    Date: Sun, 30 Jan 2011 01:56:01 +0100
    From: Andgro <b...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: obróbka PCB

    W dniu 2011-01-30 00:21, blur pisze:
    > Witam
    > Mam w firmie problem z obróbką mechaniczną płytek PCB, może podpowiecie
    > mi jakieś rozwiązania ?
    > Są pakiety po kilkanaście obwodów drukowanych na jednej płytce, obwody
    > są okrągłe, wielkości 2zł monety, najpierw montujemy SMD, później są
    > lutowane przewody, następnym etapem jest wyłamanie obwodów z pakietu,
    > niestety krawędzie kółeczek muszą być idealnie równe więc pracownik
    > siada przy szlifierce i zeszlifowuje "trzymacze" , problem w tym że
    > trzeba tego zrobić kilka tyś tygodniowo a praca jest bardzo
> [...]

    Znam 2 sposoby.
    Lepszy i droższy to taki, żeby zrobić specjalną tokarko-szlifierkę z
    automatycznym centrowaniem tej płytki. Przy tysiącach sztuk na tydzień
    ja bym się na to zdecydował. Zaleta to powtarzalnośc i idealny kształt
    okrągły, nie do uzyskania nawet frezarką CNC do PCB.
    Sposób drugi (sam stosuję) to takie oferezowanie płytki, aby mostki były
    szersze ale miały grubość 0.3-0.5mm i były od strony "niewidocznej".
    Wtedy ich zeszlifowanie z nadmiarem będzie szybkie, bo nie musi być
    precyzyjne, zupełnie nie będzie wpływało na kształt obrysu na prawie
    całej grubości PCB. Warunek techniczny jest taki, że firma która frezuje
    te pcb musi umieć nie tylko wyfrezować, ale precyzyjnie w miejscach
    mostków niedofrezować (nie na wylot).

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."