  • 291. Data: 2013-11-23 22:30:41
    Temat: Re: Ważność uprawnień. Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Ale wywłaszczenia to jest INNA sprawa.
    > Właśnie związana z dyskusją o wysokości tego podatku :>
    > Pomijam już to, że wielokroć pisałem - IMO jest oczywiste,
    > że wywłaszczany POWINIEN mieć bezwzględne prawo do żądania
    > ekwiwalentu "w naturze".

    Ale od kogo? Mój (choć nie mój chyba) "pomysł" zakłada, że każdy każdego
    może wywłaszczyć. Chcesz się obronić - zadeklaruj odpowiednio wysoką
    wartość.
    Załóżmy, że dom jest wart (dla Ciebie) 100 tys. Wywłaszczają Cię,
    dostajesz 150. Jeśli wartość oszacowałeś prawidłowo i rynkowo, to
    kupujesz analogiczny dom za 100, za 10 opłacasz ekipę od przeprowadzek i
    40 jesteś "do przodu".
    Jeśli nie możesz kupić za 100 - to znaczy, że zaniżyłeś wartość. Twój
    wybór i Twoje konsekwencje.
    Jeśli powyższa kalkulacja to dla Ciebie za mało, bo np. przyzwyczaiłeś
    się do sąsiadów - to oszacuj też i dolicz "wartość emocjonalną sąsiadów".
    Przykład z bankiem i kredytem hipotecznym jest z dupy wzięty, bo bank
    jest właścicielem jedynie w niespłaconej części kredytu. Durniem jest
    ten, który podpisuje umowę, że 100% do końca spłaty.

    Wiem, że to bardzo uproszczone i wyidealizowane. Obrazuje tylko rozsądny
    układ i zasadę. W końcu - jeśli komuś nie odpowiada, to niech nie buduje
    w tym kraju, tylko np. na Białorusi.
    Aha - no i oczywiście powinno dotyczyć tylko nowych obywateli i
    nowonabytych/wybudowanych nieruchomości. Stare umowy muszą zostać dochowane.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 292. Data: 2013-11-23 23:45:42
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 jerzu <t...@i...pl> napisał/a:

    > Ja też. I to na ch... Michelinach Energy MXT. I przejeździłem na nich
    > klika razy trasę Sanok - Przemyśl. W górnych partiach wyglądała gorzej
    > niż tutaj:
    > http://dcs-188-64-84-12.atmcdn.pl/scale/o2/tvn/web-c
    ontent/m/i/4e4e53aa080247bc31d0eb4e7aeb07a0/b903c42e
    -5897-11e1-a65f-0025b511229e.jpg?type=1&quality=85&s
    rcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=620&srch=480&dstw=62
    0&dsth=480

    > http://tinyurl.com/q4ysvll
    >
    > I żyję :)

    Ale jestes zawalidroga!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 293. Data: 2013-11-23 23:49:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Cyt.:

    Ale link poprosze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 294. Data: 2013-11-24 08:44:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Ale link poprosze.

    Googla poproś.

  • 295. Data: 2013-11-24 11:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 21:43:43 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale wywłaszczenia to jest INNA sprawa.
    > Właśnie związana z dyskusją o wysokości tego podatku :>

    Ale na tym polega glowna zaleta tego podatku.

    > Pomijam już to, że wielokroć pisałem - IMO jest oczywiste,
    > że wywłaszczany POWINIEN mieć bezwzględne prawo do żądania
    > ekwiwalentu "w naturze".

    I maja mu wybudowac rudere z dziurawym dachem i grzybem na scianach ?

    J.

  • 296. Data: 2013-11-24 13:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przecież pytanie nie musi (ba, nie powinno) sprowadzać się
    > do żądania literalnego przedstawienia przepisu, lecz jego
    > praktycznego zastosowania.
    > Jeśli DOKŁADNIE wiesz kiedy je stosować to nie ma sprawy :)
    > Czy ja czegoś nie rozumiem, czy "egzamin filmowy" polega
    > właśnie na *zastosowaniu* przepisu, jednak?

    Gdyby tak było...
    Ale nie jest. Przykładowo w egzaminie nie ma pytania: jeżeli chciałbys
    sprawdzić wielkosc ramki talbicy rejestracyjnej to gdzie bedziesz szukał
    wymiarów normatywnych?
    Pytanie brzmi: jakie sa prawidłowe wymiary ramki.
    A to juz jest bezsensowne.

    > Przyjmijmy.
    > I tu warunek konieczny - jeśli dane pytanie nie kwalifikuje się
    > na "powtórkę", to również nie powinno znaleźć się na dopuszczeniu
    > do zdobycja PJ.

    Oczywiście!
    Rozmowe o pytania powtórkowych odnosze do pytań ze standardowego testu,
    który, jak wielokrotnie wskazywano, zawiera szereg pytań bzsensownych.

    > Podstawę prawną podasz?

    Nie. bo nie tworze prawa.
    Jeżeli podstawy nie ma, a posłowie chcieliby dbać o bezpieczenstwo, to moze
    powinni ją stworzyć (tak wie, znowu okazałoby sie ze diabeł tkwi w
    szczegółach i za chwile, jak byś sie naraził kraweznikom, to by ci wzieli
    PJ za brak znajomości wymiarów ramki... czeski film...
    Może lepiej ze takiej możliwości nie ma...)

    Ale: w tamtym przypadku tą podstawa powinien być zdrowy rozsadek.
    Ona skrecała w lewo na 3 pasmowym rondzie z zewnetrznego pasa służącego do
    jazdy prosto i w prawo , walneła mi w prawy bok i twierdziła, ze przeciez
    miała pierwszenstwo bo była na rondzie...

    > "To Twoje zdanie". Co z tego że wygląda na prawdziwe.
    :)

    > A to gadaj że masz pretensje do prezydentów, że ustaw poprawiających
    > PoRD nie odsyłali do Senatu z komentarzem "jak mi tu nie dopiszecie,
    > że policjant może na podstawie przeprowadzonego na drodze testu
    > odebrać PJ, to nie podpiszę" :>
    > Ale czego chcesz od policjantów?

    Od policjantów niczego. Wskazuje tylko na hipokryzje i brak konsekwencji.
    Ale po głębszym zastanowieniu chyba nie mam zastrzezen - gdyby policja
    miała taka mozliwosci, to czuje, ze jak zwykle wylaliby dziecko z kąpielą.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 297. Data: 2013-11-24 13:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie, po prostu świadomie postawiłem veto bzdurnym założeniom.

    Jak zwał tak zwał :)

    EOD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 298. Data: 2013-11-24 13:59:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No i?
    > Twoje wzruszenie implikuje w jakis sposób faktycznośc lub nie tej tezy?

    To takie elementarne

  • 299. Data: 2013-11-24 14:56:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 23 Nov 2013 22:45:42 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Ale jestes zawalidroga!

    No. I staruszki na przejściu rozjeżdżam :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 300. Data: 2013-11-24 20:14:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Teraz tez zaplacisz. Tylko posrednio.
    > Ale jesli dowod kosztowal 30 zl, to czemu PJ az 60 ?

    Ilość nóg ? :-)