  • Data: 2011-01-04 18:33:50
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ifvj73$1l5$1@mx1.internetia.pl...

    > Weź mi to po chłopsku wytłumacz co robi asystent! Nadmienię tylko, że
    > cały czas rozmawiamy o śliskiej nawierzchni.

    po co duże cisnienie w ABSie żeby dobrze działał?
    ... to po chłopsku

    Co robi ABS - odpuszcza hamulec, zeby koło odzyskało przyczepność.
    Jakie są założenia? Trzeba to zrobić możliwie sprawnie i szybko.
    Jak zapewnić jak najkrótszy czas na reakcje? Zwiększyć cisnienie płynu "na
    wejściu" żeby układ mógł działać bez histerezy (choć to pewnie niezbyt
    trafne określenie), generalnie chodzi o to, zeby abs działał tak
    __|-------|_|------|_|-------|_|---- a nie tak
    _/------\_/------\_/------\_/----
    Im wyższe cisnienie na wejsciu, tym bardziej stroma harakterystyki
    narastania po odpuszczeniu hamulca. Ergo - im wyższe cisnienie (czyli
    mocniej wcisnięty pedał hamulca, czy też działalność asystenta) tym bardziej
    "cyfrowa"charakterystyka siły hamowania po odpuszczeniu i tym samym większa
    skuteczność hamowania i skrócenie (ew. mniejsze wydłużenie) drogi hamowania
    w niekorzydstnych dla ABS warunkach przyczepności, bo czas odpuszczenia
    hamulca krótszy.

    Teraz wiesz po co wysokie cisnienie w układzie, ktore normalnie robisz Ty
    swoją noga, a w przypadku asystenta hamowania to on wyręcza sie z tego
    mocnego pedałowania.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl