  • 11. Data: 2006-01-21 11:13:27
    Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską [press]
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    miab napisał(a):

    > A kolejne 40-50zł z koniecznego dla posiadania Neostrady abonamentu
    > telefonicznego to pies?

    a gdzie tu wyliczenia dotyczace infrastruktury ?
    - zakup modemu dla klienta
    - zestawienie linii
    - koszt portu w DSLAM'ie ?
    - koszt pozyskania klienta

    --
    Mateusz

  • 12. Data: 2006-01-21 11:18:20
    Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> writes:

    > - koszt pozyskania klienta

    Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?

    --
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ q...@k...org.pl

  • 13. Data: 2006-01-21 11:30:01
    Od: wer <a...@o...pl>

    Użytkownik Marcin 'Qrczak' Kowalczyk napisał:

    > Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?

    6 miesiecy za 1 zl.

    Aha, co do wyliczen, zapominacie o dzierzawie miedzi. Ktos bierze lacze
    od jakiegos ISP, to i tak czesto musi zaplacic haracz TP, bo idzie to po
    ich kabelkach.

    wer

  • 14. Data: 2006-01-21 11:34:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wer napisał(a):

    > 6 miesiecy za 1 zl.

    To nie jest koszt pozyskania klienta. Kosztem takim może być np.
    reklama, subsydiowanie modemu, prowizja dla sprzedawcy czy niepobieranie
    kosztów instalacyjnych.

    M.

  • 15. Data: 2006-01-21 14:18:07
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Marcin 'Qrczak' Kowalczyk na pl.internet.polip:

    > Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?

    Może nie zostać klientem. Może zostać klientem kogoś innego, nawet jeśli
    w kaegoriach czysto ekonomicznych na tym traci.

    --
    Ziemek

  • 16. Data: 2006-01-21 14:34:01
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > Resztę olewasz? Wg statystyk URTiP zezwolenia ma ponad 5tyś ISP, niech
    > tylko połowa z nich ma polpaka 2Mbit za 1573,80 netto - to masz już
    > cieplutkie 4 miliony złociszy. A sam wiem o conajmniej dwóch ISP, którzy
    > od tepsy biorą jeden 12 a drugi 20Mbit/s za 580zł/Mbit.

    Grubo przesadzasz, ja w moim mieście znam kilkunastu ISP i tylko 4 z nich ma
    łącza symetryczne z czego tylko 2 ma POLPAKi tepsy. Reszta ma mniej lub
    więcej DSLi.

    Lee

  • 17. Data: 2006-01-21 21:51:59
    Od: " " <h...@g...pl>

    To w sumie ile TPSA chce teraz za 1Mb/s bo ostatnio Sprzedawca dał
    nam oferte na 100Mb/s CIR po Metro Ethernecie za 17.000-Pln/ miesiąc i
    mówił, że jak podpiszemy na 2 lata to będzie jeszcze od tego spory
    rabat.

    adaś <a...@t...interia.pl> napisał(a):

    > Polskie portale i mali dostawcy internetu muszą słono płacić
    Telekomunikacji
> [...]
    > przeglądanie swoich stron w godzinach szczytu, muszą wykupić transfer o
    > szybkości około 100 Mb/s, a serwery muzyczne i filmowe, z których
    internauci
    > ściągają ogromne pliki, powinny zapewnić im nawet 1 Gb/s - szacuje Tomasz
    > Chlebowski z Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej. Umowy są negocjowane
    > indywidualnie i zawierają klauzulę poufności, więc nie sposób podać
    > dokładnych cen, ale nieoficjalnie wiadomo, że niektóre portale płacą ponad
    > 100 tys. zł miesięcznie.
    >
    > Czy problem sieci TP SA da się obejść? Próbował to zrobić portal o2.pl. -
    Na
> [...]
    > dostawcy internetu: "Przygotujcie się - wytną was" - opowiada Jacek
    > Świderski, współwłaściciel portalu o2.pl i komunikatora Tlen. Kilka dni
    > później użytkownicy neostrady zaczęli mieć kłopoty z otwieraniem stron
    > portalu o2.pl. - Sam miałem wówczas w domu neostradę. Gdy zadzwoniłem do
    > informacji, powiedziano mi, że podobno to o2.pl ma problemy z serwerami -
    > mówi Świderski.
    >
    > TP SA zakłócenia w połączeniach tłumaczyła optymalizacją ustawień sieci.
    > Jednak, kiedy na wniosek o2.pl do Centrum Systemów Teleinformatycznych TP
    SA
    > zawitał komornik w towarzystwie biegłego sądowego, okazało się, że
    > urządzenia konfigurujące sieć dzieliły wszystkie adresy internetowe na trzy
    > kategorie, z których jedna oznakowana była jako "restricted"
    > (ograniczone). - Polskie witryny, które próbowały obejść wysokie ceny TP
    SA,
    > były wycinane - twierdzi Chlebowski.
    >
    > - Moja firma konkuruje z zagranicznymi rywalami, takimi jak Google czy
    > Skype, którzy za dostęp do polskiego klienta płacą kilka razy mniej niż
    my -
    > mówi Świderski. Postanowił, jak twierdzi nie tyle dla zysku, ile dla zasady
    > równego dostępu do internetu, wytoczyć wojnę przeciwko "haraczowi" TP SA.
    11
> [...]
    > która realizuje wytyczne prawa unijnego.
    >
    > Co na to TP SA? - Mamy dwa tygodnie na przekazanie UKE naszego stanowiska -
    > ucina rzecznik spółki Barbara Górska. Zdaniem UKE sprawa potrwa co najmniej
    > dwa miesiące. - Konieczne są publiczne konsultacje, więc postępowanie może
    > się ciągnąć nawet pół roku - mówi rzecznik urzędu Jacek Strzałkowski.
    >
    > To nie pierwszy internetowy bunt przeciwko TP SA. Dwa lata temu, kiedy
    > stawki za transfer 1 Mb/s sięgały 2,5 tys. zł, przeciwko Telekomunikacji
    > zawiązała się koalicja portali i alternatywnych dostawców internetu.
    Powstał
    > nawet plan demonstracyjnego odcięcia jej klientów od najpopularniejszych
    > witryn. - Szybko okazało się, że najwięksi buntownicy zaczęli się
    dyskretnie
    > wycofywać, bo TP SA to dla nich również bardzo ważny reklamodawca - mówi
    > anonimowo dyr. technologiczny jednego z największych portali.
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,31218
    50.html

    > Za możliwość świadczenia usług internetowych użytkownikom, którym
    > Telekomunikacja Polska dostarcza dostęp do sieci, rodzime portale
    > internetowe muszą płacić kwoty kilkakrotnie większe niż ich zagraniczni
    > konkurenci. o2.pl zaskarżyła więc telekomunikacyjnego monopolistę do
    Prezesa
> [...]
    > Neostrady i SDI dostęp do naszych usług. Każdy internauta podłączony do
    > sieci poprzez TP np. nie mógł korzystać ze swojej poczty na o2.pl. Sytuacja
    > ta trwała przez kolejne 3 dni, aż nie przełączyliśmy ponownie ruchu na
    łącza
    > preferowane przez TP. - tłumaczy Jacek Świderski. Na marginesie dodajmy, że
    > do redakcji Internet Standard dochodziły głosy o problemach z dostępem do
    > skrzynek pocztowych o2.pl.
    >
    > Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, następca Prezesa URTiP, po
    > przeprowadzeniu konsultacji, ma dwa miesiące na wydanie decyzji.

    06.html

  • 18. Data: 2006-01-21 22:06:33
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    h...@g...pl <h...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dał nam oferte na 100Mb/s CIR po Metro Ethernecie za 17.000-Pln/
    > miesiąc i mówił, że jak podpiszemy na 2 lata to będzie jeszcze

    1. Nie top-postuj.
    2. TP ma kilka wariantów usługi - za którą taką cenę dali?
    3. Ethernet istnienie w zasadzie tylko w Warszawie.
    4. Wypadałoby się jakkolwiek podpisać.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 19. Data: 2006-01-21 22:21:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 21 Jan 2006 12:18:20 +0100, użyszkodnik Marcin 'Qrczak'
    Kowalczyk <q...@k...org.pl> napisał:

    > Jaki jest koszt pozyskania klienta, który nie ma innego wyboru?

    tam gdzie jest nerwozdrada tam są też łonabi-uryniarzo-prowajderzy
    dzielący DSLa przy pomocy WiFi wiec i jest wybór

    --
    futszaK
    601061867

  • 20. Data: 2006-01-21 23:52:54
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sat, 21 Jan 2006 23:21:56 +0100 I had a dream that futszaK <f...@p...pl>
    wrote:
    >tam gdzie jest nerwozdrada tam są też łonabi-uryniarzo-prowajderzy
    >dzielący DSLa przy pomocy WiFi wiec i jest wybór

    Wybór między dżumą a cholerą. Rzeczywiście wybór.

    --
    Grzegorz Janoszka