-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
osting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: nowe drogi
References: <1...@4...net>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 37
Message-ID: <QGu2J.55542$ZXL.46840@fx09.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Sep 2021 00:22:08 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Wed, 22 Sep 2021 00:22:08 GMT
X-Received-Bytes: 2677
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46132
[ ukryj nagłówki ]On 2021-09-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dro
ga-s7-nowa-technologia-betonowa-na-budowie/wr5w59t
>
> "Nowa nawierzchnia o zbrojeniu ciągłym nie ma dylatacji poprzecznych,
> co powoduje poprawę komfortu jazdy. Odkształcenia termiczne
> występujące w płytach nawierzchni betonowej są przenoszone przez
> zbrojenie podłużne. "
https://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif1
6026.pdf
Continuously reinforced concrete pavement (CRCP) contains continuous,
longitudinal steel reinforcement without transverse joints, except where
required for end-of-day header joints, at bridge approaches, and at
transitions to other pavement structures. Continuous reinforcement is a
strategy for managing the transverse cracking that occurs in all new
concrete pavements. In new concrete pavements, volumetric changes caused
by cement hydration, thermal effects, and external drying are restrained
by the pavement base layer and longitudinal reinforcement causing
tensile stresses to develop in the concrete. These stresses, referred to
as restraint stresses, increase more rapidly than the strength of the
concrete at early ages of the concrete pavement, so, at some point,
full-depth transverse cracks form, dividing the pavement into short,
individual slabs. In CRCP, the continuous reinforcement results in
internal restraint and produces transverse cracks that are closely
spaced with small crack widths that help to maximize the aggregate
interlock between adjacent CRCP panels.
Wygląda, że ideą jest po prostu wzmocnienie tego kierunku, który się
będzie bardziej faktycznie rozszerzał, czyli wzdłuż jezdni. Jakieś
pekniecia będą, ale najwyraźnie nie aż takie krytyczne. Powiedzmy jest
ciepło, w którymś momencie pojawia się pęknięcie. Potem przychodzi
zimna, robie się zimno, stal się kurczy bardziej niż beton i zciąga
pękniecie minimalizując ewentualne problemy z zamarzającą wodą. Moze
tak?
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.21 07:21 J.F
- 22.09.21 09:41 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 10:30 J.F.
- 22.09.21 10:57 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 14:39 WM
- 22.09.21 15:08 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 15:17 J.F.
- 22.09.21 15:22 J.F.
- 22.09.21 15:35 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 15:43 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 16:43 J.F.
- 22.09.21 19:25 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=