    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: nowe pytania
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 17 Jul 2013 23:49:58 +0200

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 14:16:05 +0200, J.F napisał(a):

    > "Kandydaci na kierowców, przystępujący do egzaminu teoretycznego, nie
    > mają możliwości zapisu pytań, toteż lepiej lub gorzej je zapamiętują.
    > Nie dziwi zatem fakt, że w tzw. obiegu wtórnym (głównie na forach
    > internetowych) pojawiają się pytania, które nie mają nic wspólnego z
    > pytaniami egzaminu państwowego.

    Istotnie wiele z tych pytań brzmi równie wiarygodnie jak opowieści o
    smokach które atakowały egzaminowanego - historia tych opowieści jest tak
    długa jak egzaminów na PJ, tyle że dotychczas dotyczyły głównie egzaminu
    praktycznego.

    Ale ta procedura, że egzaminowany wychodzi z niezdanego egzaminu nie mając
    ani pytań, ani odpowiedzi coś mi się nie podoba z formalnego punktu
    widzenia.
    Od egazminu państwowego musi istnieć możliwość odwołania się, do sądu
    włącznie, a takie niepodanie pytań znakomicie utrudnia odwołanie się od np.
    błędnie skonstruowanych pytań.

    > W puli pytań egzaminacyjnych,
    > przygotowanych przez konsorcjum ITS/Sygnity nie ma pytań o rozmiar
    > tablicy rejestracyjnej pojazdu.

    Ale chyba są dwa konkurencyjne systemy obowiązujące w Polsce.
    Czy się mylę?

    No i pewne te pytania które nie wyglądają na wyssane z palca i tak
    wyglądają na kretyńskie i nikomu do niczego nie przydatne - typu maksymalna
    długość zestawu prowadzonego na kat. B.

    > A tak swoja droga - ustawa jakas chyba jest o dostepie do informacji
    > publicznej ...

    Ktoś opisywał taki pomysł, ale okazało się że zadania nie są własnością
    publiczną, a firmy która ja opracowała za pieniądze podatników i udostępnia
    system. I to od firmy zależy, ale firma się nie wychyla, bo podstawy
    prawnej nie ma, państwo zapłaciło no to oni nic nikomu nie podadzą.