eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe auto za 60-70 tys. złRe: nowe auto za 60-70 tys. zł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Date: Tue, 9 Aug 2011 10:17:18 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 57
    Message-ID: <j1qqef$dfv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j1gtio$q4t$1@news.onet.pl> <j1hodt$m4p$1@inews.gazeta.pl>
    <177v8ot4xdd4z$.dlg@lepper.institute.com> <j1hqfs$rm9$1@inews.gazeta.pl>
    <j1jjck$cd6$1@news.onet.pl> <j1k7jt$elv$1@inews.gazeta.pl>
    <j1k80g$3ou$1@news.onet.pl> <j1luik$kts$1@inews.gazeta.pl>
    <j1lvuk$vnv$1@news.onet.pl> <j1m66i$ef0$1@inews.gazeta.pl>
    <j1m6g9$r37$1@news.onet.pl> <j1md69$4dt$1@inews.gazeta.pl>
    <j1mgk7$64q$1@news.onet.pl> <j1ohak$63t$2@polsl.pl>
    <j1ohe6$upk$1@news.onet.pl> <j1om99$5vk$2@polsl.pl>
    <j1p6u6$9uj$1@inews.gazeta.pl> <j1p7hm$b26$1@polsl.pl>
    <j1pk8k$kcq$1@inews.gazeta.pl> <j1qhkl$plu$3@polsl.pl>
    <j1qn5e$41r$1@inews.gazeta.pl> <j1qofg$hmm$1@polsl.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-73-64.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312877839 13823 77.253.73.64 (9 Aug 2011 08:17:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Aug 2011 08:17:19 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j1qofg$hmm$1@polsl.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: przempox
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390989
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"


    > Na osiągnięcie pewnej prędkości zużyłeś okresloną ilość paliwa,
    > hamując silnikiem marnotrawisz energię, którą już zużyłeś.

    cytat:

    "Tylko że w przypadku hamowania silnikiem energia kinetyczna samochodu
    utrzymuje określone obroty silnika, a więc ilość paliwa potrzebna do
    utrzymania silnika "przy życiu" jest niewielka (komputer podaje zero).
    Jeśli jadę wtedy na biegu jałowym, to silnik utrzymuje wolne obroty,
    wprawdzie niższe niż przy hamowaniu silnikiem, ale musi się czymś
    pożywić (zależnie od prędkości, komputer podaje zużycie chwilowe w
    okolicach jednego litra na 100 km). Zakładam, że oba wskazania obarczone
    są tym samym błędem, więc nawet jeśli zero nie jest równe zero, to
    podczas hamowania silnikiem zużywam mniej paliwa."

    Teraz inaczej :)

    Mamy do przejechania odcinek np 2 km - równa prosta droga, bezwietrzna
    pogoda. Ja rozpędzam pojazd do pewnej zadanej prędkości np 100km/h po
    czym wciskam sprzęgło, samochód toczy się siłą bezwładności, przy
    prędkości 80km/h puszczam sprzęgło i znów rozpędzam pojazd do 100km/h i
    tak cyklicznie aż do przejechania całego odcinka - teraz Ty zrób to samo
    bez wciskania sprzęgła jedynie hamując silnikiem - jak myslisz który
    pojazd zużyje mniej paliwa?

    >> Jak najbardziej możesz mieć własne zdanie, nie zmienia to jednak
    >> praw fizyki. Praca to praca, nie ważne silnik czy nogi :)

    > Wróćmy jeszcze raz do Twojej propozycji dwóch testów:

    >> najpierw rozpędź się do 15km/h i nogi w górę,

    > AFAIR jest to niedozwolone - kierujący rowerem powinien trzymać obie
    > stopy na pedałach - tak czy inaczej jest to odpowiednik biegu jałowego
    > w samochodzie

    zgadza się to odpowiednik biegu jałowego

    >> a drugi to rozpędź się do tej samej prędkości ale nie zdejmuj nóg z
    >> pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór

    > W pewnym sensie włączasz wtedy "ciąg wsteczny" co wymaga wykonania
    > pewnej pracy. Natomiast hamowanie silnikiem wykorzystuje opory własne
    > silnika bez włączania "ciągu wstecznego". Dlatego analogia nie jest
    > dokładna.

    Analogia jest dokładna w 100%, tylko nie potrafię Cię przekonać :)

    Jeśli nie zdejmiesz nóg z pedałów to działają one jak silnik, zresztą
    jeśli nie podobają Ci się nogi na pedałach, to niech rowerzysta hamuje
    lekko ręcznym hamulcem - efekt będzie zawsze ten sam niezależnie czy to
    silnik, nogi czy hamulec - marnotrastwo energii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: