  • 21. Data: 2009-07-28 16:43:37
    Temat: Re: nowa strona prezydenta...
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości
    news:h4n09j$ica$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli samych kosztów wykonania masz 4x 8tys x 2 = 64tys
    > Plus utrzymanie (jednoosobowe) = 15 x 8 tys = 130 tys.

    Utrzymanie to nie 8 tysiecy miesiecznie. Raczej byle student za 2 tysiaki
    zeby patrzyl czy serwis dziala + 8tysiecy dla programisty za pare godzin,
    gdy sie cos zepsuje.
    No i 8 tysiecy- nie wszyscy tyle zarabiaja. W warminsko-mazurskim dobry
    programista PHP jak dostanie na reke 3 tysiaki to jest szczesliwy.
    A to przeciez jakis CMS gotowiec+lekki tuning, wiec nawet tanszych mozna
    znalezc wykonawcow...

    lamer

  • 22. Data: 2009-07-28 20:04:49
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    gardziej pisze:
    > Nowa strona internetowa prezydenta za 350 tysięcy złotych
    > http://wiadomosci.onet.pl/2016079,11,item.html

    Dlaczego www.prezydent.pl a nie www.prezydent.gov.pl?

    artur

  • 23. Data: 2009-07-28 21:59:32
    Temat: [OT] Re: nowa strona prezydenta...
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    lamer pisze:
    > Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Utrzymanie to nie 8 tysiecy miesiecznie. Raczej byle student za 2
    > tysiaki zeby patrzyl czy serwis dziala

    Byle student za 2 tysiaki zrobi to gorzej niż byle urzędnik z
    kancelarii, bo ten ostatni przynajmniej będzie miał pojęcie o czym pisze
    (mam taką nadzieję :P).
    To nie jest blogasek jakiejś gwiazdy pop, tylko witryna prezydenta RP.

    > + 8tysiecy dla programisty za pare godzin, gdy sie cos zepsuje.

    Jak się coś zepsuje to ma być zaraz naprawione, zanim Ty znajdziesz tego
    programistę *na już* i zanim on dostanie dostęp do serwisu żeby
    zdebugować, to już dawno będą wszystkie media bębniły że strona za 350k
    nie działa.

    > No i 8 tysiecy- nie wszyscy tyle zarabiaja. W warminsko-mazurskim dobry
    > programista PHP jak dostanie na reke 3 tysiaki to jest szczesliwy.

    W firmie która kasuje 350k za stronę programiści powinni zarabiać dużo
    lepiej ;)
    (3k na rękę to koszt dla pracodawcy ponad 4k)

    > A to przeciez jakis CMS gotowiec

    Gotowce się za darmo nie robią.

    > +lekki tuning, wiec nawet tanszych mozna znalezc wykonawcow...

    Ci "tani" wykonawcy by to pewnie zrobili za kwotę wielkości samego
    wadium. Jakość oczywiście byłaby odpowiednia.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 24. Data: 2009-07-29 05:04:54
    Temat: Re: [OT] Re: nowa strona prezydenta...
    Od: Grzesiek <f...@i...tld>

    Paweł Piskorz pisze:
    > Byle student za 2 tysiaki zrobi to gorzej niż byle urzędnik z
    > kancelarii, bo ten ostatni przynajmniej będzie miał pojęcie o czym pisze
    > (mam taką nadzieję :P).
    Tak jak przy niedawnym przetargu na laptopy gdzie nie było firmy która
    byłaby w stanie warunki spełnić (nawet z założeniem że tylko jedna z
    góry upatrzona miała się łapać do tego przetargu)? I czemu laptop za min
    5000 tys? Albo podgrzewany chodnik za 6mln. Jak na to patrzę odnoszę
    wrażenie że:
    a) nie mają na co wydawać publicznych pieniędzy
    b) ktoś wychodzi z założenia że tylko od kwoty powyżej n może być
    dobrze. Reszta nie ma znaczenia. I myślisz że ktoś z ustalających
    warunki miał większe pojęcie o www?

    > To nie jest blogasek jakiejś gwiazdy pop, tylko witryna prezydenta RP.
    A wygląda jak typowy blogasek. Trochę filmików z YT, trochę komentarzy,
    jakaś sonda (i co tam u diabła robi dział dla dzieci?).

    Przy okazji. Ktoś wie na jakiej to bazie danych chodzi?

  • 25. Data: 2009-07-29 07:19:31
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:h4n9fh$kmq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie za malo. Skoro ze statystyk google musieli skorzystac a filmy
    > na youtube trzymac. Ciekawe czy konta pocztowe maja na gmailu...
    >
    > sz.

    A co chcesz od statystyk googla? co zle sa? Filmy na youtubie... sa po ta
    aby byla wieksza dostepnosc do informacji.

  • 26. Data: 2009-07-29 07:31:14
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    > 6. Nie interesuje mnie co pisza w je.... specyfikacji.... bo to jest bez
    > sensu. Zwykla joomla byla by ok.

    no tak, skoro Ty uwazasz ze joomla byla by ok dla strony prezydenta RP... to
    moze jeszcze powiesz, ze duzy fiat bylby tez dobrym pojazdem dla
    prezydenta... ? Joomla jest dobra ale dla stronki firmowej, gwiazdki pop
    itp. Pomysl co by bylo jakby sie rozeszla informacja ze stona prezydenta
    jest na joomla.. toc to bylby prawdziwy meksyk dla hackingu :)

  • 27. Data: 2009-07-29 08:53:40
    Od: grafi <g...@p...poczta.onet.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > To bardziej zależy od następcy/następczyni . Bo akurat design odszedł od
    > mocno spersonalizowanej obecnej wersji co się IMO chwali (choć pewnie
    > ktoś się przyczepi, że w kolorach PiS-u).

    jakiego koloru jest jad (moze byc w HEXie)? ;)

    grafi

  • 28. Data: 2009-07-29 08:53:43
    Od: fv <f...@c...com>

    lamer wrote:
> [...]
    >
    > Utrzymanie to nie 8 tysiecy miesiecznie. Raczej byle student za 2
    > tysiaki zeby patrzyl czy serwis dziala + 8tysiecy dla programisty za

    Byle student obsługujący tak dużą i ważną stronę? To proszenie się o kłopoty.

    > No i 8 tysiecy- nie wszyscy tyle zarabiaja.

    Tak. Ale do wykonania tego zlecenia w dwa miesiące w 4 osoby trzeba zatrudnić
    lepszych cwaniaków.
    Byle leszcz tego nie zrobi. A lepszy cwaniak zarabia 8 tys. Płacisz, albo zapomnij o
    tak ekspresowym
    tempie przy wysokiej jakości.

    > W warminsko-mazurskim dobry
    > programista PHP jak dostanie na reke 3 tysiaki to jest szczesliwy.

    No dobrze, ale poruszamy się w realiach dosyć zaawansowanego i prestiżowego systemu.

    > A to przeciez jakis CMS gotowiec+lekki tuning, wiec nawet tanszych mozna
    > znalezc wykonawcow...

    Wydaje mi się, że nie przeczytałeś specyfikacji wystarczająco dokładnie. Albo ja mam
    zbyt wysokie
    mniemanie o tym jak dobry system, na który daję gwarancję, powinien wyglądać.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 29. Data: 2009-07-29 08:55:34
    Od: fv <f...@c...com>

    Artur Muszyński wrote:
    > Dlaczego www.prezydent.pl a nie www.prezydent.gov.pl?

    Bo gov się gryzie z prezydent.

    BP, PPNMSP

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 30. Data: 2009-07-29 08:57:27
    Od: fv <f...@c...com>

    RedJamezz wrote:
    > 1. Po pierwsze jest to żałosne jak marnotrawi się naszą kasę.

    Chłopaki, dajcie spokój. Lepiej że zrobili weba, niż mieliby to wydać na nową lancię
    czy tysiąc
    małpek whisky. Czy nie? Bo mnie się zdaje, że jak prezydent dba o wizerunek w sieci,
    to dla naszej
    branży raczej dobrze. Taki dobry przykład.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL