eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe, obowiazakowe wyposazenie autRe: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Date: Tue, 4 Jan 2011 18:33:50 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <ifvlm5$43b$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ifv0oe$9q5$1@news.onet.pl>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <4d230ccd$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@k...googlegroups.com>
    <4d231457$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifv71j$tde$1@mx1.internetia.pl> <ifvcrt$76b$1@inews.gazeta.pl>
    <ifvj73$1l5$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: eif51.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1294162438 4203 83.21.121.51 (4 Jan 2011 17:33:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 17:33:58 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339757
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ifvj73$1l5$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Nadmienię tylko, że
    > cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.

    po co duże cisnienie w ABSie żeby dobrze działał?
    ... to po chłopsku

    Co robi ABS - odpuszcza hamulec, zeby koło odzyskało przyczepność.
    Jakie są założenia? Trzeba to zrobić możliwie sprawnie i szybko.
    Jak zapewnić jak najkrótszy czas na reakcje? Zwiększyć cisnienie płynu "na
    wejściu" żeby układ mógł działać bez histerezy (choć to pewnie niezbyt
    trafne określenie), generalnie chodzi o to, zeby abs działał tak
    __|-------|_|------|_|-------|_|---- a nie tak
    _/------\_/------\_/------\_/----
    Im wyższe cisnienie na wejsciu, tym bardziej stroma harakterystyki
    narastania po odpuszczeniu hamulca. Ergo - im wyższe cisnienie (czyli
    mocniej wcisnięty pedał hamulca, czy też działalność asystenta) tym bardziej
    "cyfrowa"charakterystyka siły hamowania po odpuszczeniu i tym samym większa
    skuteczność hamowania i skrócenie (ew. mniejsze wydłużenie) drogi hamowania
    w niekorzydstnych dla ABS warunkach przyczepności, bo czas odpuszczenia
    hamulca krótszy.

    Teraz wiesz po co wysokie cisnienie w układzie, ktore normalnie robisz Ty
    swoją noga, a w przypadku asystenta hamowania to on wyręcza sie z tego
    mocnego pedałowania.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: