    Date: Tue, 19 Nov 2013 18:45:34 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment

    W dniu 2013-11-19 13:40, J.F pisze:

    > To chyba nie od opon zalezy.

    W sporej części zależy i to bardzo - nie dotyczy tylko zimówek.
    Wręcz bym stwierdził, że właśnie dobre letnie przed tym zabezpieczają,
    ponieważ w cieplejszych porach roku jeździ się zazwyczaj szybciej
    i "kałuże" bardziej asymetrycznie występują. Chętnie bym udostępnił
    pojazd do testów z Uniroyal Rainexpert po kilku sezonach
    i nowymi GT Radial Champiro Bax 2 (205/50r16), ale już za późno :)
    Różnica kolosalna, a Ty piszesz, że "chyba" nie od opon zależy:>

    > Hm, chyba mialem D124 dawno temu, bo co moglbym miec ... i wlasnie sobie
    > calkiem dobrze radzily.

    Tutaj zasadniczo masz moje wsparcie - D-124 dobrze sobie radziły w
    różnych warunkach, w odróżnieniu od "super" opony D-164, która była
    dla mnie porażką.

    > Nastepne letnie byly juz na sniegu gorsze, ale dopiero kolejne zmusily
    > mnie do zakupu zimowek.

    Zależy jakie one były, co chciałeś na nich robić i gdzie jeździć.
    Ja np. super zimówki wyrzuciłem, choć Ty byś pewnie na nich długo
    jeździł - w pewnym momencie zrobiły się tak śliskie na mokrym, że
    kupiłem nowe. Jakieś letnie Semperity też wyrzuciłem po 3 sezonach,
    bo nie trzymały przyczepności.

    > Teraz jezdze na calorocznych i nie narzekam.

    No i dobrze, tylko wyciąganie z tego pochopnych wniosków
    niczym mądrym nie jest.