  • 91. Data: 2013-11-19 17:11:54
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-19, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Mam poważne wątpliwości czy masz własny samochód.
    > 1. Jak zacznie padać pierwszy śnieg to ile byśmy tych podatków
    > nie zapłacili to nie da się tego na bieżąco sprzątać.

    No i na ten pierwszy snieg wszyscy musza byc obuci w zimowe opony tak?

    > 2. Idioci i optymiści na letnich doprowadzają do niepotrzebnych
    > korków w tym czasie.

    W tym czasie to zimowe opony tez na niewiele sie zdaja, zreszta jakie
    znaczenie maja zimowe opony przy poruszaniu sie w korku?

    > 3. Kilka dni po opadach czarne i odśnieżone są główne drogi
    > w miastach ale boczne i wszelakie osiedlowe będą białe do
    > czasu aż się ociepli. A może ty na Florydzie eskimosie mieszkasz ?

    No i na te osiedlowe drozki sa potrzebne zimowe opony? Sie usmialem...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 92. Data: 2013-11-19 17:12:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-19 15:30, Użytkownik anacron napisał:

    > Mój ojciec raz wjechał w dupę (na szczęście lekko) gościowi przed nim.
    > Lata temu, pierwsze auto z ABS i nagle okazało się, że ABS skraca drogę
    > hamowania ale tylko na suchym, a na mokrym (po deszczu) drastycznie ją
    > wydłużył, a nie było gdzie uciekać ponoć.

    Bo na prawdziwych szkoleniach nikt nie twierdzi że skracają
    a wszyscy że przedłużają. No ale "znawcy" i tak wierzą specom
    od marketingu a nie od jazdy.

    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2013-11-19 17:14:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-19 16:21, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Teoretycy komunizmu zakładali 70 lat temu, że samochody będą wspólne:
    > potrzebujesz dojechać pod adres X, to wsiadasz do najbliższego samochodu
    > (stacyjek nie ma) i jedziesz pod adres X, gdzie zostawiasz samochód i
    > ktoś inny skorzysta.
    >
    > Nie mam nic przeciwko takiemu układowi z oponami, tylko że jeśli byłoby
    > to opłacane z naszych podatków, to jedna społeczna opona będzie
    > kosztować 4x tyle, co ja zapłacę w sklepie za jedną moją prywatną,
    > chytrze i niesprawiedliwie nabytą oponę.

    To nie byli teoretycy, to byli amerykańscy pisarze SF jedynie
    słusznej narodowości.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2013-11-19 17:17:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    >No i na ten pierwszy snieg wszyscy musza byc obuci w zimowe opony
    >tak?

    Dobrze by bylo. Tzn mowa o pierwszym powaznym sniegu i oponach
    zdatnych do jazdy po nim - niekoniecznie zimowe.

    >W tym czasie to zimowe opony tez na niewiele sie zdaja, zreszta jakie
    >znaczenie maja zimowe opony przy poruszaniu sie w korku?

    No ale korek sie bierze z ze sniegu i z kiepskich opon.
    Dzien wczesniej jakos korka nie bylo, a zimowki sobie ze sniegiem
    radza.
    Za to jak ktos mieli i mieli i ruszyc na swiatlach nie moze - to sie
    robia korki.

    >No i na te osiedlowe drozki sa potrzebne zimowe opony? Sie
    >usmialem...

    Oj potrzebne potrzebne.
    Chyba ze auto w garazu, a ciec podjazd wyczyscil do betonu :-)

    J.

  • 95. Data: 2013-11-19 17:21:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Żartujesz, prawda? Pionowa (w uproszczeniu) oś obrotu zawieszenia nie
    >przechodzi przez środki kół. I zawsze przy nierównym oporze powstanie
    >moment usiłujący skręcić koła.

    Ale sie stara przejsc przez srodek.
    A jesli tam duzo wody/blota/sniegu, to i szarpanie male ..

    >Żeby go wyciągnąć musiałem wjechać w taki sam śnieg w jakim on się
    >zakopał.

    No to widac on mial kiepskie caloroczne, a Ty dobre zimowki.
    Ja Navigatory przetestowalem w warunkach dosc ekstremalnych (sezon
    narciarski w pelni) i sa naprawde dobre.

    J.

  • 96. Data: 2013-11-19 17:28:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości
    >Akurat w mieście, tam gdzie skrzyżowanie zablokowane to z naszych
    >podatków
    >powinno być wzorowo odśnieżone.

    No powinno, ale nie jest.

    >Zimówka to wymysł dla kogoś, kto ma dojazd
    >po nieodśnieżanej drodze do posesji czy na inne narty śmiga.

    Przyznaje - im bardziej przydatna, ale letnie opony ... niektore sa
    naprawde tragiczne na sniegu. Nawet w plaskich miastach.

> [...]
    >przygotowanych na
    >przyzwoitym poziomie, zwłaszcza w dziesiejszych czasach, gdy opady da

    Niestety - miasto juz tak duzo nie dostaje, a "wazniejsze potrzeby" ma
    z reguly duze.

    >przewidzieć co do godziny na danym rejonie. Oczywiście, są losowe
    >zdarzenia, śnieżyce nagłe, ale to wszystko wtedy staje czy ma zimówki
    >czy
    >nie i tyle.

    Nie zgodze sie. Raz jeden stalem, ale to w Niemczech bylo.
    Tu jest Polska i tu sie jedzie :-)

    >Zwykle przez wjechanych do rowu

    Ty w ogole cos jezdzisz ? Auto w rowie nie blokuje ruchu :-)

    >Btw, odkąd zimą jeżdżę na działkę to wyskakuję z letnich. Ale tylko
    >dlatego, że ostatnie set metrów dojazdu mam jak dla terenówki. W
    >mieście
    >letnie/całoroczne powinny być wystarczające.

    Jak zima dopisze, to niestety nie sa. przynajmniej niektore.

    J.

  • 97. Data: 2013-11-19 17:40:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, November 19, 2013, 5:21:23 PM, you wrote:

    > Ale sie stara przejsc przez srodek.

    Jak się stara, skoro jest przesunięta o kilkanaście centymetrów?

    > A jesli tam duzo wody/blota/sniegu, to i szarpanie male ..

    Chyba znowu trollujesz po prostu, bo nie wierzę, żebyś nigdy z dużą
    prędkością w kałużę nie wjechał.

    > No to widac on mial kiepskie caloroczne, a Ty dobre zimowki.

    Gdzie tam - tanie zimówki.

    > Ja Navigatory przetestowalem w warunkach dosc ekstremalnych (sezon
    > narciarski w pelni) i sa naprawde dobre.

    Jasne. A najlepsze są D124.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2013-11-19 17:46:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.11.2013 17:12, RadoslawF pisze:
    > Bo na prawdziwych szkoleniach nikt nie twierdzi że skracają
    > a wszyscy że przedłużają. No ale "znawcy" i tak wierzą specom
    > od marketingu a nie od jazdy.

    Na suchym nagrzanym astacie naprawdę skracają, tylko że tylko wtedy.
    Jest więc to taka półprawda.

    --
    anacron
    aba/

  • 99. Data: 2013-11-19 17:53:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale letnie lepiej wypadaja w testach na mokrym niz (kiepskie?) zimowki

    Zależy jakie.
    Kiepskie letnie wypadają kiepsko, dobre zimówki pewnie nawet lepiej.

  • 100. Data: 2013-11-19 17:56:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    .pl...

    > Które w najtańszej wersji będą gorsze i od letnich i od zimówek.

    Będą o niebo lepsze od zimówek w lecie i o niebo lepsze od letnich zimą.