-
Data: 2024-03-28 20:39:08
Temat: Re: nowa Skoda z potężnym silnikiem
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 28 Mar 2024 18:35:59 GMT, PiteR wrote:
> in <news:15cy5eqvelma0.at806whw759k.dlg@40tude.net>
> user J.F pisze tak:
>
>> Ty sie zając smiej, ale jak szukałem auta (uzywanego) ... Focus mi
>> się ogolnie podoba, ale silnik 1.0 mnie odrzucił.
>> Choc to ponad 100KM. Moze i dobry, ale jednak odrzucił.
>>
>> Więc pytanie raczej co się stało w VW.
>
> bieda i kryzys w oczy zajrzała
> próba ratowania się odwrotem od downsize.
Ale ten downsize miał jakies przyczyny, i co - nagle ustały?
>> 1.0 rzeczywiscie jakis gorszy?
> no wiesz 1.0 4 cyl tylko słaby, 1.0 3 cyl dziwny, głośny, wibrujący
benzynka 1.0 pewnie cichsza niz mój diesel 1.9 :-)
>> W 1.5 udało się spełnic nowe normy?
> pewnie tak
Chyba były cały czas dostępne, to powinny spełniać, ale normy
zaostrzają :-)
>> A moze w 1.0 się nie udało?
> nie, ludzie go nie lubili.
No to masz przyczynę.
Ale skoro robili, to ile tam tysięcy widać lubiało.
Przestali lubiec, czy jednak normy?
>> A może tajemnica kryje się w pracy 2-cylindrowej?
>>
>> W silniku 3-cyl tego nie zrobisz ... ale czy ma to jakis sens bez
>> rozłączania wału?
>
> nie wiem o czym ty do mnie piszesz
A swojego linku nie przeczytałes? :-P
"Obie jednostki 1.5 TSI są dostępne z technologią miękkiej hybrydy
m-HEV i przekładnią DSG. Dzięki dodatkowej instalacji energia
odzyskana podczas hamowania jest magazynowana w 48-woltowym
akumulatorze litowo-jonowym i w razie potrzeby elektryczny zastrzyk
zapewnia wsparcie dla silnika spalinowego lub umożliwia jazdę w trybie
EV.
Z kolei przy niskim obciążeniu układ aktywnego zarządzania pracą
cylindrów (ACT+) odłącza dwa z nich redukując zapotrzebowanie na
benzynę. Dzieje się to praktycznie niezauważalnie - o tym, że silnik
pracuje w trybie 2-cylindrowym można się zorientować po komunikacie
wyświetlanym na wirtualnym kokpicie. Żadnych szarpnięć, wibracji, a w
razie potrzeby momentalne przejście na tryb 4-cylindrowy. Zużycie
paliwa obu m-HEV powinno być na poziomie 5-5,4 l/100 KM."
>> Ciekawe, jak to zrobili - zawory stale otwarte, czy stale
>> zamknięte, czy tylko paliwa nie podają?
> nie wiem, chętnie poczytam
trzeba poszukac jakiegos linka :-)
>> No ale to w hybrydach ... a zwykłych modeli nie dotyczy?
>> Czy po prostu optymalizacja kosztów, cos trzeba było skreslic, 1.0
>> najmniej potrzebny ...
>
> kurwa zróbcie coś bo przegrywamy ze wschodem ;)
No, przeciez robia, skoro cos skreslają.
Moze to naturalna kolej rzeczy - w Chinach tani pracownicy,
ale podobno drożeją, tani sa w Indiach.
A moze tak łatwo nie przegramy, bo jednak niskie emisje i jakość
kosztują ...
Natomiast faktem jest, ze elektryki mogą tu zrobić "drugie otwarcie"
...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.24 20:40 J.F
- 28.03.24 22:14 PiteR
- 30.03.24 09:27 Myjk
- 02.04.24 22:47 r...@k...pl
- 03.04.24 02:53 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=