkę z
    automatycznym centrowaniem tej płytki. Przy tysiącach sztuk na tydzień
    ja bym się na to zdecydował. Zaleta to powtarzalnośc i idealny kształt
    okrągły, nie do uzyskania nawet frezarką CNC do PCB.
    Sposób drugi (sam stosuję) to takie oferezowanie płytki, aby mostki były
    szersze ale miały grubość 0.3-0.5mm i były od strony "niewidocznej".
    Wtedy ich zeszlifowanie z nadmiarem będzie szybkie, bo nie musi być
    precyzyjne, zupełnie nie będzie wpływało na kształt obrysu na prawie
    całej grubości PCB. Warunek techniczny jest taki, że firma która frezuje
    te pcb musi umieć nie tylko wyfrezować, ale precyzyjnie w miejscach
    mostków niedofrezować (nie na wylot).

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 24. Data: 2011-01-30 00:56:31
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    blur <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nad obrysem. Nie dasz wiary przez jak małe otworki ta zalewa potrafi się

    Nie pzrezywasz mnie ale to naturalna rekacja jak ktoś pieprzy. Chcesz to Ci
    zrobię wykrojnik. 10 tysięcy cena netto.

  • 25. Data: 2011-01-30 00:59:47
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 01:56, kogutek pisze:

    > Nie pzrezywasz mnie ale to naturalna rekacja jak ktoś pieprzy. Chcesz to Ci
    > zrobię wykrojnik. 10 tysięcy cena netto.

    Wykrojnik poszarpie laminat i będzie się sączyć na całym obwodzie.

  • 26. Data: 2011-01-30 01:07:38
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >One mogą być w panelu - ważne, żeby narzędzie miało ustaloną oś obrotu
    >wokół każdej płytki. Wtedy wykrawanie sprowadzałoby się do umieszczenia
    >narzędzia w otworach - ostrza umieszczone lekko skośnie same by przylgnęły
    >do powierzchni bocznej - i przekręcenia. Jakby je dobrze spasować i zrobić
    >na wymienne ostrza to powinno działać nieźle. No i oczywiście w zestawie
    >rękawice odporne na przecięcie dla pracownika ;)

    Obawiam się że takie rozwiązanie spowoduje "wyrwanie" płytki z pakietu, nie
    ma jej za bardzo jak złapać, myślałem nawet o prostej frezarce CNC która
    wycinała by płytki z pakietu, niestety rozwiązanie kosztowne i pracochłonne.

  • 27. Data: 2011-01-30 01:08:33
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Andgro <b...@a...com> napisał(a):

    > Wykrojnik poszarpie laminat i będzie się sączyć na całym obwodzie.

    To frezarkę mu zrobię. 20 tysięcy.

  • 28. Data: 2011-01-30 01:12:18
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    >Nie pzrezywasz mnie ale to naturalna rekacja jak ktoś pieprzy. Chcesz to Ci
    >zrobię wykrojnik. 10 tysięcy cena netto.

    Twierdzisz że ja pieprze, może pokażesz mi gdzie w moich opisach są jakieś
    głupoty ? miotasz się z ceną bo skończyły Ci się pomysły.

  • 29. Data: 2011-01-30 01:13:26
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    blur <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wycinała by płytki z pakietu, niestety rozwiązanie kosztowne i pracochłonne.

    Produkcja ma to do siebie ze szkłem tyłka nie da się obetrzeć.

  • 30. Data: 2011-01-30 01:14:42
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    blur <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ?Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    > Twierdzisz że ja pieprze, może pokażesz mi gdzie w moich opisach są jakieś
    > głupoty ? miotasz się z ceną bo skończyły Ci się pomysły.

    Rysunek. Chcesz frezarkę?