eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowa Skoda z potężnym silnikiemRe: nowa Skoda z potężnym silnikiem
  • Data: 2024-03-28 20:39:08
    Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 28 Mar 2024 18:35:59 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:15cy5eqvelma0.at806whw759k.dlg@40tude.net>
    > user J.F pisze tak:
    >
    >> Ty sie zając smiej, ale jak szukałem auta (uzywanego) ... Focus mi
    >> się ogolnie podoba, ale silnik 1.0 mnie odrzucił.
    >> Choc to ponad 100KM. Moze i dobry, ale jednak odrzucił.
    >>
    >> Więc pytanie raczej co się stało w VW.
    >
    > bieda i kryzys w oczy zajrzała
    > próba ratowania się odwrotem od downsize.

    Ale ten downsize miał jakies przyczyny, i co - nagle ustały?

    >> 1.0 rzeczywiscie jakis gorszy?
    > no wiesz 1.0 4 cyl tylko słaby, 1.0 3 cyl dziwny, głośny, wibrujący

    benzynka 1.0 pewnie cichsza niz mój diesel 1.9 :-)

    >> W 1.5 udało się spełnic nowe normy?
    > pewnie tak

    Chyba były cały czas dostępne, to powinny spełniać, ale normy
    zaostrzają :-)

    >> A moze w 1.0 się nie udało?
    > nie, ludzie go nie lubili.

    No to masz przyczynę.
    Ale skoro robili, to ile tam tysięcy widać lubiało.

    Przestali lubiec, czy jednak normy?

    >> A może tajemnica kryje się w pracy 2-cylindrowej?
    >>
    >> W silniku 3-cyl tego nie zrobisz ... ale czy ma to jakis sens bez
    >> rozłączania wału?
    >
    > nie wiem o czym ty do mnie piszesz

    A swojego linku nie przeczytałes? :-P

    "Obie jednostki 1.5 TSI są dostępne z technologią miękkiej hybrydy
    m-HEV i przekładnią DSG. Dzięki dodatkowej instalacji energia
    odzyskana podczas hamowania jest magazynowana w 48-woltowym
    akumulatorze litowo-jonowym i w razie potrzeby elektryczny zastrzyk
    zapewnia wsparcie dla silnika spalinowego lub umożliwia jazdę w trybie
    EV.
    Z kolei przy niskim obciążeniu układ aktywnego zarządzania pracą
    cylindrów (ACT+) odłącza dwa z nich redukując zapotrzebowanie na
    benzynę. Dzieje się to praktycznie niezauważalnie - o tym, że silnik
    pracuje w trybie 2-cylindrowym można się zorientować po komunikacie
    wyświetlanym na wirtualnym kokpicie. Żadnych szarpnięć, wibracji, a w
    razie potrzeby momentalne przejście na tryb 4-cylindrowy. Zużycie
    paliwa obu m-HEV powinno być na poziomie 5-5,4 l/100 KM."

    >> Ciekawe, jak to zrobili - zawory stale otwarte, czy stale
    >> zamknięte, czy tylko paliwa nie podają?
    > nie wiem, chętnie poczytam

    trzeba poszukac jakiegos linka :-)

    >> No ale to w hybrydach ... a zwykłych modeli nie dotyczy?
    >> Czy po prostu optymalizacja kosztów, cos trzeba było skreslic, 1.0
    >> najmniej potrzebny ...
    >
    > kurwa zróbcie coś bo przegrywamy ze wschodem ;)

    No, przeciez robia, skoro cos skreslają.

    Moze to naturalna kolej rzeczy - w Chinach tani pracownicy,
    ale podobno drożeją, tani sa w Indiach.
    A moze tak łatwo nie przegramy, bo jednak niskie emisje i jakość
    kosztują ...

    Natomiast faktem jest, ze elektryki mogą tu zrobić "drugie otwarcie"
    ...


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: