  • Data: 2016-12-18 01:24:16
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Natomiast prawdziwe cuda wiążą sie z interwencją zaświatów, a konkretnie osobowego
    Boga, który daje pewne znaki. Cuda przewaznie dzieją sie w obrębie wiary
    chrzescijanskiej - to tez wsakzówka. I znów - one nie sa powszechne, bo twoim
    podstawowem prawem jest wolnosc. Mozesz uwierzyc ale masz prawo nie wierzyc.
    > Hostia która zamienia sie w miesien serca konajacego człowieka nie jest mozliwa z
    zadnym prawdopodobienstwem do uzyskania naturalnego. Odrzucisz badania naukowe
    patomorfologa? Mozesz, ale wtedy nie chwal sie ze jestes "naukowym" racjonalistą.

    Ufff, ciężko :)
    Kolego - jeżeli istnieją "zaświaty", astrale, światy równoległe i
    poprzeczne - to to wszystko razem stanowi WSZECHŚWIAT.

    I zapewniam cię, że "cuda" nie "przeważnie dzieją się w obrębie wiary".
    To jest zagadnienie tak skomplikowane, że nawet nie mam zamiary wchodzić
    tutaj w polemikę, bo nie ma sensu.
    Mogę podsumować to co chcę wyłożyć prosto;

    Natura (wszech)świata jest tak obszerna, że zawiera nawet(*) rzeczy,
    które pozornie są w sprzeczności z tzw.rozumowym jego traktowaniem.
    Czyli także rozmaite "cuda" i "niemożliwości". Dotyczy to wszystkiego -
    w tym także "religii", wiary ogólnie, ale także wszystkiego innego.

    Można tu dla przykładu podać różne "anomalne" i "alogiczne" zjawiska z
    fizyki kwantowej, które oczywiście nie są "anomalne" - bo to , że coś
    nie zgadza się z naszym pojmowaniem świata to problem naszego
    pojmowania, a nie świata :)

    Nie mieszaj do tego tematu "Boga" oraz wszystkiego, co masz w swoim
    zasobie pt. "wiara i religia" bo to - bez urazy - bardziej indoktrynacja
    niż wiedza (nawet traktowana metafizycznie).

    Co oczywiście nie oznacza, że piszę to jako "ateista", bo jestem
    całkowicie pewien istnienia transcendencji. Ale upraszczanie tego do
    "religii", zwłaszcza chrześcijańskiej, o paru innych nie wspominając, to
    zwykłe uproszczenie - delikatnie pisząc.

    I znowu piszę, bo ciężko mi zostawić bez komentarza, a jak pisałem - to
    nie jest miejsce na takie dyskusje :)