-
X-Received: by 2002:ac8:48d6:: with SMTP id l22mr16825079qtr.347.1632247329078; Tue,
21 Sep 2021 11:02:09 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:ac8:48d6:: with SMTP id l22mr16825079qtr.347.1632247329078; Tue,
21 Sep 2021 11:02:09 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.
highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!goo
gle-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 21 Sep 2021 11:02:08 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <i288776awwpx.1k33g6q1kcine$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.230;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.206.43.230
References: <1...@4...net>
<a...@g...com>
<1vkbmxgpsdt0o$.1pqbp97xdbmna$.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
<i288776awwpx.1k33g6q1kcine$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: nowe drogi
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 21 Sep 2021 18:02:09 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5296
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46127
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 21 September 2021 at 19:46:51 UTC+2, J.F wrote:
> On Tue, 21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
> > On Tuesday, 21 September 2021 at 18:17:58 UTC+2, J.F wrote:
> >> On Tue, 21 Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
> >>> On Tuesday, 21 September 2021 at 07:42:24 UTC+2, J.F wrote:
> >> [...]
> >>> No więc gdzie ma się w bok wygiąć pręt zbrojeniowy zalany grubą
> >>> warstwą betonu? Wzdłużnie też się nie wyślizgnie, bo go ktoś
> >>> zawczasu sprytnie użebrował. Nic tylko w stresie (ściskającym) żyć
> >>> mu pozostanie. Ja tu widzę inne pytanie: Jeśli cały ten żelbet jest
> >>> po to żeby naprężenia ściskające przenosił beton, a rozciągające
> >>> przenosiła stal, to takie przęsło mostu w upalny dzień, kiedy stal
> >>> się chce rozszerzyć a beton nie chce, znaczy w stali jest
> >>> naprężenie ściskające a w betonie rozciągaające- no więc ta belka
> >>> chyba trochę słabsza jest w upał,
> >> a beton sie nie rozszerza?
> >> Szczeliny dylatacyjne na betonowych drogach robia.
> >
> > A może to nie są szczeliny dylatacyjne, tylko szalunki, bo nie
> > dałoby się jednocześnie betonu przygotować na całą drogę i go na
> > raz wylać. Gdzieś trzeba skończyć i trochę roboty zostawić sobie na
> > później.
> Szczeliny.
> Czy to nie ty mi pisales o ciaglym zalewaniu budynkow w Korei,
> a drogi sobie nie wyobrazasz?
>
> Nawiasem mowiac - torowisko tramwajowe remontuja, tzn ukladaja od nowa
> ... i mam wrazenie, ze szczeliny sa gesto i nacinane po wylaniu ..
> >> Moze i masz racje ... co do mostu, ale jak jest 10km jezdni, to sie
> >> przeciez beton nie rozszerzy, bo na koncach kolejne km drogi.
> >
> > Nie chodzi o rozszerzalność samego betonu tylko o różnicę między
> > rozszerzalnością betonu i stali. Znaczy tak do końca to ja nie wiem
> > o co chodzi, bo to Ty zacząłeś.
> Jak masz kawal drogi, miedzy innymi drogami, to beton sie nie
> rozszerzy, bo nie ma gdzie.
> I mamy taka dziwna sytuacje, ze beton chce sie rozszerzyc, ale nie
> moze, bo konce nie maja luzu, wiec sie sciska ... a w srodku jeszcze
> te prety zbrojeniowe, ktore sie chca rozszerzyc bardziej.
> Co z tego wyjdzie?
> >>> Nic się nie da nadrobić, osłabi się na słońcu. Jest tu jeszcze
> >>> jakiś budowlaniec kumający jak działa zbrojenie betonu w gorący
> >>> dzień? Jak oni zbudowali te wieżowce w Emiratach czy tam innych
> >>> Malezjach?
> >> Pewnie normalnie - zalali betonem zbrojenie w szalunku i tyle.
> >> O ile to konstrukcja zelbetowa, a nie stalowa.
> >
> > Nie mają swojej stali, trzeba wieźć co najmniej z Indii.
> > Kamienia portlandzkiego też nie mają, ale piasek mają.
> > Chociaż też jakiś nie teges do betonu...
> No wlasnie.
> A w dodatku te bardzo wysokie budynki, to chyba lubia konstrukcje
> stalowe.
> I mocniejsze, i szybciej sie stawia, a przy 100+ pietrach to dosc
> istotne.
>
> P.S. Empire State Building budowano nieco ponad rok.
> Dzis tez sie tak szybko buduje?
> Poza Chinami, bo oni to potrafia dopiero zaskoczyc :-)
>
Tak mi się pomyślało że te szczeliny w drodze to pomagają wcale nie na wahania
temperatury dzień/noc ani zima/lato, tylko na stygnięcie betonu po wylaniu. Ale ja
się nie znam.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.21 20:18 Jarosław Sokołowski
- 21.09.21 20:20 J.F
- 21.09.21 22:32 J.F
- 21.09.21 23:21 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 02:22 Marcin Debowski
- 22.09.21 07:21 J.F
- 22.09.21 09:41 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 10:30 J.F.
- 22.09.21 10:57 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 14:39 WM
- 22.09.21 15:08 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 15:17 J.F.
- 22.09.21 15:22 J.F.
- 22.09.21 15:35 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 15:43 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A