  • 11. Data: 2009-02-28 20:21:19
    Temat: Re: obiektyw canon (kit) 18-55 vs 18-55 IS
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kris pisze:
    > Jestem w posiadaniu kitwego obiektywu 18-55 w moim canonie 350D. Poniewaz
    > roznica w cenie jest niewielka, zastanawiam sie nad wymiana tego obiektywu na
    > 18-55 IS. Podpowiedzcie mi prosze czy taka zamiana ma wogole sens?

    Tak, do ośmiu megapikseli pracuje zupełnie przyzwoicie i nie trzeba go
    domykać tak jak wcześniejszej wersji. No i jest stabilizacja.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-03-01 00:58:27
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Adam Foton wrote:

    > No ale po zakupie zrobilem kilka zdjec, i jeszcze kilka i kit nie okazal
    > sie tak fatalny. Na ujeciach w sloneczny dzien oraz w pomieszczeniach z
    > lampa okazuje sie calkiem udanym szklem, do tego jest maly i lekki. Z
    > tego powodu juz nie dokonalem zmiany na lepsze szklo.

    I to jest jego największa wada z punktu widzenia marketingu Canona. Oj -
    zdaje się, że przedobrzyli ;-)

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 13. Data: 2009-03-01 01:29:05
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest jego największa wada z punktu widzenia marketingu Canona. Oj -
    > zdaje się, że przedobrzyli ;-)

    Wręcz przeciwnie. To jest uderzenie w alternatywnych producentów obiektywów
    ;-) Dotychczas ludzie rozczarowani jakością kitów szukali lepszej i
    przystępnej cenowo alternatywy i kupowali sigmy, tamrony, tokiny itp. Teraz
    pozostają przy kitach. A jak chcą dużo wyższej jakości i stać ich to już
    kupują elki ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzychu

  • 14. Data: 2009-03-01 14:12:13
    Od: "maniac" <t...@m...com>

    > Tak, do ośmiu megapikseli pracuje zupełnie przyzwoicie i nie trzeba go
    > domykać tak jak wcześniejszej wersji. No i jest stabilizacja.

    Czyli 350D/30D ok, 40D/400D i wyżej nie OK? ;)
    Ja z dopiero z 3 kita jestem zadowolony. Idealnie współgra z moim body, zero
    BF/FF, ale większość kitów ma z tym problemy... Nie jest to kwestia AF w
    450D, ale kwestia szkieł. :(
    Kit charakeryzuje się strasznie słabym kontrastem i brzydkimi kolorami.
    Reszta może (musi) być. ;)

    --
    maniac @ vista ultimate

  • 15. Data: 2009-03-01 14:38:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    maniac pisze:
> [...]
    > Ja z dopiero z 3 kita jestem zadowolony. Idealnie współgra z moim body,
    > zero BF/FF, ale większość kitów ma z tym problemy... Nie jest to kwestia

    On nie przenosi więcej jak z 6 megapiskeli więc z nowszymi aparatami
    raczej nie powala ostrością.

    > Kit charakeryzuje się strasznie słabym kontrastem i brzydkimi kolorami.
    > Reszta może (musi) być. ;)

    E tam, jaki słaby kontrast? Może w porównaniu z elkami odrobinkę. Z
    kolorem to już legendy, od czasów... no od trzydziestu lat raczej żaden
    obiektyw nie koloryzuje. To może być złudzenie optyczne - obiektywy ze
    sporym rozproszeniem (niskim kontrastem) dają wrażenie słabszych
    kolorów, bo cienie są tam zaświetlone. Zresztą to się stosuje przy
    drukowaniu - chcesz lepszy kolor - wydrukuj ciemniej.
    W każdym razie da sie to wszystko poustawiać w menu lub w szopie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 16. Data: 2009-03-01 17:04:53
    Od: j...@a...at

    On 28 Feb., 18:04, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > witam
    > Jestem w posiadaniu kitwego obiektywu 18-55 w moim canonie 350D. Poniewaz
    > roznica w cenie jest niewielka, zastanawiam sie nad wymiana tego obiektywu na
    > 18-55 IS. Podpowiedzcie mi prosze czy taka zamiana ma wogole sens? Czy bedzie
    > wogole jakas zauwazalna roznica w zdjeciach wykonanych jednym i drugim
    > obiektywem? Wiem ze jedno i drugie szklo jest do "kitu" ale z braku funduszy na
    > cos lepszego rozwazam taka ewentualnosc.
    >
    > --

    Witam

    mialem 18-55 Is ale nie 18 -55 wiec bezposrednio porownac nie moge.
    Gdybys gdzies pokazal jakies zdjecie , ktore uwazasz ze jest na
    granicy mozliwosci techinicznych obiektywu ( nie musi byc
    interesujace , czy artystyczne , takie , ktore uwazasz technicznie za
    udane tym obiektywem ) , wowczas moglbym porownac z moimi ( gdzies
    jeszcze mam) i sprobowac okreslic czy roznica w jakosci jest spora.

    Czy masz inne obiektywy , czy tylko ten jedyny ?., Bo jesli to jest
    jedyny jakim dysponujesz to raczej myslalbym o rozszerzeniu zakresu,

    XXX

  • 17. Data: 2009-03-01 22:50:46
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-02-28 21:08, Lol wrote:
    > Podsumowując - bardzo tani, lekki i dobry optycznie obiektyw. Mechanicznie
    > pozestawia sporo do życzenia (plastikowy bagnet, obrotowa przednia
    > soczewka), niemniej konstrukcja sprawia, że w czasie zoomowania niewiele
    > zmienia swoją długość i nie pompuje kurzu do środka...
    > Obiektyw jest na tyle dobry i poręczny (!), że nie odczuwam już silnej
    > potrzeby zmiany na 17-55 IS f/2.8 - może dlatego, że mam również stałki,
    > które załatwiają sprawę, gdy światła jest mało.

    Mój daje radę, rysuje w miarę przyzwoicie. Jednak oglądając zdjęcia na
    monitorze (przeskalowane do rozdzielczości monitora) od razu widzę w
    którym miejscu założyłem 50/1.8, a które są z kita. Jeśli chodzi o
    ostrość i kontrast to klasa różnicy.

    Wczoraj bawiłem się jeszcze Tairem-11 135/2.8. Kurcze, rewelacyjny
    obiektyw. Ostrość po niewielkim przymknięciu wręcz świetna (jak lekko
    przymkniętej 50/1.8 Canona). Nie widzę też spadku kontrastu, który przy
    Heliosach jest tak duży, że dykwalifikuje je w 99% zdjęć.

    Arczi

  • 18. Data: 2009-03-01 23:13:40
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-03-01 23:50, Arczi wrote:
> [...]
    > przymkniętej 50/1.8 Canona). Nie widzę też spadku kontrastu, który przy
    > Heliosach jest tak duży, że dykwalifikuje je w 99% zdjęć.

    Przejrzałem wszystkie zrobione przez siebie zdjęcia. Kontrast trochę
    jednak leci, ale to przepaść w porównaniu do Heliosa. Trochę domknięty
    (robiłem zdjęcia na przysłonach f/4-8) spokojnie wyrabia 12Mpx.

    Arczi

  • 19. Data: 2009-03-02 15:29:08
    Od: "maniac" <x...@U...chello.pl>

    > On nie przenosi więcej jak z 6 megapiskeli więc z nowszymi aparatami >
    > raczej nie powala ostrością.

    O to jeszcze lepiej. :-)

> [...]
    > chcesz lepszy kolor - wydrukuj ciemniej.
    > W każdym razie da sie to wszystko poustawiać w menu lub w szopie.

    Adam, jak będę w domu to podeślę podobne ujęcia z Kita i 50mm. ;-)
    Zobaczysz o co chodzi.

  • 20. Data: 2009-03-02 17:35:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    maniac pisze:
    > Adam, jak będę w domu to podeślę podobne ujęcia z Kita i 50mm. ;-)
    > Zobaczysz o co chodzi.

    Wierzę, że będzie różnica, nie wierzę, że duża.
    Największa różnica widoczna jest przy porównywaniu ''naleśników'' z
    resztą szkieł ze względu na niewielką ilość soczewek w tychże.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/