  • 51. Data: 2011-01-30 13:45:52
    Temat: Re: obróbka PCB
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ii27a2$amh$...@n...onet.pl,
    blur <b...@p...onet.pl> nastukał:

    wykrojnik i prasa.

    --
    VSS

  • 52. Data: 2011-01-30 14:49:15
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 03:07, blur pisze:

    > i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, wykonał bym stół w walcami pod
    > każde kółeczko żeby się nie wyginało podczas końcowego docinania, możesz
    > wskazać miejsce gdzie za te pieniądze można kupić frezarkę CNC ? mam
    > nadzieję że to nie urządzenie domowej roboty albo chiński wyrób ?

    Za te pieniądze to tylko chiński wyrób lub 95% z chińskich podzespołów
    (lub importowanych z Chin). jeśli chcesz duży stół, wrzeciono z
    ceramicznymi łożyskami chłodzone cieczą, to przygotuj 30 tysięcy złotych
    co najmniej, bo 15 tysięcy złotych za jakąkolwiek maszynę do produkcji
    to jest tyle co nic.
    W cenach zorientujesz się np na Allegro. Nazwy firm, które przychodzą mi
    do głowy to Megaplot i Setron.
    Jeśli kupisz wyrób z chińskich częściach, możesz spodziewać się potrzeby
    drobnych korekcji mechanicznych (wypoziomowanie osi do płaszczyzny
    stołu, korekcja płaszczyzny stołu). Ale po ich wykonaniu, co zajmuje 1
    dzień, masz maszynę która parametrami nie odbiega od markowych.
    Zresztą praktycznie każda maszyna, nawet markowa, wymaga pewnych
    poprawek po zakupie, ne mówiąc o regulacjach, więc nie ma w tym nic
    nadzwyczajnego.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 53. Data: 2011-01-30 18:46:42
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andgro" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    >(ciach)

    >dzień, masz maszynę która parametrami nie odbiega od markowych.

    Miałem wątpliwą przyjemność przez kilka lat instalować chińskie maszyny do
    obróbki metali, krawędziarki, gilotyny, wykrawarki, na szczęście do laserów
    nie doszło, jakość tych maszyn była porażająca, wykonanie fatalne, materiały
    bardzo niskiej jakości, maszyny nie były ich pomysłu ale nawet nie potrafili
    skopiować dokładnie, wprowadzali własne uproszczenia, po mimo wizyty
    pracownika tamtejszej fabryki przez kilka miesięcy nie udało mu się
    doprowadzić do tego żeby maszyna pracowała idealnie, a wszystko na koniec
    zaszpachlowane i pomalowane, wyrobiłem sobie już zdanie o ich maszynach i
    będę stronił jak tylko mogę, wolę 20letnie Japońskie.

  • 54. Data: 2011-01-30 18:56:29
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 19:46, blur pisze:
> [...]
    > idealnie, a wszystko na koniec zaszpachlowane i pomalowane, wyrobiłem
    > sobie już zdanie o ich maszynach i będę stronił jak tylko mogę, wolę

    Nie mówimy o skomlikowanym urządzeniu, jakiejś tokarce precyzyjnej,
    tylko o zwykłym ploterze frezującym cnc, prostym jak cep. Jeśli śruby,
    prowadnice i łożyska są markowe, rama jest ze spawanego żeliwa, to poza
    korekcją wymiarów nie ma co poprawiać.
    Jeśli kupisz przechodzona obrabiarkę, to zapłacisz majątek za jej
    regenerację.