    Subject: Re: o autostradach po raz kolejny
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1122467863$20190831143228@squadack.com>
    <5d6a792c$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <4895164855$20190831191856@squadack.com>
    <5d6abcd8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkeejh$5f7$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6ac920$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkejog$ea4$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6b5fdd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qoed3dnf8yl8$.1fg1tq4b3agt6.dlg@40tude.net>
    From: Kviat
    Date: Mon, 2 Sep 2019 19:01:29 +0200

    W dniu 02.09.2019 o 17:02, J.F. pisze:

    > Teoretycznie masz racje, ale teoretycznie powinienes tez jechac prawym
    > pasem

    Skąd pomysł, że nie jeżdżę prawym pasem?
    Jak jest wolny, to jadę prawym. Bezsensowna uwaga.
    Ale nie będę też jak idiota hamował ze 140 do 90 żeby się wpasować w
    lukę pomiędzy tirami na prawym, tylko dlatego, że jakiś kretyn za mną ma
    chęć zapierdalać 200, siada mi metr na dupie i miga światłami... jeszcze
    mi w dupę wjedzie (swoją drogą, zadziwia mnie ta ich chęć bliskości do
    tyłu innego kierowcy...)
    Takim debilom brakuje wyobraźni żeby ogarnąć, że aby uciec na prawy pas
    muszę _zwolnić_ albo zepchnąć z drogi tira z prawej. Przekraczać
    dozwolonej prędkości dla takiego debila też nie zamierzam.
    Jak widzę za sobą kogoś, kto szybko do mnie dojeżdża, ale trzyma odstęp
    i się nie gorączkuje, to też potrafię depnąć żeby szybciej te tiry
    wyprzedzić i mu zjechać. Chce zapierdalać, to niech zapierdala, ale
    chamstwa nie toleruję.

    > no i jeszcze sa ci, co jada 120 na autostradzie ...

    No i?
    http://www.swietochlowice.slaska.policja.gov.pl/k25/
    ruch-drogowy/czesto-zadawane-pytani/62903,Czy-40-kmh
    -to-minimalna-predkosc-na-autostradzie.html

    Nigdzie nie jest napisane, że na autostradzie prędkość obowiązkowa to
    140. Jeżeli ktoś ocenia, że dla niego bezpieczną prędkością jest 120
    km/h i z taką prędkością właśnie wyprzeda tira, to jego prawo. Jest
    takim samym użytkownikiem drogi jak ja. Musiałbym na głowę upaść żeby mu
    migać światłami. Od zdjęcia nogi z gazu korona mi nie spadnie.

    Za to nie wolno szybciej niż 140.

    > W Niemczech tez sie jezdzi plynnie, o ile te cagle zmiany predkosci
    > mozna tak nazwac.
    > A nie blyskaja, bo karalne .. :-)

    I co jeszcze dziwniejsze, zachowują odstęp.

    > No ale o to chodzi, zeby popatrzyl.

    Przecież napisałem, że patrzy....

    > No i zeby sie wstrzymal jak
    > blisko.

    Co to znaczy "jak blisko"?
    Jak ten za nim jedzie 130 km/h, to choćby był za nim kilkadziesiąt
    metrów, to spokojnie może zjechać na lewy. Przyśpiesza do okolic 130 (a
    może, bo zachowuje odstęp do poprzedzającego tira) i normalnie zjeżdża.
    Dlatego tam ruch jest płynny, bo nikt nie zakłada, że ten za nim na
    lewym pasie popyla 200. Tacy to wyjątki, a nie reguła.
    Jest odwrotnie niż w Polsce, tu na wszelki wypadek ludzie boją się
    zmienić pas na lewy, nawet jak widzą samochód kilometr z tyłu. Bo a nuż
    jedzie 200 i za parę sekund będzie siedział na dupie i mrugał światłami.
    I czołgają się prawym 90tką za tirem wypatrując, czy lewy będzie pusty
    aż po horyzont z tyłu. I tak skaczą z 90 na prawym, na 130-140 na lewy i
    z powrotem na prawy pomiędzy tiry 90, bo zapierdalacz z tyłu już mruga.
    To jedna z przyczyn, dlaczego w Niemczech czy we Francji łatwiej jest
    komuś wjechać na autostradę rozbiegówką. Bo łatwiej jest zmienić pas na
    lewy, żeby komuś umożliwić wjazd. Ci na lewym używają mózgu i nawet
    zwalniają, żeby jadący prawym pasem mógł spokojnie zwolnić prawy dla
    wjeżdżającego. U nas nie do pomyślenia, żeby jadąc lewym pasem na chwilę
    zdjąć nogę z gazu.

    > U nas sie zdarza, ze nie patrzy.

    Na drodze różne rzeczy się zdarzają. Wszędzie. Ale to zdarzenia, a nie
    norma.
    U nas zwyczajem jest (jak ktoś na grupie zauważył), że lewy pas
    autostrady, to dla tych powyżej 140 km/h. I to grubo powyżej.

    > I powiem, ze nawet wole Niemcy (i Polske) niz te inne kraje,
    > bo jak wszyscy jada ~130, to potem kolizyjne sytuacje powstaja, a
    > wyprzeda sie kilometrami :-)

    Kolizyjne sytuacje nie są zależne od prędkości, lecz od "szarpanej" i
    nerwowej jazdy, uciekania z pasa na pas przed mrugającymi
    zapierdalaczami nietrzymającymi odstępu.
    Autostrady jakościowo mamy lepsze od niemieckich (a nawet od niektórych
    francuskich, oczywiście nie mam tu na myśli ilości pasów), ale kultura
    jazdy leży.
    Jak się wyprzedzają z prędkością 130 km/h, to co mi za różnica ile się
    wyprzedzają, skoro i tak ja też mogę jechać co najwyżej 130...

    Pozdrawiam
    Piotr