-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
Date: Tue, 9 Aug 2011 10:17:18 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 57
Message-ID: <j1qqef$dfv$1@inews.gazeta.pl>
References: <j1gtio$q4t$1@news.onet.pl> <j1hodt$m4p$1@inews.gazeta.pl>
<177v8ot4xdd4z$.dlg@lepper.institute.com> <j1hqfs$rm9$1@inews.gazeta.pl>
<j1jjck$cd6$1@news.onet.pl> <j1k7jt$elv$1@inews.gazeta.pl>
<j1k80g$3ou$1@news.onet.pl> <j1luik$kts$1@inews.gazeta.pl>
<j1lvuk$vnv$1@news.onet.pl> <j1m66i$ef0$1@inews.gazeta.pl>
<j1m6g9$r37$1@news.onet.pl> <j1md69$4dt$1@inews.gazeta.pl>
<j1mgk7$64q$1@news.onet.pl> <j1ohak$63t$2@polsl.pl>
<j1ohe6$upk$1@news.onet.pl> <j1om99$5vk$2@polsl.pl>
<j1p6u6$9uj$1@inews.gazeta.pl> <j1p7hm$b26$1@polsl.pl>
<j1pk8k$kcq$1@inews.gazeta.pl> <j1qhkl$plu$3@polsl.pl>
<j1qn5e$41r$1@inews.gazeta.pl> <j1qofg$hmm$1@polsl.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-73-64.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1312877839 13823 77.253.73.64 (9 Aug 2011 08:17:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Aug 2011 08:17:19 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j1qofg$hmm$1@polsl.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-User: przempox
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390989
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"
> Na osiągnięcie pewnej prędkości zużyłeś okresloną ilość paliwa,
> hamując silnikiem marnotrawisz energię, którą już zużyłeś.
cytat:
"Tylko że w przypadku hamowania silnikiem energia kinetyczna samochodu
utrzymuje określone obroty silnika, a więc ilość paliwa potrzebna do
utrzymania silnika "przy życiu" jest niewielka (komputer podaje zero).
Jeśli jadę wtedy na biegu jałowym, to silnik utrzymuje wolne obroty,
wprawdzie niższe niż przy hamowaniu silnikiem, ale musi się czymś
pożywić (zależnie od prędkości, komputer podaje zużycie chwilowe w
okolicach jednego litra na 100 km). Zakładam, że oba wskazania obarczone
są tym samym błędem, więc nawet jeśli zero nie jest równe zero, to
podczas hamowania silnikiem zużywam mniej paliwa."
Teraz inaczej :)
Mamy do przejechania odcinek np 2 km - równa prosta droga, bezwietrzna
pogoda. Ja rozpędzam pojazd do pewnej zadanej prędkości np 100km/h po
czym wciskam sprzęgło, samochód toczy się siłą bezwładności, przy
prędkości 80km/h puszczam sprzęgło i znów rozpędzam pojazd do 100km/h i
tak cyklicznie aż do przejechania całego odcinka - teraz Ty zrób to samo
bez wciskania sprzęgła jedynie hamując silnikiem - jak myslisz który
pojazd zużyje mniej paliwa?
>> Jak najbardziej możesz mieć własne zdanie, nie zmienia to jednak
>> praw fizyki. Praca to praca, nie ważne silnik czy nogi :)
> Wróćmy jeszcze raz do Twojej propozycji dwóch testów:
>> najpierw rozpędź się do 15km/h i nogi w górę,
> AFAIR jest to niedozwolone - kierujący rowerem powinien trzymać obie
> stopy na pedałach - tak czy inaczej jest to odpowiednik biegu jałowego
> w samochodzie
zgadza się to odpowiednik biegu jałowego
>> a drugi to rozpędź się do tej samej prędkości ale nie zdejmuj nóg z
>> pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór
> W pewnym sensie włączasz wtedy "ciąg wsteczny" co wymaga wykonania
> pewnej pracy. Natomiast hamowanie silnikiem wykorzystuje opory własne
> silnika bez włączania "ciągu wstecznego". Dlatego analogia nie jest
> dokładna.
Analogia jest dokładna w 100%, tylko nie potrafię Cię przekonać :)
Jeśli nie zdejmiesz nóg z pedałów to działają one jak silnik, zresztą
jeśli nie podobają Ci się nogi na pedałach, to niech rowerzysta hamuje
lekko ręcznym hamulcem - efekt będzie zawsze ten sam niezależnie czy to
silnik, nogi czy hamulec - marnotrastwo energii.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.08.11 10:18 J.F.
- 09.08.11 10:21 Bartłomiej Zieliński
- 09.08.11 10:24 Bartłomiej Zieliński
- 09.08.11 10:24 Cavallino
- 09.08.11 10:27 Bartłomiej Zieliński
- 09.08.11 10:27 Cavallino
- 09.08.11 10:37 J.F.
- 09.08.11 10:37 Bartłomiej Zieliński
- 09.08.11 10:39 Bartłomiej Zieliński
- 09.08.11 10:40 J.F.
- 09.08.11 10:41 Cavallino
- 09.08.11 10:42 Cavallino
- 09.08.11 10:42 J.F.
- 09.08.11 10:43 Cavallino
- 09.08.11 10:44 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=