  • 81. Data: 2017-09-01 10:52:02
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 09:22, Marek pisze:

    > Nie zauważyłem, żeby ktoś tutaj stawiał oceny czy coś jest bezpieczne
    > czy nie, tylko czy stosowanie nadmiernej regulacji wszystkiego ma sens.
    > Wymyślanie prawa przez idiotow (lub jego interpretacja przez tych
    > samych) jest jak najbardziej dziecinadą w piaskownicy,  przykłady są
    > codziennie i jak widać nie dotyczą tylko zbiorników ciśnieniowych:
    >
    > https://niebezpiecznik.pl/post/uzycie-skradzionej-ka
    rty-zblizeniowej-to-kradziez-z-wlamaniem-tak-uznal-s
    ad-najwyzszy/

    Czytam, czytam i jakoś nie umiem ogarnąć na czym to przełamanie
    zabezpieczeń polega.
    To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem użyje to też jest włamanie bo
    banknot ma przecież zabezpieczenia.
    P.G.

  • 82. Data: 2017-09-01 10:59:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 02:36, Mario pisze:
    > Rozważania w necie (przez amatorów w dziedzinie BHP) problemu czy
    > zbiornik ciśnieniowy jest faktycznie niebezpieczny i powinien być
    > kontrolowany na mocy przepisów, tym bardziej przypominają zabawę w
    > piaskownicy.

    Sparafrazuję (zaznaczam, aby ktoś nie przeoczył): Rozważania w Sejmie
    (przez *kompletnych* amatorów w dziedzinie funkcjonowania *dobrego*
    państwa) problemu, czy kapitalizm jest niebezpieczny, i powinien być
    kontrolowany na mocy przepisów, też by przypominał zabawę w piaskownicy,
    gdyby nie *koszty* tej "zabawy".

    Piszę, że są oni "kompletnymi amatorami" bo regulować chcą rzeczy, o
    działaniu których nie mają zielonego pojęcia! Żaden z tych (p)osłów nie
    odczuwa cienia wahania, gdy będzie podnosił rękę za uchwaleniem jakiejś
    kolejnej, stutysięcznej regulacji, np. w sprawie owego zbiornika, choćby
    ni razu w życiu nie widział takiego z bliska, że o studiowaniu teorii
    jego działania - już wspomnieć nie wypada.

    No ja rozumiem, że wszystkie owe (p)osły - na wszystkim znać się nie
    mogą. Ale w takim razie po co się upierać, aby te stutysięczne regulacje
    przepuszczać przez "maszynkę do głosowania" zaludnioną przez
    *dyletantów*?!! Niech wróci monarchia, niech król weźmie
    odpowiedzialność za to, jakich radców powoła, i niech oni powołują
    komisje specjalistów. I niech ci ostatni wezmą *pełną* (a więc i
    majątkową) odpowiedzialność za wyrządzenie ewentualnych szkód swoimi
    chybionymi pomysłami.

    Wrócę do cytowanego tekstu, aby go ponownie sparafrazować:
    a skąd by wziąć specjalistów, którzy zagwarantują (koniecznie!!), że
    działania zgrai (p)osłów, nie są przypadkiem niebezpieczne, dla
    zdrowia, mienia, czy życia obywateli (którzy coraz bardziej traktowani
    są jak ludność *podbita*, płacąca nie tyle podatki, co kontrybucję!)

  • 83. Data: 2017-09-01 11:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2017-08-31 o 23:13, J.F. pisze:

    >Ja to rozumiałem, że nagle obywatel dostał do ręki narzędzie
    >pozwalające mu np. zarejestrować rozmowę z urzędnikiem czy
    >milicjantem. W państwie totalitarnym tych którzy mają takie
    >możliwości trzeba mieć pod kontrolą.

    Urzednikow tez trzeba miec pod kontrola, ale moze wazniejsze, zeby
    kontrole miec pod kontrola :-)

    Tak czy inaczej - jakos to panstwo kupilo licencje na masowa produkcje
    magnetofonow.
    No dobra, moze chcialo, zeby kazdy urzednik i milicjant mial :-)

    Albo jedni kupili licencje i pomysleli o masowce, a drudzy jak to
    zobaczyli, to sie przerazili i chcieli zablokowac :-)

    Tylko, ze to urzadzenie nieporeczne, duzej mocy - w sytuacji, gdy do
    urzednika musisz przyjsc aby porozmawiac, to gdzie tu zagrozenie ?

    >Ale, że wszystko bazuje na nie potwierdzonym tym, co wtedy usłyszałem
    >więc chyba nie ma co wyciągać wniosków.

    Szczegolnie, ze jakos duzo tych modeli bylo w produkcji i w sprzedazy.

    >Inna rzecz, której byłem pewien, ale teraz zaczynam wątpić to że jak
    >weszły odbiorniki satelitarne to też nie każdemu było wolno.

    Tak mi chodzi po glowie, ze faktycznie byly jakies zezwolenia
    wymagane.
    Czy "nie kazdemu" ... w zasadzie nie widze komu mialoby to byc
    potrzebne, wiec kto mialby dostac zezwolenie bez neiprzyjemnosci, wiec
    to raczej wladza wszystkich zniechecala, moze chciala miec pod
    kontrola, moze nie lubila zagranicznych tresci - czas jak pamietasz
    byl wojenny :-)

    http://www.prawo.pl/dz-u-akt/-/dokument/Dz.U.1986.6.
    36/16792145/27666

    Ech, gdzie te czasy, rozporzadzenie na 2 strony ...

    Za to z drugiej strony ... moje plotki donosza, ze w Niemczech z
    odbiornikiem satelitarnym tez nie jest prosto.
    A to wlasciciel mieszkania, jesli wynajmujesz, nie godzi sie na
    dziurawienie sciany, a to jakis nadzor architektoniczny zabrania
    ubrzydzania elewacji ...

    No ale Niemcy to nie jest dobry przyklad wolnego panstwa, choc te 10
    lat murzynskiej okupacji im bardzo pomoglo :-)

    J.

  • 84. Data: 2017-09-01 11:19:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >A pro po - akurat wczoraj natknąłem się na taką informację:
    >https://moto.wp.pl/sprzedal-samochod-a-po-dwoch-lat
    ach-zaczely-przychodzic-mandaty-musi-je-zaplacic-616
    1145882740865a

    Prawde mowiac nie rozumiem - CEPIK podaje wszystkich kolejnych
    wlascicieli, a Holendrzy wybieraja losowo/wszytkich ?
    Czy nie dopelnil obowiazku i nie poinformowal urzedu o sprzedazy ?

    Tym niemniej calosc bulwersuje ... tylko o co miec pretensje - ze
    przepisy sa za malo szczegolowe i ze sad "nie ma prawa sprawdzic" ?

    A moze jednak PiS ma racje, ze trzeba te sady wyp* :-)

    J.

  • 85. Data: 2017-09-01 11:19:24
    Od: Bytomir Kwarigroch <f...@g...com>

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > zabezpieczeń polega.
    > To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem użyje to też jest włamanie bo

    Ciekawa interpretacja.

    Sposób pokonania zabezpieczenia jest nieistotny. Sprawca może posłużyć się
    także oryginalnym kluczem.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kradzie%C5%BC_z_w%C5%8
    2amaniem

    Kto by pomyślał, pociągnięcie suwaka w namiocie to już włamanie:)

  • 86. Data: 2017-09-01 11:30:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-01 o 10:27, SW3 pisze:
    > W takich chwilach przychodzi do głowy myśl: może to i dobrze, że u
    > nas urzędnicy o wszystko dbają...

    "Dbają"? Ależ Oni to w d**ie mają! Człowiek już tak jest skonstruowany,
    że zanim zadba o innych, to wpierw patrzy *swojego* interesu. Czy gdy
    chciwego kapitalistę przeflancować na jakiś ważny Urząd, to z miejsca
    stanie się nie-chciwy? skąd różowi czerpią przekonanie, że zarękawek
    będzie bardziej przyjazny innym, niż przedsiębiorca prywatny? Aby
    socjalizm mógł jako-tako funkcjonować (nigdy nie będzie!) to zarękawkom
    musiałyby porosnąć skrzydła, i wykwitnąć aureole! Dopóki to nie nastąpi
    (zgadnij kotku: kiedy?) to każdemu urzędasowi ręce będą się wpierw
    zginać "do siebie", a nie "od"!

    > Ale... Żeby zbudować dom, trzeba pozwolenie na budowę. Od dawna. A
    > jednak mnóstwo domów stoi na terenach zalewowych.

    No bo tereny zalewowe żyzne są, więc żaden rozsądny chłop nie zostawi
    takiej ziemi odłogiem. A gdy ma ją orać, to chałupę woli mieć blisko.

    Ale istotne jest co innego: dawniej, zanim Państwo (P!) zaczęło
    wszystkich pouczać, sprawa przestrzegania pewnych *rozsądnych*, acz
    niepisanych praw, zaleceń, zakazów, czy nakazów - była rzeczą
    indywidualną. I jeśli ktoś się do tego stosował, to cieszył się
    szacunkiem, uznaniem, a często i bogactwem. Natomiast gdy miotający się
    etatyści zaczęli wszystko "normować", dążąc do ujęcia *każdego* obszaru
    społecznej aktywności, w ramy prawne (czytaj: kodeksów pisanych), to
    prawa niepisane ulegać zaczęły atrofii. Nie tylko postępuje ich erozja,
    ale nawet dochodzi do ich takiego zaprzeczenia, że obracają się na nice,
    czyli o 180 stopni. Przykładowo: jest jakiś *urzędowy* zakaz, ale gdy
    ktoś nie wie, czemu służy, to po prostu da urzędasowi bakczysz, i
    załatwione! I mało kto uzna go za przestępcę, najczęściej będzie
    uchodził za "człowieka zaradnego". A skoro łamanie jakichś zaleceń (i tu
    istotne: pisanych, czy nie-pisanych!) jest "zaradnością", to świat
    zmierza ku postępującej demoralizacji. Za sprawą czerwonych.

    > Niedawno we Włoszech było nie takie znów silne trzęsienie ziemi.
    > Teoretycznie domy nie powinny się zawalić. A jednak się zawaliły.

    Gdyby nie urzędy, to kiepskie mury stawialiby tylko durnie. A gdy
    wystarczy dać wziątkę, to czynią tak "ludzie zaradni". Czy różowi nie
    mogą zrozumieć, że "pozytywna opinia", z piętnastoma podpisami, i
    tylomaż pieczątkami - staje się świetnym alibi dla krętaczy i oszustów??
    Że mnożenie regulacji - sprzyja postępującej demoralizacji? O tempora, o
    mores...

  • 87. Data: 2017-09-01 11:41:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Sep 2017 10:52:02 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > zabezpieczeń polega.
    > To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem użyje to też jest

    Dawno temu na pewnym szkoleniu z stosowania KSH prelegent-prawnik
    zaczął szkolenie tymi słowy (bez cienia żartu):
    "Nieszczęście z wymiarem sprawiedliwości Polsce polega na tym, że
    99% sędziów w Polsce to idioci" - pomruk po sali. Po czym zrobił
    kilkunasto minutowy wykład jak działa ów system, który ułatwia
    idiocie i nieudacznikowi stanie się sędzią niż np. adwokatem czy
    prokuratorem.

    --
    Marek

  • 88. Data: 2017-09-01 11:43:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 10:52, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > zabezpieczeń polega.
    > To jak ktoś mi ukradnie banknot i go potem użyje to też jest włamanie bo

    Potraktuj kartę jak klucz do mieszkania (klucz też nie ma pinu) a nie
    cel włamania sam w sobie. Znajdujesz czyjś klucz i otwierasz nim
    mieszkanie. Włamałeś się czy nie?

  • 89. Data: 2017-09-01 11:47:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 11:07, J.F. pisze:

> [...]
    > moze nie lubila zagranicznych tresci - czas jak pamietasz byl wojenny :-)

    Kolega z pracy (lata 83-86) zajmował się naprawianiem odbiorników
    satelitarnych. Mówił, że ludzie nie posiadający zezwoleń (bo tylko
    partyjni mogą dostać) montują anteny pod drewnianym dachem aby nie
    rzucało się w oczy.
    P.G.

  • 90. Data: 2017-09-01 11:56:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 11:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tym niemniej calosc bulwersuje ... tylko o co miec pretensje - ze
    > przepisy sa za malo szczegolowe i ze sad "nie ma prawa sprawdzic" ?

    Moje skojarzenie było takie - a jak ktoś zamaże sobie pastą kawałki 8-ek
    (jak Kloss) na rejestracji to opłaty za autostrady przyjdzie płacić
    komuś innemu i jak on się ma bronić. Podejrzewam że w systemie będą
    rejestrowane tylko rozpoznane przez system numery rejestracyjne, a nie
    zdjęcia samochodów. Dane z systemu będą zapewne świętością nie do
    podważenia.

    > A moze jednak PiS ma racje, ze trzeba te sady wyp* :-)

    Osobiście uważam, że prawda jak zawsze leży gdzieś po środku.
    Tylko, że usunięcie patologii a przejęcie całkowitej kontroli to dwie
    różne rzeczy.
    P.G.