  • 161. Data: 2013-11-20 12:27:46
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-20, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Osobnik posiadający mail a...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Sugerujesz ze na sniegu łatwiej wpasc do rowu na zimowych?

    Nie, ale sa idioci ktorym sie wydaje, ze jak maja zimowki, ABS, ESP i inne
    trzycyfrowe wynalazki to moga zapierdalac w kazdych warunkach.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 162. Data: 2013-11-20 13:47:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-20 12:27, Użytkownik AZ napisał:

    > Nie, ale sa idioci ktorym sie wydaje, ze jak maja zimowki, ABS, ESP i inne
    > trzycyfrowe wynalazki to moga zapierdalac w kazdych warunkach.

    Idioci byli, są i będą. Świetnym przykładem idioty jest osobnik
    który twierdzi że zimą lepiej jeździ mu się na letnich.
    Ale niektórym jak widać odpowiada takie podejście i wolą
    idiotów szukać w grupie osób jeżdżących w zimie na oponach
    do tego przystosowanych.

    pozdrawiam

  • 163. Data: 2013-11-20 13:50:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-20 11:42, Użytkownik Trybun napisał:

    > A niby z jakiego powodu - używane auta często gwarantują wyższy poziom
    > bezpieczeństwa niż pojazdy fabrycznie nowe.

    O tym porozmawiaj z oficjalnymi dilerami marek Audi i Wolkswagen,
    oni oficjalnie przyznali że starsze samochody (w tym ich marek)
    są niebezpieczne i nie powinny być dopuszczane do ruchu.
    Przespałeś ich inicjatywę ustawodawczą czy jak ?

    Pozdrawiam

  • 164. Data: 2013-11-20 14:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie, ale sa idioci ktorym sie wydaje, ze jak maja zimowki, ABS, ESP i
    > inne trzycyfrowe wynalazki to moga zapierdalac w kazdych warunkach.

    takim to nawet *letnie* opony nie pomoga :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 165. Data: 2013-11-20 14:03:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-20 11:16, Użytkownik J.F napisał:

    > Praktyka dna codziennego pokazuje ze nie bedzie.
    > Tzn - owszem, prawie bedzie, kierowca pojedzie tak jak mu sie wydaje
    > bezpiecznie, zazwyczaj dobrze trafi ... ale "prawie" czyni roznice i
    > wypadkowosc wzrosnie :-)
    >
    > Choc przypadek Montany temu przeczy, ale tam chyba jednak troche inaczej
    > bylo :-)

    > Ale co z tymi co sami nieprzymuszeni kupuja zimowki i sobie chwala ?

    Dobre zimówki są dobre bo są tanie i podobno dobre.
    Ubiegłej zimy miałem fajny przypadek, śnieg leżał już kilka
    dni, główne drogi były nawet czarne ale osiedlowe już nie.
    Wracałem do domu, po drodze zajechałem pod sklep zrobić
    zakupu i jechałem za ładnym i nie za starym (mniej niż 10 lat)
    oplem. Zjazd z dwupasmówki i opla zniosło na lewą stronę drogi,
    dobrze że nikt tam nie jechał w drugą stronę, no ale tam
    akurat jest kiepsko wyprofilowana droga i jak nie wiedział
    to na śliskim (śnieg) mogło go znieść. Kolejny zakręt w prawo
    i facet znowu kończy na lewej stronie jezdni, na trzecim to samo,
    ja jadę za nim z taką samą prędkością i mnie nie znosi.
    Ewidentnie jedzie na letnich. Obaj wjechaliśmy na ten sam
    parking, wysiadłem idę do sklepu ale mijam gościa i grzecznie
    pytam czy nie boi się tak po śniegu na letnich się ślizgać.
    A on że ma zimowe, ja na to, "wie pan na osiedlę za panem wjechałem
    każdy zakręt kończył pan na niewłaściwej stronie jezdni,
    to o czymś świadczy" a on że to na 100% zimówki i mogę sprawdzić
    oznaczenie. Powiedziałem że ja mu sprawdzać nie będę, ale na tych
    oponach to na śnieg bym nie wyjechał.
    Kolega któremu to opowiadałem mnie objechał i powiedział że
    powinienem sprawdzić producenta żeby było wiadomo których
    nie kupować.

    I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzę czy jego
    zimówki są na śnieg czy mokry asfalt ?

    Pozdrawiam

  • 166. Data: 2013-11-20 14:16:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-20, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > Ale niektórym jak widać odpowiada takie podejście i wolą
    > idiotów szukać w grupie osób jeżdżących w zimie na oponach

    Kwestii uscislenia - zimowe opony sa do jazdy po sniegu a nie w zimie.
    A bajeczki o 7, 6 czy 5 stopniach celsjusza jako temperaturze granicznej
    to se mozna miedzy bajki wlozyc. Sniegu u nas malo to dla lemingow trzeba
    wymyslic jakas bajke zeby zmieniali jednak te opony. Jak kiedys juz pisalem
    - jezdzilem motocyklem przy -10 na twardych turystycznych oponach, po
    przejechaniu 2 kilometrow nie widzialem roznicy miedzy tym a jazda jesienia
    przy kilku stopniach celsjusza.

    Oponka taka:
    http://www.sporttour.com/upload/Metzeler_Roadtec_Z6_
    Interact_Sport_Touring_Rear_Tire.jpg

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 167. Data: 2013-11-20 14:48:06
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-11-20 14:03, RadoslawF pisze:
    >(...)
    > I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzę czy jego
    > zimówki są na śnieg czy mokry asfalt ?

    O to chodzi (mniej więcej), żeby kierowca czuł się
    odpowiedzialny za stan samochodu. Nadmiar przepisów
    sprawia, że odpowiedzialność ulega rozmyciu. Czyli
    każdy czuje się odpowiedzialny, ale granice tejże
    odpowiedzialności sobie ustala po uważaniu.

    Już to kontroler pojazdów, już to producent, już to
    prawodawca układacz przepisów, i jeszcze organizator
    ruchu na drogach i ulicach. I na końcu kierowca.
    Najczęściej ci wyżej spychają z siebie odpowiedzialność
    w dół. Czyli sprawa jest dynamiczna. Przy tak powszechnej
    motoryzacji i dużym natężeniu ruchu ideałem byłoby
    wyprodukowanie auta bez kierowcy, tylko dla pasażerów.
    Robotyzacja ruchu drogowego pozwoli na takie zaprogramowanie,
    w którym odpowiedzialność poniesie tylko programista.

    I to program, na podstawie wskazań czujników, określiłby
    moment wymiany opon na nowe. A nawet doprowadziłby
    samochód do punktu wymiany. I tamże inne roboty dokonałyby
    ww. czynności...

    A ja bym sobie poczytał gazetę lub nawet książkę
    podczas jazdy.

    Rzecz jasna i utrzymanie dróg trzeba by powierzyć
    robotom. Ale to już by poszło łatwiej. Mam nadzieję...

    Jan

  • 168. Data: 2013-11-20 15:23:00
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-20 11:42, Trybun pisze:

    > A niby z jakiego powodu - używane auta często gwarantują wyższy poziom
    > bezpieczeństwa niż pojazdy fabrycznie nowe.

    Bo tak! I już!
    (Jak większość urzędniczych decyzji regulujących.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 169. Data: 2013-11-20 18:43:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Kilka lat temu chciałem zawieźć zimą dzieci do szkoły i po przejechaniu
    > 50 metrów utknęliśmy w wielkim korku na osiedlowej uliczce. Co się
    > okazało: jakiś optymista na letnich oponach nie był w stanie podjechać
    > po pokrytej ubitym śniegiem jezdni pod próg zwalniający ułożony
    > z kostki. Wspólnie z sasiadami udało się go przepchnąć w boczną
    > uliczkę i przekonać, żeby się stamtąd nie ruszał aż do zakończenia
    > porannego korka :-)

    Ja zawsze czekam na pierwszy śnieg. :-) Ostatniej zimy też tak było. Jak
    wyjeżdżałem to nie udało się wykręcić i na ukos pojechałem. Potem było
    jeszcze gorzej. Dowiedziałem się, że ta droga którą codziennie wyjeżdżam to
    pod górkę jest. Nie dało się w ogóle ruszyć. Więc wsteczny i odwinąłem by w
    drugą stronę jechać. I tak ruszyłem. Jak się opony ochłodziły to zaczęły
    łapać tak, że pół miasta przejechałem do warsztatu. To na letnich.

    Na zimowych ... kiedyś stanąłem na skrzyżowaniu jednym kołem na metalowym
    włazie i nie mogłem ruszyć :-)

  • 170. Data: 2013-11-20 19:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I teraz pytanie który "miszcz kierownicy" ma wiedzę czy jego
    > zimówki są na śnieg czy mokry asfalt ?

    Zimówki to jedno.
    Ale moze miał zimowe slicki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.