  • 1. Data: 2013-07-17 14:16:05
    Temat: nowe pytania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://moto.onet.pl/absurdalne-pytania-na-prawko-mam
    y-je/21ysx

    jesli ktos sobie jaj nie robi:

    Jaką długość powinien mieć drążek od skrzyni biegów?
    Jakie wymiary powinna mieć tablica rejestracyjna jednorzędowa?
    Co się stanie, jeśli bieżnik opon jest mniejszy niż 2 mm?
    Jaki dźwięk ma wydawać klakson?
    Co zrobić, kiedy w trakcie jazdy samochodem zaczyna boleć brzuch?
    Czy jeśli wyjmiemy koło zapasowe z bagażnika, to samochód będzie
    jechał szybciej?
    Od czego należy zacząć odpowietrzenie układu zasilania silnika o
    zapłonie samoczynnym?
    Czy gdy jeden kierunkowskaz nie działa, drugi pobiera więcej prądu?
    Co jest skutkiem nieszczelnego układu wydechowego samochodu?
    Czy dolna osłona silnika jest obowiązkowa w samochodzie osobowym?
    Czy po wyrwaniu zęba można prowadzić samochód?
    Jakiego kształtu światła odblaskowe tylne powinny znajdować się w
    samochodzie osobowym?
    Czy luz na kierownicy może być spowodowany wybitymi końcówkami drążków
    kierowniczych?J
    Jaka jest częstotliwość migania kierunkowskazu na minutę?

    "Kandydaci na kierowców, przystępujący do egzaminu teoretycznego, nie
    mają możliwości zapisu pytań, toteż lepiej lub gorzej je zapamiętują.
    Nie dziwi zatem fakt, że w tzw. obiegu wtórnym (głównie na forach
    internetowych) pojawiają się pytania, które nie mają nic wspólnego z
    pytaniami egzaminu państwowego. W puli pytań egzaminacyjnych,
    przygotowanych przez konsorcjum ITS/Sygnity nie ma pytań o rozmiar
    tablicy rejestracyjnej pojazdu. Nie ma w niej także pytania
    dotyczącego odpowietrzania układu zasilania silnika o zapłonie
    samoczynnym - twierdzi Mikołaj Krupiński, rzecznik prasowy ITS. -
    Pytania były weryfikowane przez ekspertów z wielu dziedzin i według
    ich opinii nie wykraczają poza wiedzę, jaką powinien posiadać
    przeciętny kierowca dla bezpieczeństwa własnego i innych uczestników
    ruchu drogowego - dodaje."

    A tak swoja droga - ustawa jakas chyba jest o dostepie do informacji
    publicznej ...

    J.

  • 2. Data: 2013-07-17 14:38:43
    Temat: Re: nowe pytania
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 17.07.2013 14:16, J.F pisze:
> [...]
    > Jaką długość powinien mieć drążek od skrzyni biegów?
    > (...)
    > Czy po wyrwaniu zęba można prowadzić samochód?

    Pytanie dokładnie brzmi: Czy można po godzinie od zastosowania
    znieczulenia miejscowego w celu wyrwaniu zęba prowadzić pojazd (według
    odpowiedzi nie można).

    > Jakiego kształtu światła odblaskowe tylne powinny znajdować się w
    > samochodzie osobowym?

    Pytanie brzmi: jakiego kształtu nie może być tylne światło pozycyjne
    (nie może być trójkątne - kształt zarezerwowany dla przyczep).

    Te są relatywnie do zdania - jest cała armia pytań z filmikami, na które
    odpowiedź jest w zasadzie niejednoznaczna - np. podjeżdża samochodzik do
    skrzyżowania i przy samej linii zatrzymania jest kawałek linii ciągłych
    - pytanie: czy kierowca może zmienić pas ruchu - prawidłowa odpowiedź
    nie (mimo, że na filmiku nie dojeżdża do tego miejsca, gdzie już nie
    może zmienić).

    S.

  • 3. Data: 2013-07-17 15:43:55
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2013-07-17 14:16, J.F pisze:
    cut

    ===> S P I E R D A L A J <===

  • 4. Data: 2013-07-17 22:05:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stefan Szczygielski wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: jakiego kształtu nie może być tylne światło pozycyjne
    > (nie może być trójkątne - kształt zarezerwowany dla przyczep).

    rozumiem że to jest pytanie dla osób budujących samochody?

  • 5. Data: 2013-07-17 22:43:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-17 14:16, Użytkownik J.F napisał:
    > http://moto.onet.pl/absurdalne-pytania-na-prawko-mam
    y-je/21ysx

    > jesli ktos sobie jaj nie robi:
    >
    > Jaką długość powinien mieć drążek od skrzyni biegów?

    Bez sensu pytanie no chyba że był tekst typu "umożliwiający zmianę
    biegu bez wysiłku"

    > Jakie wymiary powinna mieć tablica rejestracyjna jednorzędowa?

    Nie pamiętam ale przepis to reguluje.

    > Co się stanie, jeśli bieżnik opon jest mniejszy niż 2 mm?

    Opona jest zużyta i można stracić dowód .

    > Jaki dźwięk ma wydawać klakson?

    Kiedyś było w przepisach, teraz pewnie też jest bo wieśniacy
    nie trąbią melodyjkami.

    ?

    > Czy jeśli wyjmiemy koło zapasowe z bagażnika, to samochód będzie jechał
    > szybciej?

    Tak, jeśli je zostawimy na poboczu.

    > Od czego należy zacząć odpowietrzenie układu zasilania silnika o
    > zapłonie samoczynnym?

    Od znalezienia mechanika.

    > Czy gdy jeden kierunkowskaz nie działa, drugi pobiera więcej prądu?

    Nie, mimo że szybciej miga.

    > Co jest skutkiem nieszczelnego układu wydechowego samochodu?

    Większy hałas.

    > Czy dolna osłona silnika jest obowiązkowa w samochodzie osobowym?

    Nie.

    > Czy po wyrwaniu zęba można prowadzić samochód?

    Tak, chyba że było znieczulenie.

    > Jakiego kształtu światła odblaskowe tylne powinny znajdować się w
    > samochodzie osobowym?

    Prostokątne.

    > Czy luz na kierownicy może być spowodowany wybitymi końcówkami drążków
    > kierowniczych?J

    Tak.

    > Jaka jest częstotliwość migania kierunkowskazu na minutę?

    90 +/- 30

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-07-17 23:35:24
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 17 Jul 2013 22:43:12 +0200 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    napisał:

    >Nie, mimo że szybciej miga.

    We współczesnych samochodach stosuje się jeszcze bimetalowe
    przerywacze kierunkowskazów? Bo myślę że raczej NE555/procek/inny
    generator plus mosfet.

    >Prostokątne.

    Chyba niekoniecznie. OIDP przepis mówi że "o kształcie innym niż
    trójkątne".

  • 7. Data: 2013-07-17 23:49:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 14:16:05 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > Nie dziwi zatem fakt, że w tzw. obiegu wtórnym (głównie na forach
    > internetowych) pojawiają się pytania, które nie mają nic wspólnego z

    Istotnie wiele z tych pytań brzmi równie wiarygodnie jak opowieści o
    smokach które atakowały egzaminowanego - historia tych opowieści jest tak
    długa jak egzaminów na PJ, tyle że dotychczas dotyczyły głównie egzaminu
    praktycznego.

    Ale ta procedura, że egzaminowany wychodzi z niezdanego egzaminu nie mając
    ani pytań, ani odpowiedzi coś mi się nie podoba z formalnego punktu
    widzenia.
    Od egazminu państwowego musi istnieć możliwość odwołania się, do sądu
    włącznie, a takie niepodanie pytań znakomicie utrudnia odwołanie się od np.
    błędnie skonstruowanych pytań.

    > W puli pytań egzaminacyjnych,
    > przygotowanych przez konsorcjum ITS/Sygnity nie ma pytań o rozmiar
    > tablicy rejestracyjnej pojazdu.

    Ale chyba są dwa konkurencyjne systemy obowiązujące w Polsce.
    Czy się mylę?

    No i pewne te pytania które nie wyglądają na wyssane z palca i tak
    wyglądają na kretyńskie i nikomu do niczego nie przydatne - typu maksymalna
    długość zestawu prowadzonego na kat. B.

    > A tak swoja droga - ustawa jakas chyba jest o dostepie do informacji
    > publicznej ...

    Ktoś opisywał taki pomysł, ale okazało się że zadania nie są własnością
    publiczną, a firmy która ja opracowała za pieniądze podatników i udostępnia
    system. I to od firmy zależy, ale firma się nie wychyla, bo podstawy
    prawnej nie ma, państwo zapłaciło no to oni nic nikomu nie podadzą.

  • 8. Data: 2013-07-18 00:39:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-17 23:35, Użytkownik __Maciek napisał:

    > Chyba niekoniecznie. OIDP przepis mówi że "o kształcie innym niż
    > trójkątne".

    Na pewno ?
    Bo już mi ktoś przysłał linka do okrągłych ?
    Okrągłe to pamiętam z rowerów i może motorowerów, samochody
    miały prostokątne.
    http://www.automotopedia.pl/m/31/604/swiatlo-odblask
    owe?set=%C5%9A

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-07-18 00:43:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 17 Jul 2013 14:16:05 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >kierowniczych?J
    >Jaka jest częstotliwość migania kierunkowskazu na minutę?

    Ja mysle ze Unia Europejska wyda w tej sparwie dokaldne dyrektywy.
    Niebawem.

> [...]
    >ich opinii nie wykraczają poza wiedzę, jaką powinien posiadać
    >przeciętny kierowca dla bezpieczeństwa własnego i innych uczestników

    Znajoma panienka, loco Warszawa, niedawno oblala egzamin "praktyczny".
    Zaraz po wejsciu do samochodu. Dlaczego? "Nie sparwdzila pani poziomu
    plynu hamulcowego"

    Chyba w Polsce ktos, pardon, skretynial z egzaminami na prawo jazdy

    A.L.

  • 10. Data: 2013-07-18 01:07:14
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 lipca 2013 00:43:01 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    >
    > plynu hamulcowego"
    >

    > Chyba w Polsce ktos, pardon, skretynial z egzaminami na prawo jazdy

    Pewno taka prawda z tą panienką jak z rozdawaniem samochodów w Moskwie.