  • 51. Data: 2013-11-19 01:38:03
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-18 22:58, Cavallino pisze:
    > Na przykład.
    > Gdzie tu te ogromne koszty?
    > Ale ponoć tak się nie da, z jakichś tam powodów .
    Jak się nie da, jak ze szwagrem po pijaku to nie takie rzeczy się da!
    Zaraz powstaną zakłady wytwórstwa nadlewek, pracujące 24/7, i robiące
    nadlewki na dowolne opony, bez zdejmowania ich z auta nawet, bo nadlewka
    będzie dotyczyła wyłącznie zeszlifowania starego i wytłoczenia nowego
    oznakowania z boku opony ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 52. Data: 2013-11-19 07:17:50
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-18 20:07, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Robisz na złość tym, którzy będą za Tobą stali/wlekli się jak spadnie
    > śnieg.

    ale tego śniegu jest naprawdę mało (i na nim faktycznie potrzeba dobrych
    zimówek), a w pozostałych sytuacjach opona letnia dobrze sobie radzi. Ja
    zmieniam opony na zimowe tylko jak ma być śnieg i wracam do letnich jak
    go nie ma, w pozostałych sytuacjach na letnich (deszczowych) jeździ mi
    się lepiej, więc nakaz jazdy np. od listopada do kwietnia na zimówkach
    będzie skutkował u mnie pogorszeniem bezpieczeństwa - bo zimówki będą
    bardziej zajechane

    Łukasz

  • 53. Data: 2013-11-19 07:44:47
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-18 20:09, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Taki urok urawniłowki.
    > A co Ci tak bardzo przeszkadza, żeby w listopadzie jechać na oponach
    > innych niż letnie?
    > Zamiast letnich kupisz całoroczne i po kłopocie.

    Które w najtańszej wersji będą gorsze i od letnich i od zimówek.

    teraz IMO są trzy grupy:
    1) ci którzy nie chcą wydać na zimówki
    2) ci którzy jeżdżą na zimówkach praktycznie w tym przedziale czasowym
    3) ci którzy jeżdżą na zimówkach w zimie i nie lubią jeździć na nich
    przy +15st.C, a i wiedzą że przy +5st.C. ich auto lepiej się trzyma na
    mokrym na letnich

    i teraz: grupa pierwsza kupi gówniane używane zimówki lub gówniane
    całoroczne, co bezpieczeństwa nie poprawi. Grupa druga nadal będzie
    robić swoje, więc bezpieczeństwo się nie poprawi. Trzecia grupa... no tu
    różnie, niektórzy przejdą do grupy drugiej, ja pewnie kupię całoroczne
    na lato, co akurat w moim przypadku pogorszy bezpieczeństwo w lecie/przy
    deszczu

    > Letnie taniej nie wychodzą, więc po co taki upór?
    > Na złość?

    bo z 3mm bieżnika na letnich możesz latać i ew. bardziej uważać na
    mokrym, a zimówki już dawno trzeba wyrzucić bo nie trzymają na śniegu.
    Dlatego trzeba minimalizować czas jazdy na zimowych do minimum :)
    Ja opony zimowe zakładam 2 do 3 razy w ciągu sezonu i IMO jest to
    bezpieczniejsze niż zajeżdżanie zimówek przy +10st.C. po to żeby nie
    mieć bieżnika na gorsze warunki

    Łukasz

  • 54. Data: 2013-11-19 08:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail L...@c...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ale letnie lepiej wypadaja w testach na mokrym niz (kiepskie?) zimowki

    Ale te testy to zalezne od temperatury?
    Bo co do zasady - masz racje, ale ponoć letnie w temp. minus bardzo sie
    utwardzają co zmniejsza ich przydatność.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 55. Data: 2013-11-19 08:37:34
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać
    > kierowcom", ale wiadomo, że lobbyści już swoje zrobili, a tfurcy prawa w
    > łapę wzięli.

    E tam , w tym roku mamy spokoj bo zima ma byc na +, tak mowia amerykanscy
    naukowcy :D

  • 56. Data: 2013-11-19 08:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 07:44:47 +0100, dddddddd napisał(a):
> [...]
    > mokrym na letnich
    >
    > i teraz: grupa pierwsza kupi gówniane używane zimówki lub gówniane
    > całoroczne, co bezpieczeństwa nie poprawi.

    Poprawi, jesli ich letnie opony sa gorsze zima niz te gowniane zimowki
    czy caloroczne.
    No chyba ze owszem - nie wypadna z drogi 40 na sniegu, wyleca przy 80
    w deszczu. Ale przynajmniej nie beda sie wlec 40 :-)

> [...]
    > różnie, niektórzy przejdą do grupy drugiej, ja pewnie kupię całoroczne
    > na lato, co akurat w moim przypadku pogorszy bezpieczeństwo w lecie/przy

    Jezdze na Navigatorach i sobie chwale.

> [...]
    > Ja opony zimowe zakładam 2 do 3 razy w ciągu sezonu i IMO jest to
    > bezpieczniejsze niż zajeżdżanie zimówek przy +10st.C. po to żeby nie

    Chce ci sie tak zmieniac i zmieniac ?

    J.

  • 57. Data: 2013-11-19 08:57:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:
> [...]
    > Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać
    > kierowcom", ale wiadomo, że lobbyści już swoje zrobili, a tfurcy prawa w
    A powinno być przecież normalnie: opony muszą być dostosowane do
    warunków panujących na drodze! Czyli jak w F1: zjeżdżasz do pit-stopu i
    wymieniasz. Jak zaczyna padać deszcz, to na deszczowe, jak śnieg to na
    zimowe, jak wyjdzie słońce, to na letnie. Na jesieni, czy na wiosnę jak
    będzie trzeba to nawet parę razy dziennie :->
    Dobra, lecę, bo szwagier stracił robotę, ale mówił, ze sprzeda parę
    zegarków i będziemy te pit-stopy otwierali. Ma już obiecane, że jego
    będą w przetargach najlepsiejsze :->

    Maciek

  • 58. Data: 2013-11-19 09:14:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-11-18 22:03, Trybun pisze:
    > Nie wpełni sprawne auta to większe zagrożenie dla użytkowników niż to
    > medialne zło jakim to się na okrągło nas karmi - jazda po kieliszku.
    No to ustawowo zlikwidować obrót samochodami używanymi - wtedy wszyscy
    sobie kupią nowe, bezpieczne, z salonu :->

    Maciek

  • 59. Data: 2013-11-19 09:16:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2013 09:14, Maciek pisze:
    > No to ustawowo zlikwidować obrót samochodami używanymi - wtedy wszyscy
    > sobie kupią nowe, bezpieczne, z salonu :->

    To nie jest nowy pomysł :-/

  • 60. Data: 2013-11-19 09:19:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-11-19 09:16, Andrzej Lawa pisze:
    > To nie jest nowy pomysł :-/
    A! Zapomniałem. Ustalić jeszcze płacę minimalną na powiedzmy 5 tysiaków
    i będzie dobrze. Albo lepiej 10 :->

    Maciek