  • 211. Data: 2013-11-22 06:17:18
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-22 01:12, RadoslawF pisze:
    > Biorąc pod uwagę obowiązujące u nas ograniczenia prędkości
    > nie będzie specjalnej różnicy między zimówkami a letnimi
    > w miesiącach letnich.

    to mów od razu że bierzesz pod uwagę ograniczenia prędkości. Jeśliby nie
    brać pod uwagę autostrad czy ekspresówek to faktycznie można by jeździć
    na wężu ogrodowym, bo znaki ograniczające prędkość najczęściej chyba
    właśnie do takiego ogumienia są przystosowane

    > Nie zależy mi, nie chcesz być wiarygodny i nie będę poświęcał
    > swojego czasu.

    napisz w czym jesteś bardziej wiarygodny podając imię w nagłówku
    wiadomości zamiast w podpisie

    Łukasz

  • 212. Data: 2013-11-22 07:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jeśli na drodze będziesz miał postawione np 70, a będzie gołoledź i
    > wypadniesz z drogi przy 60, to kogo będziesz obwiniał? Zawsze wydawało
    > mi się, że prędkość dostosowujemy do panujących warunków, jeżeli nie
    > jesteśmy ich pewni, musimy podjąć większe środki ostrożności. Tu
    > pewnie sporo będzie zależało od stażu/doświadczenia za kierownicą, czy
    > znajomości danego auta, ale w końcu to MY trzymamy w rękach kierownicę
    > i mamy pod kontrolą pedał gazu, prawda?

    A o czym ja pisałem powyżej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 213. Data: 2013-11-22 07:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > ekodrajwingiem i zasypianiem na światłach.

    Nastepny co nie wie co do ekodriving... ;-)

    > Zwisa mi to czy potrafisz oglądać prognozę pogody ze zrozumieniem, jak
    > dla mnie możesz jeździć na zimówkach od sierpnia do czerwca, tyle że t
    > ty będziesz zawalidrogą bo twoje zimówki z bieżnikiem 4mm będą się
    > gorzej trzymały niż moje letnie

    4mm - takie to pewnie jakie byś nie założył to beda juz kiepsko trzymały...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 214. Data: 2013-11-22 09:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Nov 2013 14:03:51 +0100, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    > Ubiegłej zimy miałem fajny przypadek, śnieg leżał już kilka[...]
    > pytam czy nie boi się tak po śniegu na letnich się ślizgać.
    > A on że ma zimowe, ja na to, "wie pan na osiedlę za panem wjechałem
    > każdy zakręt kończył pan na niewłaściwej stronie jezdni,
    > to o czymś świadczy" a on że to na 100% zimówki i mogę sprawdzić
    > oznaczenie. Powiedziałem że ja mu sprawdzać nie będę, ale na tych
    > oponach to na śnieg bym nie wyjechał.
    > Kolega któremu to opowiadałem mnie objechał i powiedział że
    > powinienem sprawdzić producenta żeby było wiadomo których

    Przylaczam sie do kolegi - objazd ci sie nalezy

    > I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzę czy jego
    > zimówki są na śnieg czy mokry asfalt ?

    tylko ten co w rajdach startuje, z "normalnych" - zaden.
    No nie - niektorzy najpierw testy ADAC czytaja.

    Mialem ci ja 2 sztuki Barum Polaris (juz nie robia tego modelu),
    to mi pare sezonow zajelo zorientowanie sie ze to g* opona jest.
    Tania ... no ale inne do porownania tez tanie byly.
    A pomyslalby kto ze Czechy to gorzysty i sniezny kraj i opony maja
    dobre jak Finowie :-)

    J.

  • 215. Data: 2013-11-22 09:26:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-21, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Przy -4 jest lód na już suchym asfalcie. Wolał byś jechać
    > na zimowych czy deszczowych ?

    Nie ma praktycznie znaczenia.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 216. Data: 2013-11-22 09:38:17
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-22 01:08, RadoslawF pisze:

    > Skoro padało to część odparowała a część zamarzła, poza lodowiskami
    > asfalt będzie suchy, taka specyfika mrozów.

    Pominąłeś zdaje się to o czym pisałem o środkach chemicznych
    (potoczne "solenie"), czyli możliwość występowania mokrego asfaltu.
    W związku z powyższym, skoro lodu nie ma, asfalt suchy bądź mokry
    to nikt nie będzie zawalidrogą na oponach letnich. Szalej nie ma co,
    ale dadzą radę. Pamiętaj tylko o mojej uwadze co do warunków
    mieszanych, byś się nie rozpędził:>

    > A pisząc o zimówkach pamiętasz że są ich różne rodzaje:
    > na śnieg, na lód, na mokry asfalt. :-)

    Tak, są na autostrady, na drogi krajowe i takie do miasta.
    Wersją klombowa jest wycofana z oferty ze względu na przepisy
    o ochronie środowiska.

    > I przy gołoledzi o szybszej jeździe nie ma mowy, oczywiście poza
    > teoretykami.

    To się wydawało oczywiste...

  • 217. Data: 2013-11-22 09:40:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-22 01:12, RadoslawF pisze:
    (...)
    > Biorąc pod uwagę obowiązujące u nas ograniczenia prędkości
    > nie będzie specjalnej różnicy między zimówkami a letnimi
    > w miesiącach letnich. A w międzyczasie zimówki się przegrzeją
    > i przestaną być zimówkami (nie dotyczy aspektu prawnego).

    Mógłbyś opisać ten proces przegrzewania zimówek latem i tracenia
    przez nie swoich właściwości? Najlepiej dodatkowo z wykresami,
    które pokażą utratę owych właściwości:>

  • 218. Data: 2013-11-22 09:48:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-22, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Mógłbyś opisać ten proces przegrzewania zimówek latem i tracenia
    > przez nie swoich właściwości? Najlepiej dodatkowo z wykresami,
    > które pokażą utratę owych właściwości:>

    Nie prowokuj go bo to co moze napisac juz wcale moze nie byc smieszne...
    Bo malo kto wie, ze opony zimowe nie lubia ciepla i w lecie trzeba
    je przechowywac w chlodni!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 219. Data: 2013-11-22 10:22:16
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 01:08:13 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > na śnieg, na lód, na mokry asfalt. :-)
    > I przy gołoledzi o szybszej jeździe nie ma mowy, oczywiście poza

    Najciekawsze zjawisko to że lód jako taki też wysycha. Mimo mrozów
    całodobowych zamarźnięte kropelki wody na samochodzie stopniowo się
    zmniejszają by w końcu zniknąć.
    Na gołoledź to nie ma mocnych bez kolców. Pamiętam takie popołudnie w DC na
    wylocie z Trasy Siekierkowskiej w kierunku Terespol/Lublin jak popadał
    deszcz i sobie zamarazł.. Jako autochton wykaraskałem się z tego objazdami,
    ale wszystko stało parę godzin i na CB słyszem jak się ludzie umawiali żeby
    ktoś komuś przy okazji ze sklepu fajki doniósł. Była masakra, nie pomagały
    na wiaduktach ani zimówki, ani umiejętności, nic. Autobusy miejskie stawały
    w poprzek jezdni. Bywa i tak.

  • 220. Data: 2013-11-22 11:02:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-22 09:38, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    > to nikt nie będzie zawalidrogą na oponach letnich. Szalej nie ma co,
    > ale dadzą radę. Pamiętaj tylko o mojej uwadze co do warunków

    Pominąłem celowo, nikt chemii nie używa przed, zaczną ją
    dopiero stosować po czyli przeważnie dnia następnego.
    Tyna pewno masz samochód ?

    > Tak, są na autostrady, na drogi krajowe i takie do miasta.
    > Wersją klombowa jest wycofana z oferty ze względu na przepisy
    > o ochronie środowiska.

    Właśnie wszystkim udowodniłeś że w temacie opon zimowych nie
    wiesz o czym piszesz.