  • 31. Data: 2009-07-29 10:02:23
    Temat: Re: nowa strona prezydenta...
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    mateusx6 pisze:
    > no tak, skoro Ty uwazasz ze joomla byla by ok dla strony prezydenta RP... to
    > moze jeszcze powiesz, ze duzy fiat bylby tez dobrym pojazdem dla
    > prezydenta... ? Joomla jest dobra ale dla stronki firmowej, gwiazdki pop
    > itp. Pomysl co by bylo jakby sie rozeszla informacja ze stona prezydenta
    > jest na joomla.. toc to bylby prawdziwy meksyk dla hackingu :)

    A czy strona zrobiona na jakimś autorskim CMS-ie daje większą gwarancję
    bezpieczeństwa, niż CMS, który ma otwarte źródła?

    --
    Peter

  • 32. Data: 2009-07-29 10:48:39
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    fv pisze:
    > Tak. Ale do wykonania tego zlecenia w dwa miesiące

    W 20 dni wersja beta. Swoją drogą po co im się aż tak spieszyło?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 33. Data: 2009-07-29 10:48:58
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 09-07-29 12:02, Peter May pisze:
    > A czy strona zrobiona na jakimś autorskim CMS-ie daje większą gwarancję
    > bezpieczeństwa, niż CMS, który ma otwarte źródła?

    Nie, ale tu jest IMO tak samo jak z przegladarkami, systemami itp.
    Firefox (jak byl jeszcze Fenixem) miał malo bledow. Im wieksza
    popularnosc, wiekszy kod - wiecej jest wykrywanych itp.
    Windows - zamkniety kod, a nie sadze ze bezpieczniejszy. Prosta kwestia
    - jak jest cos popularne + ma otwarty kod, ujawniona luka powoduje ze
    nawet "zieloni" sa w stanie cos uszkodzic (PhpBB, WordPress itp).

    Co do samej strony - dobrze ze jest na poziomie. Dobrze, ze w tym
    elemencie promocji kraju nie mamy sie czego wstydzic (w przeciwienstwie
    do innych). Czy nas stac - suma spora, ale przynajmniej widac ze sie
    staraja i wypada to docenic, a nie zalowac, ze nie wpadlo do naszej
    kieszeni.
    Dziwie sie jednak takiej zmianie... nagle zmienil zdanie o internautach?
    http://deser.pl/deser/1,83454,5014369.html

    --
    Robert Kusmierz
    www.robertkusmierz.com | Serwis prywatny

  • 34. Data: 2009-07-29 10:54:16
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

    > W 20 dni wersja beta. Swoją drogą po co im się aż tak spieszyło?

    Może zlecenie poszło po znajomości do jakiejś firmy 2 miesiące przed
    ogłoszeniem i jak już znajoma firma była na finiszu to ogłoszono zlecenie z
    warunkiem 20 dni, który spowodował, że wiele firm spasować musiało :P

    lamer

  • 35. Data: 2009-07-29 11:02:58
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Ale do wykonania tego zlecenia w dwa miesiące w 4 osoby trzeba
    > zatrudnić lepszych cwaniaków.
    > Byle leszcz tego nie zrobi.

    Instalacja + konfiguracja gotowego CMSa nie wymaga aż tak wiele czasu, nie
    przesadzajmy. Chyba, że są tam jakieś funkcje nietypowe, ale ja takich nie
    dostrzegłem.

    > No dobrze, ale poruszamy się w realiach dosyć zaawansowanego i
    > prestiżowego systemu.

    Zaawansowany? Nazwijmy to wprost- to jest blog (+ jakiś tam bip, ale bipy
    też są gotowe od lat i byle gmina w Pipidówku ma bipa i nie wydaje na niego
    zbyt wiele).

    > Wydaje mi się, że nie przeczytałeś specyfikacji wystarczająco dokładnie.
    > Albo ja mam zbyt wysokie
    > mniemanie o tym jak dobry system, na który daję gwarancję, powinien
    > wyglądać.

    Możliwe, ale też poklikałem sobie po tej stronie beta i nie widzę tam
    niczego nadzwyczajnego.
    Zresztą kto będzie z tej strony korzystał? Dziennikarze, politycy?
    Przeciętny Kowalski w całym swoim życiu tam nie zajrzy.

    lamer

  • 36. Data: 2009-07-29 11:08:46
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no tak, skoro Ty uwazasz ze joomla byla by ok dla strony prezydenta RP...
    > to moze jeszcze powiesz, ze duzy fiat bylby tez dobrym pojazdem dla
    > prezydenta... ?

    Nie, ale passatem mógłby jeździć. Albo pociągiem jak Pawlak.

    > Joomla jest dobra ale dla stronki firmowej, gwiazdki pop itp. Pomysl co by
    > bylo jakby sie rozeszla informacja ze stona prezydenta jest na joomla..
    > toc to bylby prawdziwy meksyk dla hackingu :)

    Ale to nie ma znaczenia czy to joomla czy autorski CMS. Znaczenie ma to, że
    to jest gotowy CMS, a nie produkt dedykowany.
    Produkt dedykowany może kosztować straszną kasę, ale nie gotowiec, który
    jest wciskany wielu osobom.

    lamer

  • 37. Data: 2009-07-29 12:19:29
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Robert Kusmierz pisze:

> [...]
    > - jak jest cos popularne + ma otwarty kod, ujawniona luka powoduje ze
    > nawet "zieloni" sa w stanie cos uszkodzic (PhpBB, WordPress itp).

    "Zieloni" przy takich projektach, jak strona dla Prezydenta, nie powinni
    brać udziału ;-)

> [...]
    > do innych). Czy nas stac - suma spora, ale przynajmniej widac ze sie
    > staraja i wypada to docenic, a nie zalowac, ze nie wpadlo do naszej

    Akurat osobiście jestem zadowolony z tego, co już jest w wersji beta.

    --
    Peter

  • 38. Data: 2009-07-29 12:23:18
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    lamer pisze:
> [...]
    >
    > Instalacja + konfiguracja gotowego CMSa nie wymaga aż tak wiele czasu,
    > nie przesadzajmy. Chyba, że są tam jakieś funkcje nietypowe, ale ja

    Następny, któremu się wydaje wszystko takie proste, a jak przychodzi do
    konkretów to siedzi się nad strona naście dni, bo to, bo tamto... Tak,
    wiem. Jak zainstalujesz Wordpress-a to domyślnie już masz szablon i
    faktycznie gotowe w kilka minut :P

    > Zaawansowany? Nazwijmy to wprost- to jest blog (+ jakiś tam bip, ale
    > bipy też są gotowe od lat i byle gmina w Pipidówku ma bipa i nie wydaje
    > na niego zbyt wiele).

    Dziś tak wszystko się pomieszało na stronach, że trudno coś już nazwać
    blogiem, a stroną internetową. Wg mnie granice bardzo nachodzą na siebie.

    > Możliwe, ale też poklikałem sobie po tej stronie beta i nie widzę tam
    > niczego nadzwyczajnego.

    Bo tak ma być. Im prostsza strona, tym lepsza. To nie jest strona o
    nowych jogurtach czy nasionach ogrodniczych. To strona prezydenta (jaki
    by nie był :P)

    --
    Peter

  • 39. Data: 2009-07-29 12:39:22
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    lamer pisze:
    > Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie, ale passatem mógłby jeździć. Albo pociągiem jak Pawlak.

    Wystarczy że kanapki musi w reklamówce nosić, niech chociaż samochód ma
    przyzwoity ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 40. Data: 2009-07-29 16:21:29
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > konkretów to siedzi się nad strona naście dni, bo to, bo tamto... Tak,
    > wiem. Jak zainstalujesz Wordpress-a to domyślnie już masz szablon i

    Takie rzeczy to ja wiem, z różnymi joomlami, wordpressami i drupalami miałem
    do czynienia.

    > Dziś tak wszystko się pomieszało na stronach, że trudno coś już nazwać
    > blogiem, a stroną internetową. Wg mnie granice bardzo nachodzą na siebie.

    To fakt, ostatnio postawiłem sklep na wordpressie i wyszedł naprawdę ładnie,
    chociaż musiałem sporo funkcjonalności dopisać samemu.

    Nie mówię, że ta strona to jakiś zupełny banał, no ale 350 tysięcy? Chyba
    jedno zero za dużo...

    lamer