eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe auto za 60-70 tys. złRe: nowe auto za 60-70 tys. zł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!polsl.pl!not-for-mail
    From: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Date: Tue, 09 Aug 2011 09:43:44 +0200
    Organization: Politechnika Slaska, Gliwice
    Lines: 54
    Message-ID: <j1qofg$hmm$1@polsl.pl>
    References: <j1gtio$q4t$1@news.onet.pl> <j1hodt$m4p$1@inews.gazeta.pl>
    <177v8ot4xdd4z$.dlg@lepper.institute.com> <j1hqfs$rm9$1@inews.gazeta.pl>
    <j1jjck$cd6$1@news.onet.pl> <j1k7jt$elv$1@inews.gazeta.pl>
    <j1k80g$3ou$1@news.onet.pl> <j1luik$kts$1@inews.gazeta.pl>
    <j1lvuk$vnv$1@news.onet.pl> <j1m66i$ef0$1@inews.gazeta.pl>
    <j1m6g9$r37$1@news.onet.pl> <j1md69$4dt$1@inews.gazeta.pl>
    <j1mgk7$64q$1@news.onet.pl> <j1ohak$63t$2@polsl.pl>
    <j1ohe6$upk$1@news.onet.pl> <j1om99$5vk$2@polsl.pl>
    <j1p6u6$9uj$1@inews.gazeta.pl> <j1p7hm$b26$1@polsl.pl>
    <j1pk8k$kcq$1@inews.gazeta.pl> <j1qhkl$plu$3@polsl.pl>
    <j1qn5e$41r$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.158.8.3
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: polsl.pl 1312875825 18134 157.158.8.3 (9 Aug 2011 07:43:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Aug 2011 07:43:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110706 Firefox/5.0
    SeaMonkey/2.2
    In-Reply-To: <j1qn5e$41r$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390973
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Przemysław Czaja napisał:
    > Na osiągnięcie pewnej prędkości zużyłeś okresloną ilość paliwa,
    > hamując silnikiem marnotrawisz energię, którą już zużyłeś.

    Tylko że w przypadku hamowania silnikiem energia kinetyczna samochodu
    utrzymuje określone obroty silnika, a więc ilość paliwa potrzebna do
    utrzymania silnika "przy życiu" jest niewielka (komputer podaje zero).
    Jeśli jadę wtedy na biegu jałowym, to silnik utrzymuje wolne obroty,
    wprawdzie niższe niż przy hamowaniu silnikiem, ale musi się czymś
    pożywić (zależnie od prędkości, komputer podaje zużycie chwilowe w
    okolicach jednego litra na 100 km). Zakładam, że oba wskazania obarczone
    są tym samym błędem, więc nawet jeśli zero nie jest równe zero, to
    podczas hamowania silnikiem zużywam mniej paliwa.

    > Jak najbardziej możesz mieć własne zdanie, nie zmienia to jednak
    > praw fizyki. Praca to praca, nie ważne silnik czy nogi :)

    Wróćmy jeszcze raz do Twojej propozycji dwóch testów:

    > najpierw rozpędź się do 15km/h i nogi w górę,

    AFAIR jest to niedozwolone - kierujący rowerem powinien trzymać obie
    stopy na pedałach - tak czy inaczej jest to odpowiednik biegu jałowego w
    samochodzie

    > a drugi to rozpędź się do tej samej prędkości ale nie zdejmuj nóg z
    > pedałów, tylko jeszcze lekko stawiaj im opór

    W pewnym sensie włączasz wtedy "ciąg wsteczny" co wymaga wykonania
    pewnej pracy. Natomiast hamowanie silnikiem wykorzystuje opory własne
    silnika bez włączania "ciągu wstecznego". Dlatego analogia nie jest
    dokładna.

    --
    ----------------------------------------------------
    -------------------
    * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *
    * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
    ----------------------------------------------------
    -------------------



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: