  • 51. Data: 2011-08-08 11:45:22
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > W jakim sensie to lepiej?

    Dobre pytanie. Jak dla mnie auta ze stajni VW mozna porownac komfortem
    jazdy do taczki.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 52. Data: 2011-08-08 11:56:25
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    wiadomości news:j1oaem$2r1$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > W jakim sensie to lepiej?

    W sensie pracy zawieszenia na drogach o różnej nawierzchni (prowadzenie,
    wybieranie nierówności). W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem
    turbodoładowanym, także w wersji 160km i w połączeniu ze skrzynią DSG. W
    sensie niskiego zużycia paliwa przez w/w. Itp.itd.
    Aktualnie jestem po wizytach i jazdach testowych (dluzszych niz wkolo
    salonu) wiekszością kompaktów. Niektóre dorównują golfowi pod niektórymi
    względami (Astra, focus), ale równie udanego mixu nie ma. Jeśli kogoś to nie
    pociąga, niech weźmie Toyotę Auris, bedzie miec niezly silnik wolnossący
    (Valvematic chyba najlepszy nawet na rynku) i spokoj z eksploatacją przez 10
    lat lub więcej (bo VW nie jest aż tak bezawaryjny).

  • 53. Data: 2011-08-08 12:25:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > W sensie pracy zawieszenia na drogach o różnej nawierzchni (prowadzenie,
    > wybieranie nierówności).

    I co, niby VW to wzór w tej kategorii?
    Albo nie wiesz o czym piszesz, albo muszę iść pojeździć tym Golfem.
    Choć nie wiem czy przemogę odrazę do tej jego teutońskiej stylistyki. ;-)

    > W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem turbodoładowanym, także w wersji
    > 160km i w połączeniu ze skrzynią DSG. W sensie niskiego zużycia paliwa
    > przez w/w. Itp.itd.

    To znaczy ile Ci palił i przy jakich prędkościach?

    > Aktualnie jestem po wizytach i jazdach testowych (dluzszych niz wkolo
    > salonu) wiekszością kompaktów. Niektóre dorównują golfowi pod niektórymi
    > względami (Astra, focus), ale równie udanego mixu nie ma.

    Ja tam osobiście wolę, aby w takich ocennych mixach zawierała się również
    cena, a tutaj VW nie powalczy.
    Kompakt z benzyniakiem jest wart jakieś 40 tys z groszami, powiedzmy że taki
    trochę mocniejszy i z turbiną jakieś kilkanaście tys więcej.

  • 54. Data: 2011-08-08 12:39:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    >W sensie dynamiki jazdy autem z silnikiem turbodoładowanym, także w wersji
    >160km i w połączeniu ze skrzynią DSG.

    Wg ich strony najtańsza wersja z silnikiem 160 KM i DSG to ponad 85 000 zł.
    Więc o czym Ty nawijasz?
    Dają 16 tys rabatu?

  • 55. Data: 2011-08-08 12:49:06
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-08-08 11:56, kurdybanek pisze:

> [...]
    > (Valvematic chyba najlepszy nawet na rynku) i spokoj z eksploatacją przez 10
    > lat lub więcej (bo VW nie jest aż tak bezawaryjny).

    Za te pieniądze wydane na taką wersje Golfa można mieć dużo większe i
    bardziej komfortowe auta konkurencji. Wystarczy dobrze poszukać. Zresztą
    ponad 85k PLN za taką wersję to jest kupa siana nie warta wydania na
    takie auto. Ja sam mam golfa (co prawda MK3) ale wiem jedno już nie chcę
    golfa, passata czy czegoś innego ze stajni VW. Jak już bym miał brać
    coś z VAGa to byłaby to skodzina Octavia.
    Jakoś Golf niczym specjalnie nie przekonuje. Według mnie Foczka dużo
    lepiej się prowadzi. Zawieszenie chodzi bardziej komfortowo. W Golfach
    to trzęsie i telepie. Ja sam się rozglądam za francuzem (Xsara Picasso)

  • 56. Data: 2011-08-08 13:01:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik ".Peeter"

    > Do sprawdzenia raz na miesiąc orientacyjnego spalania ;-)

    > Nie robię, szkoda czasu i nerwów. ;-) Wolę mówić, że moje auto "pali
    > tyle, ile wleję". ;-)
    >
    > Wnioski z całej dyskusji są proste - poza niezbędnikami bardzo mało
    > jest
    > wyposażenia potrzebnego, większość gadżetów, za które producenci sobie
    > każą słono płacić jest zbędna, a zaoszczędzoną kasę najlepiej
    > przeznaczyć
    > na mocniejszy silnik. Czyli zupełnie odwrotnie do tego, jak zrobił
    > znajomy.
    > Ma mnóstwo bajerów, a silnik... 105KM. ;-)

    Ciekawe, ja dochodzę do zupełnie innych wniosków - bez podgrzewanych
    siedzeń da się żyć, ale miło jest zimą usiąść na ciepłej kanapie,
    składane elektrycznie lusterka można przeboleć do czasu gdy przychodzi
    wjechać w bramę "na styk", samościemniające się lusterka, czujnik
    deszczu, domykanie i otwieranie szyb z pilota - niby niepotrzebne, ale
    potem klniesz jak coś cię oślepia z tyłu, bez przerwy wachlujesz wajchą
    od wycieraczek, czy dusisz się w rozgrzanym aucie, którego nie możesz
    przewietrzyć nie wychodząc z domu...mozna by tak w nieskończoność, a
    najlepszym przykładem jest pojzad typu kombi - teoretycznie nie jest
    potrzebny i w 98% wozimy w przestrzeni bagazowej powietrze, do czesu gdy
    raz lub dwa razy do roku musimy przewieźć jakąś szafkę, no ale cóż Ty
    chcesz mieć 3 litrowego potwora 250KM i szyby na korbę - Twój wybór:)

  • 57. Data: 2011-08-08 13:23:17
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > coś z VAGa to byłaby to skodzina Octavia.

    IMO równie "dobrze" wyceniona.....

  • 58. Data: 2011-08-08 13:27:34
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Kamil 'Model' napisał:
    > Za te pieniądze wydane na taką wersje Golfa można mieć dużo większe i
    > bardziej komfortowe auta konkurencji.

    Kiedy 10 lat temu przymierzałem się do zakupu auta, siedziałem też w
    Golfie. I kiedy potem wsiadłem z powrotem do Poloneza, powiedziałem: o
    k...a, ile tu miejsca!"

  • 59. Data: 2011-08-08 13:29:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Statystyki zużycia paliwa i tak w Excelu robię.
    > Wychodzą tak samo. ;-)

    Co do ułamka litra? Bo mnie się zawsze różni o 0.1-0.4 l/100 km (tzn.
    komputer pokazuje mniej). Natomiast Excel nie zastąpi Ci zużycia
    chwilowego, które przydaje się, gdy chcesz jeździć oszczędniej.
    Przynajmniej na początku nauki.

  • 60. Data: 2011-08-08 13:30:04
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik .Peeter napisał:
    > Ma mnóstwo bajerów, a silnik... 105KM. ;-)

    Jego wybór, może tego potrzebował. No i jeszcze zależy co ten silnik
    napędza.