  • 141. Data: 2011-08-09 07:42:29
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A co, sugerujesz że czujnik uzależnia swoją pracę od magii, zamiast od
    > poziomu paliwa?

    Nie, pamiętam tylko, jak to było w starszych autach bez
    przeintelektualizowanej elektroniki. Przykładowo w takim Polonezie
    lampka rezerwy przez pewien czas zapalała się i gasła, i nie dlatego, że
    coś nie działało, tylko dlatego, że auto skakało na wybojach,
    przechylało się na zakrętach itp. Dlatego uważam, że zrobienie czujnika,
    który alarmuje o małej ilości paliwa zawsze przy idealnie tym samym
    poziomie jest co najmniej trudne.

  • 142. Data: 2011-08-09 07:43:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > A mówiłeś że nie trzeba ślamazarnie. ;-)

    A dla Ciebie wszystko jest binarne? Bo dla mnie od ślamazarności do
    gwałtownego przyspieszania jest nieskończenie wiele stanów pośrednich.

  • 143. Data: 2011-08-09 07:47:00
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Przemysław Czaja napisał:
    > Hamulce to może i oszczędza ale co się dzieje z silnikiem? w/g mnie
    > są to zupełnie niepotrzebne obciążenia (pomijam ze względów
    > oczywistych zjazdy z gór)

    Moim zdaniem silnik jest w stanie znieść znacznie większe obciążenie niż
    przy hamowaniu nim.

    > Oszczędza paliwo? no to już niezła bzdura :)

    A Twoim zdaniem komputer pokładowy kłamie?

    > nawet znalazłem niezły przykład - jedź rowerem, ale takim ze sztywnym
    > polaczeniem tylnej osi łańcuchem i zrób dwa testy - najpierw rozpędź
    [...]

    Moim zdaniem przyrównywanie pracy silnika do pracy nóg nie jest właściwe.

  • 144. Data: 2011-08-09 07:49:10
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Mirek Ptak napisał:
    > Teraz nie wiem co to jest klima - ustawiłem na 22 i włączona jest
    > przez cały czas z wyjątkiem dużych upałów, kiedy ja wyłączam na kilka
    > minut przed dotarciem do celu.

    W jakim celu?

  • 145. Data: 2011-08-09 07:56:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:
    > Bardziej mnie interesuje sprzęgło - to prawie dwa razy więcej zmian
    > biegów.

    Niekoniecznie - nie ma potrzeby zmiany biegów podczas hamowania
    silnikiem. Podam przykład. Jadę 90 km/h na 5. biegu i zdejmuję nogę z
    gazu. Przy około 70 km/h mam 2 krpm, myślę, że przy hamowaniu można
    spokojnie zejść do 1,5 krpm tj. około 50 km/h (w instrukcji do Poloneza
    czytałem, że komputer przerywa hamowanie tzn. zaczyna dawkować paliwo
    przy 1,4 kprm). Te 50 km/h to około połowa prędkości początkowej. Teraz
    w zależności od sytuacji mogę użyć hamulców, albo przełączyć na 3. bieg
    i hamować dalej silnikiem. Czasem okazuje się, że światła przez które
    hamowałem zmienią się na zielone i trzeba przyspieszyć, też z 3. biegu.
    Ergo, przy dobrych układach liczba zmian biegów wcale nie jest dużo
    większa niż bez hamowania silnikiem.

  • 146. Data: 2011-08-09 08:58:52
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 19:27, J.F. pisze:

    > Byc moze, ale z drugiej strony - bak to nie naczynie miarowe.
    > I nie wiadomo kto tu ma racje.

    Gdyby chodziło o +/- litr to nawet bym nie zauważył.

    > A to nie jest tak ze w podziemnych zbiornikach temperatura prawie stala ?

    No nie wiem, nawiązałem do toczącego się tu kiedyś wątku, ktoś jakoś
    udowadniał, że lepiej tankować rano niż wieczorem (w lato oczywiście) i
    że jest to odczuwalne. Traktuję to trochę z przymrużeniem, dlatego
    użyłem słowa "pomijam":)

    Zresztą te zbiorniki tak głęboko pod ziemią nie leżą.

    > Dlatego jade, tankuje, tankuje, i wiem ile wyszlo :-)

    No i znasz orientacyjną ilość spalonej benzyny? Na bank dokładność
    gorsza niż 5%. W przypadku komputera, zeruje jedną pamięć, jeżdżę,
    tankuję, jeżdżę, tankuję i wiem ile spaliłem. Z dokładnością wystarczającą:)

    A.

  • 147. Data: 2011-08-09 09:01:13
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 19:24, J.F. pisze:

    > Przesadzilem, ale skad mi sie to wzielo ?
    > Arek cos podejrzanego napisal ?

    W życiu!
    Przeprowadziłem śledztwo, wczoraj o 13:32 było jeszcze dobrze. W Twojej
    odpowiedzi z 14:39 pojawiło się to egzotyczne kodowanie.

    A.

  • 148. Data: 2011-08-09 09:02:31
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Silnik, jak silnik - dopóki nie schodzisz na jakieś ekstremalnie
    > niskie obroty, to nic mu nie będzie. Bardziej mnie interesuje
    > sprzęgło - to prawie dwa razy więcej zmian biegów.

    > Sam jesteś bzdura - od czasów wtrysku, to najprawdziwsza prawda.

    > Ostre koło to się nazywa;)

    > A od kiedy celem hamowania jest żeby jak najdalej zajechać? ;)

    Myślałem, że piszemy o oszczędnej jeździe, nie o tym jak skutecznie
    zahamować :)

  • 149. Data: 2011-08-09 09:09:15
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 19:23, Cavallino pisze:

    > Ale ja to rozumiem.
    > Nie wpieram Ci, że skoro Ty jesteś zadowolony z automatu, to na pewno
    > się mylisz.
    > Jakbyś rozumiał co czytasz, to dawno byś to pojął.

    Nie? W takim razie pewnie to ktoś inny się podszywa i wmawia mi jakie
    mam wymagania, jak działa maja klimatyzacja itp. Oraz twierdzi, że nikt
    nie skonstruował czegoś lepiej niż koreańcy albo francuzi wiele lat
    temu. A nawet jak ktoś ma coś innego, to jest snobeb i głupkiem bez
    wymagań. To tak w skrócie.

    > Nie wiem czy musi, ale tak jest.
    To jest przykład tego, że ty nikomu nic nie wmawiasz.

    > Oczywiście.
    > Ale dlatego, że trasę sam tu dołożyłeś.
    Owszem, ale to Ty dopisałeś 50 do tej trasy. Znowu wszystko Ci się pomyliło.

    A.

  • 150. Data: 2011-08-09 09:16:50
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 19:28, Cavallino pisze:

    > Ciekawe.
    > Mój tak nie robił.
    > Jeśli Twój tak robi, to ok, prawidłowo robi.

    Każdy normalny tak robi, widocznie Twój był kiepski, ale o tym już
    wielokrotnie pisałem.

    > Nie.
    > Wiem jakie auta nie mają wersji bez klimy.
    > Drogie.
    > Czyli bezsensowne.

    No chyba, że tak.
    W takim razie mojego samochodu nie ma, wielu z moich znajomych też tylko
    się wydaje, że posiadają samochody. Bo jak mogli kupić budżetowy
    samochód z klimatyzacją, skoro takich nie ma. A nie ma dlatego, bo
    Koreańczycy sprzedają tanio golasy. Ciekawa logika.

    > Nieprawda, porównywałem zawsze wersje o zbliżonym poziomie wyposażenia.

    Ja również. Kia była jednym z droższych samochodów na rynku, jeżeli nie
    chciało się jeździć totalnym golasem. Owszem można było trafić na
    ciekawe promocje.

    > Być może jak ktoś ma potrzebę posiadania kupę zbędnych dupereli, to tak
    > może wyjść.
    > Ja takiej nie posiadam, więc mi wychodzi inaczej.

    Jeżeli dla kogoś w XXI wieku klimatyzacja jest nadmiernym luksusem, to
    fakt - Kia jest bogato wyposażona. Ale nie każdy ma takie ascetyczne
    wymagania jak Ty.

    A.