  • 131. Data: 2013-11-19 22:36:22
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F" wrote in message news:528baec5$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...

    >Przejechalem nie raz i jakiegos wielkiego szarpania nie kojarze.

    To najwyraźniej nie przejechałeś. Zwłaszcza z większą prędkością, przez
    głębszą kałużę i jedną stroną samochodu...

    > Frigo ? Dobre sa ... przynajmniej na sniegu :-)

    Taaa, przez pierwszy sezon... przyzwoite. potem poza świeżym sniegiem do
    niczego się nie nadają. Wiem, bo kiedyś kupiłem pod koniec stycznia auto na
    letnich oponach i myślałem, że dojeżdżę do wiosny. Dwa dni później spadł
    śnieg i przy 10km/h na osiedlowej uliczce odjechał mi tył auta na zakręcie.
    Niestety u gumiarzy 'na już' były tylko Frigo... Następnej zimy kupiłem
    zdecydowanie inne zimówki.

    --
    Axel

  • 132. Data: 2013-11-19 22:53:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Nov 2013 22:36:22 +0100 osobnik zwany Axel napisał:

> [...]
    > spadł śnieg i przy 10km/h na osiedlowej uliczce odjechał mi tył auta na
    > zakręcie. Niestety u gumiarzy 'na już' były tylko Frigo... Następnej

    kolega kupił w Sylwestra, parę lat temu Jaga na letnich ze zwalonym
    tylnym zwieszeniem co się okazało w trasie. z Łodzi do Warszawy jechałem
    6 godzin :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 133. Data: 2013-11-19 22:57:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 18:48:27 +0100, Iglo napisał(a):

    > A wyciąga się je z rowu przez teleportację a nie sprzętem blokującym pas
    > drogi. Ty coś jeździsz w ogóle, że tego nie widziałeś??? :-)

    Nasi laweciarze to zmyslne chlopaki i widac szybko wyciagaja ... bo ja
    naprawde tego nie widuje ...

    J.

  • 134. Data: 2013-11-19 23:19:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > raz miałem kłopot - zawisłem
    > brzuchem i bardziej niż zimówka przydała się składana saperka z bagażnika.
    > Mam strasznie niskie auto, kombi, z gazem w miejscu koła, lepsze wersje
    > wychodziły na kołach 17, ja mam 16 i

    I to nie ma żadnego znaczenia.
    16 czy 17 - i tak koło w rezultacie jest identyczne.

  • 135. Data: 2013-11-20 02:14:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 19:38:36 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak na razie wygląda, że od złomiarzy, którzy chętnie klepią potrzaskane
    > złomy i koncernów paliwowych, którym ślamazarna zimowa jazda na II biegu
    > napędza dochodów.
    >
    > Czasem tak jest, że trzeba pomyśleć za głupi naród.
    > Generalnie też mi się to nie podoba, ale akurat w tym przypadku - dobrze by
    > było, gdyby uchwalić ZAKAZ jazdy zimą na letnich oponach.

    A chińska opona o niedefiniowanej letnio-zimowości, na której producent
    umieści dowolne znaki jakich tylko sobie życzy importer (np. M+S, E13 czy
    cokolwiek) jest już ok?

    Bo chyba nie wierzysz w to, że wszycy ci których dotychczas nie było stać
    na zimówki, nagle ruszą i kupią sobie Ultragripy.

    Ja wiem że to tak się fajnie teoretyzuje , że super by było gdyby wszyscy
    mieli super opony, super hamulce, zawieszenia, rowerzyści mieli lampki, a
    piesi odblaski, kierowcy byli trzeźwi, no i w ogóle wszyscy zdrowi i
    bogaci.
    Ale jak pokazuje praktyka - uchwalane rozporządzenia, nakazy i zakazy nie
    mają z tym nic wspólnego.

    Jedyne co można takim nakazem zawojować to może dostać mandat, jak się
    okaże że jakoś się tak złożyło że 1 listopada, albo 31 marca już albo
    jeszcze nie masz zimówek na kołach (a możesz być pewien że w tych dniach
    zostaniesz wielokrotnie skontrolowany na obecność znaków M+S na boku
    opony). ITD to jeszcze pewnie walnie osobny mandat za każde koło.

    Zakaz uderzy tak naprawdę w tych, którzy po śniegu w ogóle nie jeżdżą, no i
    w tych którzy zmieniają koła w optymalnym czasie, a nie zgodnie z
    kalendarzem.

    Zarobią importerzy mocno używanych opon zimowych no i może importerzy
    najtańszej chińszczyzny.
    Bo ci którzy kupią zimówki, to dawno je już kupują.
    No tylko zamiast je założyć na zimę, będą je musieli założyć w
    październiku.
    A zamiast zdjąć na wiosnę, to będą je musieli wozić do kwietnia.

  • 136. Data: 2013-11-20 07:59:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-19 20:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To rzadko jezdzisz albo rzadko u ciebie pada...

    nie zmieniam kół za każdym razem jak śnieg spadnie czy znika, bez
    przesady. Letnie zakładam jak temperatura dodatnia i zapowiada się taka
    na dłużej, zimówki zakładam na drugi śnieg (jeśli wcześniej jest ciepło)
    lub na pierwszy śnieg- jeśli jakiś czas był mróz- bo wtedy jest szansa
    że ten śnieg poleży.
    W zeszłym roku koła zimowe zakładałem dwa razy- ale nie pamiętam w
    jakiej sytuacji. Robię to w jednym samochodzie - ty którym jeżdżę dużo i
    szybko; w pozostałych koła zmieniam raz na sezon (przy czym jeszcze
    jeżdżą na letnich, wszystkie zimówki mam na felgach i wejdą do użycia
    jak spadnie temperatura

    Łukasz

  • 137. Data: 2013-11-20 08:06:17
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-19 15:03, RadoslawF pisze:

    > Jeszcze napisz że te koła wozisz zawsze ze sobą i jak jesteś
    > w pracy a śnieg spadnie to pół godzinki i przełożone. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    nie nie wożę :)
    trochę źle mnie zrozumieliście - bardziej chodzi mi o to że przez pół
    wyznaczonej przez rząd zimy (może przesadzam - nie liczyłem) jeżdżę na
    oponach letnich - np. teraz, od 20 dni stwarzam ogromne zagrożenie i ani
    mi się śni założyć zimowe kapcie.

    Łukasz

  • 138. Data: 2013-11-20 08:11:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-19 08:42, J.F. pisze:
    > No chyba ze owszem - nie wypadna z drogi 40 na sniegu, wyleca przy 80
    > w deszczu. Ale przynajmniej nie beda sie wlec 40 :-)

    no to jest jakieś wytłumaczenie :)

    > Jezdze na Navigatorach i sobie chwale.

    ja jeszcze nie wiem (mam Goodyear 4seasons w jednym aucie, ale żona nim
    jeździ to nie odczuje różnicy)
    Wolę jednak w lecie jeździć na oponach jakie wybiorę (czyli na
    deszczowych, bo wymagam dobrego trzymania na mokrym, na suchym to na
    każdych oponach auto się trzyma

    Łukasz

  • 139. Data: 2013-11-20 08:42:50
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-11-18 19:38, Cavallino pisze:

    > Jak ktoś próbuje robić na złość wszystkim dookoła, to trzeba go do pionu postawić,
    niech sobie jeździ jak chce, ale tylko na swoim podwórku [...]

    Ale co to za własne podwórko?
    Nie może być tak że ktoś tam ma własne podwórko a inni nie mają!
    Pewnie na złość to podwórko ma. Odebrać!
    Porządek musi być!

    --
    pozdro

  • 140. Data: 2013-11-20 09:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 06:01:08 -0800 (PST), k...@g...com
    > Demokracja to podobno władza większości. Wychodzi że większość
    > tutaj nie chce dobrowolności przymusowej. To nawet jak nie mamy
    > racji to ją mamy. Warto by się zastanowić jak by czterystu osobowej
    > mniejszości wybić z łbów ten i inne pomysły.

    E-maila wyslij.
    "Szanowny panie posle - jak jeszcze raz uslysze te glupote to wiecej
    na pana nie zaglosuje". Kopia do przewodniczacego partii :-)

    A klimat sprzyja
    http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,149763
    16,Sondaz_TNS_Polska__olbrzymia_przewaga_PiS_nad_PO_
    .html

    "Gdyby wybory parlamentarne odbyły się w połowie listopada, wygrałoby
    je PiS, uzyskując 31 proc. głosów, PO uzyskałaby 22 proc. głosów. Tak
    wynika z najnowszego sondażu TNS Polska. Do Sejmu weszłyby jeszcze SLD
    - 12 proc. - oraz Twój Ruch i PSL (po 5 proc. poparcia). "

    J.