  • 21. Data: 2013-11-18 20:53:03
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 20:33, J.F. pisze:

    > I to jest bardzo rozsadny zakres.
    > Nie wazne jaka pogoda jest, wazne jaka moze byc :-)

    Ejże?
    A jeśli jestem niedzielnym kierowcą i jeżdżę kiedy chcę, a nie kiedy
    muszę i w warunkach zimowych nie jeżdżę w ogóle bo np. boję się, że ktoś
    mnie pogniecie - to i tak mam musieć zmieniać opony? Mam być
    niewolnikiem, a nie kierować się rozumem i warunkami?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 22. Data: 2013-11-18 21:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > *Niezależnie od temperatury i warunków atmosferycznych*

    To jest niewatpliwie słaby punkt.
    Uwarunkowanie mogłby dotyczyc tylko opadów atmosferycznych.
    wiadomo, ze niby temeperatura tez wpływa ale tu juz byłbym ostrożny.

    Gdyby dotyczylo tylko opadów to wtedy taki delikwent co go nei stac, w
    gorsza pogode nie mogłby wyjechac. Teoretycznie.
    W praktyce pewnie by jeżdzili.

    A cały problem sprowadza sie i tak do pytania - skoro nie stac cie na
    wymiane letnie - zimowe, to dlaczego nie kupujesz uniwersalnych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 23. Data: 2013-11-18 21:06:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-18 20:53, sqlwiel pisze:

> [...]
    > muszę i w warunkach zimowych nie jeżdżę w ogóle bo np. boję się, że ktoś
    > mnie pogniecie - to i tak mam musieć zmieniać opony?

    Jak nie jeździsz to nie musisz zmieniać - jaki masz problem?

    > Mam być
    > niewolnikiem, a nie kierować się rozumem i warunkami?

    Cóż, rozumem to się na obecna chwilę słabo kierujesz. Być może
    taki nakaz będzie sensowny, a niewolnikiem jesteś, tylko się do
    tego przyznać nie chcesz...

  • 24. Data: 2013-11-18 21:26:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 20:13, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    (popr. autora: oczywiście "nakazu")

    > Pokaż te wyniki.

    Mam Ci robić za korepetytora? OK. (50zł/g). Podaj adres do wysłania
    rachunku.

    Wpisz w przeglądarkę w pasek adresu "google.pl", naciśnij Enter.
    Wpisz w pole edycyjne np. "wpływ całodobowego oświetlenia pojazdów na
    bezpieczeństwo", naciśnij Enter.
    Wybierz sobie któryś z wyników i przeczytaj.

    Np:
    "Szkody poniesione przez motocyklistów zasługują na szczególną uwagę.
    Zapowiadano, że wprowadzony nakaz spowoduje spadek wypadkowości w tej
    grupie uczestników ruchu drogowego. Tak się jednak nie stało. W 2007 roku
    liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o 39,6% w stosunku do analogicznego okresu
    roku poprzedniego. Zależność ta jest widoczna w danych opublikowanych
    przez Komendę. Fakty te nie są chętnie komentowane przez Instytut Transportu
    Drogowego, przez co domniemuje się, iż jest to sprawa dosyć wstydliwa.
    Dlatego, jak wspomniano wcześniej, postulat spadku wypadkowości wśród
    motocyklistów był postulatem mającym przekonać opinię społeczną co do
    zasadności
    zmian. Nie można jednoznacznie wykazać, że nakaz ten był przyczyną
    wzrostu śmiertelności. Z drugiej jednak strony nic innego w prawie drogowym
    nie wydarzyło się, co miało by na to wpływ."

    "Widać z powyższego wykazu, iż jest kilka organizacji, które mają
    bezpośredni
    zysk z wprowadzenia tego obowiązku. Firmy te związane są z produkcją
    oświetlenia Samochodowego oraz paliwa lub też wykorzystujące ten fakt
    propagandowo.
    Po zmianach ustawowych stowarzyszenie powyższe uległo rozwiązaniu!"

    "5. Podsumowanie i wnioski
    Po krótkim zagłębieniu się w problematykę można wysnuć następujące
    wnioski:
    1. Nie można obiektywnie stwierdzić, że jazda z włączonymi światłami
    wpłynęła
    na podniesienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tym samym nie
    można stwierdzić jednoznacznie, iż jest odwrotnie.
    2. Niewątpliwie nakaz ten przysporzył wymierne korzyści konkretnym grupom
    interesu. Dzięki niemu rozwija się rynek części zamiennych oraz wzrasta
    popyt na żarówki.
    3. Dzięki wpływom z podatków nakaz ten spowodował i nadal powoduje
    większe wpływy do Skarbu Państwa.
    4. Argumentacja skłaniająca do zastosowania przepisu wprowadza pewnego
    rodzaju dualizm. W jednym bowiem przypadku argumentuje się, że zapalone
    żarówki całodobowo nie mają wpływu na emisję CO2, a w drugim przypadku
    podczas tzw. ,,godziny dla ziemi" w paleniu świateł widzi się samo
    zło."

    > Spróbuj to udowodnić.

    Patrz wyżej.

    Oczywiście, jak w przypadku "czasu reakcji" internetowi ekspierdzi będą
    mieli więcej racji, niż badania naukowe. Gdzie wy rozum zostawiliście?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 25. Data: 2013-11-18 21:38:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-18 21:26, sqlwiel pisze:

    > (popr. autora: oczywiście "nakazu")

    > Mam Ci robić za korepetytora? OK. (50zł/g). Podaj adres do wysłania
    > rachunku.

    Na obecna chwilę to twoje kwalifikacje nie nadaję się do korepetycji
    dla gimbusów.

    > Patrz wyżej.

    Nie mam na co patrzeć.

    > Oczywiście, jak w przypadku "czasu reakcji" internetowi ekspierdzi będą
    > mieli więcej racji, niż badania naukowe. Gdzie wy rozum zostawiliście?

    Najwyraźniej jesteś głuchy nawet na wnioski ludzi, którzy te badania
    prowadzili...

  • 26. Data: 2013-11-18 21:42:46
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 19:32, sqlwiel pisze:
    > Dziś w Faktach TVN dyskusja przygotowawcza o <subj>.
    > Znaczy się "konsultacje społeczne".
    > Ministerstwo póki co wachluje listkiem figowym, że "trzeba zaufać
    > kierowcom", ale wiadomo, że lobbyści już swoje zrobili, a tfurcy prawa
    > w łapę wzięli.
    >
    > PZPR-owski aparatczyk Kalisz oczywiście popiera i uzasadnia regulację.
    > Niedługo będą mi dyktować kiedy wolno mi będzie żonę bzykać.

    No i w tej sprawie poparcie Kalisza zdaje się jest uzasadnione. Każde
    posunięcie zwiększające bezpieczeństwo na drogach to dobra inicjatywa.

  • 27. Data: 2013-11-18 21:56:19
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "RadoslawF" wrote in message news:l6doap$j1l$1@node2.news.atman.pl...

    > Kilkadziesiąt lat wszyscy jeździli na całorocznych i było dobrze

    A przez kilkaset lat obywali się bez opon i też byli szczęśliwi...

    > garść idiotów zanabyła sezonowe i przy pierwszych śniegach
    > horror się zaczął w miastach.

    I wreszcie się okazało, że nie wyrywa im kierownicy z rąk, jak wjadą jedną
    stroną w kałużę...
    A po pierwszych śniegach normalni kupili zimówki i wreszcie byli zadowoleni,
    że daje się po śniegu jeździć, bo D-124 to ani na śniegu, ani na deszczu nie
    radziły sobie dobrze.

    --
    Axel

  • 28. Data: 2013-11-18 21:58:47
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 21:42, Trybun pisze:

    > No i w tej sprawie poparcie Kalisza zdaje się jest uzasadnione. Każde
    > posunięcie zwiększające bezpieczeństwo na drogach to dobra inicjatywa.

    Tak jest! Zakazać ruchu wszelkich pojazdów z wyjątkiem
    rządowych/sejmowych. To dopiero radykalnie poprawi bezpieczeństwo! Mogę
    się założyć o moje roczne dochody.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 29. Data: 2013-11-18 22:00:27
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-18 21:38, Artur Maśląg pisze:

    > Na obecna chwilę to twoje kwalifikacje nie nadaję się do korepetycji
    > dla gimbusów.

    Jak widać - Tobie było to potrzebne, skoro sam nie umiałeś znaleźć. :P
    Daj znać, jak skończysz 6. klasę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-11-18 22:03:12
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 21:58, sqlwiel pisze:

    > Tak jest! Zakazać ruchu wszelkich pojazdów z wyjątkiem
    > rządowych/sejmowych. To dopiero radykalnie poprawi bezpieczeństwo!
    > Mogę się założyć o moje roczne dochody.

    Nie wpełni sprawne auta to większe zagrożenie dla użytkowników niż to
    medialne zło jakim to się na okrągło nas karmi - jazda po kieliszku.