  • 31. Data: 2010-08-05 08:23:10
    Temat: Re: obracanie zdjec
    Od: Marx <M...@n...com>

    A spotkaliscie soft ktory potrafi obrocic miniaturke w RAWie albo wrecz
    RAWa? Tzn miniaturke pewnie jakos sie da, a czy obracanie RAWa ma sens
    tego nie wiem :)
    Marx

  • 32. Data: 2010-08-05 10:08:03
    Od: marklar <r...@g...com>

    On 2 Sie, 07:18, teddie <t...@o...pl> wrote:

    > System XP
    > daje co prawda mozliwosc odwrocenia zdjec ale niestety nie mozna
    > ich najpierw przesortowac, zeby miec wszystkie pionowe w jednym
    > ciagu.

    w exploratorze windows:
    - ustawiasz widok folderu ze zdjeciami na DETAILS
    - klikasz prawym na naglowku jednej z kolumn i uaktywniasz nowa
    kolumne DIMENSIONS
    - sortujesz wszystkie pliki po tej kolumnie i gotowe.

  • 33. Data: 2010-08-05 17:38:40
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marx napisał:
    > A spotkaliscie soft ktory potrafi obrocic miniaturke w RAWie albo wrecz
    > RAWa? Tzn miniaturke pewnie jakos sie da, a czy obracanie RAWa ma sens
    > tego nie wiem :)

    RAWa nie ma sensu bo to zrzut danych z matrycy o pewnych właściwościach
    fizycznych (w tym wymiar pikseli) - jeśli zamienisz poziom z pionem to
    prawdopodobnie większość programów do obsługi RAWów zgłupieje.

    m.

  • 34. Data: 2010-08-05 17:48:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" e...@w...kopernik.gliwice.pl

    > A spotkaliscie soft ktory potrafi obrocic miniaturke w RAWie albo wrecz RAWa? Tzn
    miniaturke pewnie jakos sie da, a czy obracanie
    > RAWa ma sens tego nie wiem :)

    (; Nie ma sensu. ;) Soft Canona robi o od razu w aparacie, tuż przy
    kończeniu zdjęcia. Aby to [że pod koniec] sprawdzić, trzeba nastawić
    na długi czas otwarcie migawki i obrócić aparat dopiero pod sam koniec
    pstrykania. :)

    Oczywiście, że obracanie RAWek ma sens.
    Robi to aparat (jeśli tak go ustawisz, aby obracał, gdy pstrykając
    masz dłuższy bok klatki w pionie zamiast w poziomie) i można to
    robić do woli później -- ,,na komputerze''. :)

    --
    19 lipca i 01 sierpnia rekordy PEF !!749!! 749*0.8=599,2 749*0.6=449,4 450-600 to
    (60-80)% . .
    ! 739 ! VV oznacza sztach . Ventolinem
    ^ . . 734 . . . . .
    25 . .01 .
    * . 18 . 21 719 . . . . . . . . . .
    . . . . 26 . . . g 030405
    P .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec . VVVV
    VV .19 . . . . r02VV
    E . ----> . 699 2223 2627 29 01 03 . 07 101112
    17 20 VV . 2728 31 .
    F 05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08
    . 16 VV23 29 m
    . 17.`'.20 680 ._. 30 VV .-09
    13 18 22 24 u
    l04 1213 .'O`-' 670 ., ; o.' 05 '.O_'
    21 30 c
    / 1011 `-:`-'.'.661'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    1415 h
    m 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/..
    ......... ........ ..... ..................y........

  • 35. Data: 2010-08-06 10:39:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 5 Aug 2010 01:07:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zaraz, czy Ty używasz *MYSZKI* przy przeglądaniu zdjęć?

    Ja używam :-)
    Przechodzenie między zdjęciami rolką bije na głowę klawiaturę. Poza tym
    standardowe operacje jak powiększenie do 100% i do wielkości ekranu oraz
    oznaczanie zdjęć też mam na myszy (chwała sterownikom pozwalającym
    definiować klawisze myszy niezależnie dla różnych programów).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 36. Data: 2010-08-06 23:00:05
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 05 of Aug 2010 10:13, Jakub Witkowski wrote:

    > Teraz nb przypomniał sobie te setki zdjęć które obracał dla zabawy
    > w prawo, lewo i dookoła, i oblał go zimny pot :)

    Na swoje potrzeby nie obracam, robi to przeglądarka.
    Jedynie kiedy mam komuś wysłać pojedyncze zdjęcia
    albo wrzucić na www, które i tak są pomniejszone
    do max 1200x900.

    Ale uwaga słuszna. Elegancko byłoby podmienic na rotację
    bezstratną. Kiedyś coś takiego miałem, ale gubiło exifa
    i trzeba było dodawać pośrednie kroki.

    A pomysł z masakrowaniem przez wielokrotny obrót
    spodobał mi się :-) zaraz wypróbuję jak działa
    10 pełnych obrotów, czyli 40 razy po 90 stopni.

    --
    nb

  • 37. Data: 2010-08-06 23:34:25
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 07 of Aug 2010 01:00, nb wrote:

    > A pomysł z masakrowaniem przez wielokrotny obrót
    > spodobał mi się :-) zaraz wypróbuję jak działa
    > 10 pełnych obrotów, czyli 40 razy po 90 stopni.

    Oryginał:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/DSC03571.JPG

    i po 40 ćwierćobrotach:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/DSC03571r.JPG

    --
    nb

  • 38. Data: 2010-08-07 09:34:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2010, nb wrote:

    > Oryginał:
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/DSC03571.JPG
    >
    > i po 40 ćwierćobrotach:
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/DSC03571r.JPG

    Mogę dla porządku spytać o metodologię testu?
    Bo np. w Irfanie kolejne obroty na "otwartym" zdjęciu
    wykonywane są w RAMie, więc to czy obróci się raz czy
    40 razy jest bez znaczenia, aby 40 razy "zaliczyć"
    rekonwersję trzeba zdjęcie "zamknąć" (albo jak kto
    woli - "wyjść", można wczytując inne zdjęcie do obrónki,
    nie chodzi o zakończenie programu) i ponownie "otworzyć"
    (załadować) z dysku.
    Mi się zwyczajnie nie chce 40 razy otwierać, żeby
    sprawdzić czy też tak (dobrze) wyjdzie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-08-12 01:48:13
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 07 of Aug 2010 11:34, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mogę dla porządku spytać o metodologię testu?

    Skrypcik 40 razy powtarzający "convert plik.jpg -rotate 90 plik.jpg",
    czyli otwarcie pliku, obrót, zamknięcie (=nadpisanie) pliku.

> [...]
    > (załadować) z dysku.
    > Mi się zwyczajnie nie chce 40 razy otwierać, żeby
    > sprawdzić czy też tak (dobrze) wyjdzie :)

    Ja miałem na tyle cierpliwości, żeby pod gqview obrócić
    cztery razy i sprawdzić, że przez trzy kolejne obroty
    wielkość pliku maleje.

    --
    nb

  • 40. Data: 2010-08-12 20:13:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    nb napisał:
    > Ja miałem na tyle cierpliwości, żeby pod gqview obrócić
    > cztery razy i sprawdzić, że przez trzy kolejne obroty
    > wielkość pliku maleje.

    Po co się ograniczać? ;)

    for i (seq 1 1000); do convert p.jpg -rotate 90 p.jpg; done

    Trzeba przyznać, że coś poprawili w IM, kiedyś po takim poleceniu ze
    zdjęcia zostawała purpurowa plama, teraz jest trochę rozmyte, ale
    ujdzie.

    m.