-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: nowy egzamin
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
<4ef75fb3$0$1197$65785112@news.neostrada.pl>
<4ef785ef$1@news.home.net.pl>
<4ef78fe6$0$1442$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<e...@4...net>
<4ef88359$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<192uz5alj85iw.cx8c1mynpjbc$.dlg@40tude.net>
<4ef8e6bb$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<r9jg6sexmov8$.1sbdhotux8ltx.dlg@40tude.net>
<4ef9f2a4$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<jdd00m$35o$1@inews.gazeta.pl>
<4efa0460$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
<jdg1g2$8eo$1@inews.gazeta.pl>
<e2x5xlqye9t8.1wvzqh6ppncfd$.dlg@40tude.net>
<1299054574$20111229005057@squadack.com>
<tz45suwb00e1.5m0ndxps993a$.dlg@40tude.net>
<3983771344$20111229012642@squadack.com>
Date: Thu, 29 Dec 2011 02:05:50 +0100
Message-ID: <1sy7y4i4f4tmf$.1nqcfsfeeekge$.dlg@40tude.net>
Lines: 57
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.57.58
X-Trace: 1325120751 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1210 83.11.57.58:25331
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423152
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 29 Dec 2011 01:26:41 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Nie żartuj nawet tak. Nawet stary Polonez z zatartymi tłoczkami
>>> takiego laga nie miał.
>> Około 300ms potrzeba na reakcję na spodziewany bodziec (na niespodziewany
>> jeszcze dłuzej), ruch nogą to kolejne 300-500ms opóźnienia
>> mięśniowo-nerwowego,
>
> Nie. Jeśli bodziec jest spodziewany, to 300ms jest od bodźca do ruchu
> nogi a noga już wczesniej jest nad hamulcem.
Tylko im dalej od głowy tym reakcja mięśni wolniejsza.
AFAIK w F1 hamowanie zaczyna się po 0.7s od zauważenia powodu, przy czasie
reakcji kierowców na trenażerach rzędu 150ms.
Nie wiem niestety czy to 0.7s to już z opóźnieniem układu, chociaż pewnie
akurat w F1 jest ono niewielkie.
>> a jeszcze trzeba wcisnąć pedał i dopiero wtedy zaczyna
>> się jeszcze opóźnienie samego układu hamulcowego.
>
> Ile trwa wciśniecie pedału? Sorry - ja już dwa układy hamulcowe
> rozwaliłem kopiąc w hamulec i wiem, w jakiej odleglości się
> zatrzymałem. Nie sa to żadne czasy zbliżajace się do sekundy.
Sfilmuj się podczas normalnej jazdy i potem sobie poklatkowo przeanalizuj
jak szybko reagujesz w rzeczywistości.
Wrażenie własnej natychmiastowej reakcji to pozory.
>> Wygląda to np. tak:
>> http://www.youtube.com/watch?v=kTR5RmCYm38
>> Druga pod rząd próba wymuszenia stłuczki (czyli filmujący już "obudzony"),
>> w 0:17 w samochodzie z przodu zapalają się światła stopu, a filmujący
>> potrzebuje prawie 2s żeby zacząć ponownie skuteczne hamowanie.
>
> Żeby się zatrzymać. I to nawet nie są 2s.
ponad 1.5s od zaświecenia się stopu do momentu kiedy drgnął horyzont.
Światła stopu tego z przodu zapalają się jeszcze w 17 sekundzie, dopiero w
połowie 19-tej rusza się horyzont (początek hamowania), samo hamowanie do
zera 0.5s.
>
>> Chociaż z jego punktu widzenia zapewne zareagował natychmiast.
>
> Nie - drugi raz go zaskoczył.
Zaskoczył w sensie że drugiego hamowania oczywiście nie przewidywał.
Ale po pierwszym hamowaniu już mial wszystkie zmysły wyostrzone i nie można
mu zarzucić że za drugim razem np. przysnął czy coś.
Ot po prostu normalna reakcja skupionego kierowcy który musi nagle hamować
- 1.5s.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.11 02:16 Tomasz Pyra
- 29.12.11 02:18 RoMan Mandziejewicz
- 29.12.11 02:51 Tomasz Pyra
- 29.12.11 10:02 J.F
- 29.12.11 10:25 Arek
- 29.12.11 10:39 Arek
- 29.12.11 10:30 RadekNet
- 29.12.11 10:40 Arek
- 29.12.11 10:46 J.F
- 29.12.11 11:01 Tomasz Pyra
- 29.12.11 11:05 Arek
- 29.12.11 11:05 J.F
- 29.12.11 11:21 Arek
- 29.12.11 11:39 RoMan Mandziejewicz
- 29.12.11 11:41 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=