  • Data: 2011-08-09 10:37:57
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Robi - skoro komp podaje ile jeszcze da się przejechać na rezerwie, to
    > układ musi być w miarę dokładny.

    Tylko że do tego obliczenia musi założyć jakieś średnio-chwilowe zużycie
    paliwa. Wystarczy, że mocniej depniesz, albo zacznie się autostrada, i
    całe obliczenie bierze w łeb. To jest trochę jak z prognozą pogody. Może
    będzie padać, może dojedziemy do stacji benzynowej. ;-)

    > Pomyłka rzędu 1 l w Ceedzie to byłoby prawie 20 km.

    Zależnie od trasy.

    > Spalanie wtedy miałem właśnie rzędu 5 l/100, więc gdyby się rypnął o te
    > 20 km, to stanąłbym w polu.

    Dlatego przed wybraniem się w nieznaną trasę wolę zatankować zawczasu i
    mieć problem z głowy. Jakoś nie do końca ufam elektronice :-)

    Bodaj z 8 lat temu wracałem z Wrocławia do Gliwic A4, i komputer
    pokazał, że przejedzie jeszcze mniej więcej tyle kilometrów, ile wynosi
    trasa do Gliwic. Na wszelki wypadek zjechałem z autostrady, i
    zatankowałem 10 litrów, żeby spokojnie dojechać. W Gliwicach
    zatankowałem już do pełna i okazało się, że mogłem nie tankować po
    drodze. Dlaczego? Niestety komputer nie wiedział, że autostrada się
    skończy dużo przed Gliwicami (chyba gdzieś na linii Odry) i resztę trasy
    będę jechał znacznie wolniejszymi drogami, ale za to oszczędniej
    (Peugeot 307 przy 130 km/h potrafił brać 7.2 do 8 litrów na setkę, przy
    70-90 zadowalał się 5-6).