-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
enet.farm!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <1...@4...net>
<a...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<atp4hftzs5gq$.h5ofplftbdxy$.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<bm44imq9voc2.idtfqkyxtnol$.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<614ae992$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<614b2cde$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: nowe drogi
Date: Wed, 22 Sep 2021 16:43:35 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 66
Message-ID: <614b4119$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1632321817 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 82.143.187.50:53342
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3731
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46143
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
Pan J.F. napisał:
>>> Podejrzewam, że w przypadku fundamentu mostu właśnie o to
>>> chodzi --
>>> żeby ciśnienie hydrostryczne spowodowało mocne połączenie z
>>> gruntem
>
>> Przy fundamencie to IMHO przede wszystkim otaczajaca ziemia
>> utrzyma.
>> Choc jak piszesz - słup robiony w kesonie ... to moze dookola
>> powietrze.
>
>> Czy tak sie mocno polaczy ... jesli na dnie glina i piasek, to IMO
>> trzyma podobnie.
>Dno ważne, ale ściany też.
Na scianach tez glina i piasek ... taki mamy grunt :-)
Oczywiscie bywa i lepszy, ale rzadko.
>Żeby takiemu pylonowi nie przyszło do głowy gibnąć się na bok.
Podejrzewam, ze sa na to sposoby.
Tzn nie tyle sposoby, co wiedza - tyle głebokosci, tyle szerokosci i
sie nie gibnie.
>> No ale mowiles, ze trzon budynku tak zalewali na okraglo ...
>A w Korei raz na tydzień. Podejrzewam, że tu o logistykę chodzi --
>żeby
>jak najkrócej trwały uciążliwości w ruchu. W Warszawie budują w
>ścisłym
>centrum, gdzie wszystko już wokół zabudowane, trzeba stworzyć
>specjalne
>warunki dla dojazdu betoniarek.
Nie bardzo widze roznice - czy np przez 14 dni zalewac, czy 14 tygodni
ale tylko 1 dzien w tygodniu.
W Japonii to by gruszke z betonem zdjeli, jak ciezarowka na swiatlach
czeka :-)
Natomiast ten tygodniowy, czy kilku dniowy cykl pracy jest w miare
naturalny przy takich budynkach.
Jak to Konrad ladnie opisal. Beton na stropach musi troche zwiazac.
>>> Ze stropami też im szybko idzie.
>> No ale chyba nie az tak. Ale po co bylo ten trzon robic tak szybko
>> ?
>Żeby szybko skończyć. Kilka tygodni temu zaczęli budowę między
>Pałacem
>Kultury a Marszałkowską. Pierwszego dnia, jak organizowali trasy
>dojazdu
>dla ciężkiego sprzętu, odstałem tam trochę w korku. Teraz unikam,
>jeżdzę
>inną drogą.
No ale sprzet gdzie teraz jest? Jak "gdzies na budowie", to drogi nie
zajmuje,
a z kolei dostawy betonu beda zajmowac niezaleznie od rozlozenia w
czasie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.21 19:25 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=