  • Data: 2009-12-20 01:33:25
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** tomek siewierski <k...@g...com> wrote:

    > Witam Postanowilem wymienic starego lapk ana nieco nowszy model :) chodzac
    > posklepach zauwazylem ze wiekszosc oferowanego towaru na rynku jest z win7
    > ale nie o to mi sie rozchodzi.... do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z
    > systemem operacyjnym.... czy ktos moze mi wyjasnic dlaczego?

    Nośnik instalacyjny z systemem operacyjnym kosztuje. Przy czym ten koszt to
    jest składowa kosztu samego fizycznego nośnika (praktycznie tyle co nic) oraz
    utrzymania procedur jego produkcji, zgodności z wymaganiami tego, kto
    udostępnia licencję, opakowania itd.

    Tak dla uproszczenia przyjmijmy sobie, że koszt nośnika instalacyjnego to
    dziesięć dolarów.

    Ja kupując laptopa nie potrzebuję kolejnej płytki z systemem. Równie dobrze
    mogę sobie zgrać system z partycji recovery na płytę DVD za 50 gr. i mam
    załatwione.

    Inny - np. Ty - potrzebuje płyty z systemem - wtedy ją sobie dodatkowo
    zamawiasz dopłacając 10 dolarów.

    Moim zdaniem uczciwe. Dlaczego mam płacić za coś czego nie potrzebuję? Ty
    płacisz za to czego potrzebujesz.

    Nie jest prawdą, że "do większości nie daje się żadnej płyty z systemem
    operacyjnym" - daje się jeżeli uwzględnisz to w zamówieniu.

    > i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

    Pytanie do tego kto Ci sprzęt sprzedał.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )