  • 11. Data: 2013-06-05 09:42:02
    Temat: Re: non-tree paradigms
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 07:14:25 UTC+2 użytkownik Adam Przybyla napisał:

    > ... implementacje jezykow definujcyh wlasne maszyny stanowe
    >
    > tez moga wchodzic w gre patrz http://www.complang.org/ragel/
    >
    > i wlasciwie, w przyoadku Lispa tez nie jest to takie jednoznaczne.

    to jest prawdopodobnie przyklad na cos
    w rodzaju looposwitcha - wlasnie ew moze
    wydawac sie ze robienie takich rzeczy
    na skokach moze byc nieco wydajniejsze
    niz na procedurach (acz nie jestem pewien
    czy to prawda, nalezaloby moze spytac
    jakichs ostrych optymalizatorow czy takie
    przepisywanie sie moze przydawac)
    natomiast czytelnosc faktycznie raczej
    spada (choc to moze zalezec od tego jak
    rozumiec czytelnosc;)
    pozatym jednak mozna podejrzewac takie
    N-T-P o jakies inne i ciekawsze sztuczki
    - ale jako ze nigdy nie pisalem w ten
    sposob to nie kojarze ni w ząb --
    ciekawe czy np stare gry w asmie byly
    pisane drzewami czy tez bardziej NTP (spaghettim) ;-)

  • 12. Data: 2013-06-05 16:18:57
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > Czy przypadkiem to nie to co sie nazywa "coroutines"? Albo "procedury
    > symetryczne"?...

    [[profesor nienobilitowany fir do
    "profesora A.L."] ] -> faktycznie,
    byc moze trzeba bedzie troche obadac
    temat

  • 13. Data: 2013-06-05 16:43:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-04 21:38, A.L. pisze:

    > Czy przypadkiem to nie to co sie nazywa "coroutines"? Albo "procedury
    > symetryczne"?...

    Hmm, wygląda, żę koncepcja dość popularna,
    a nigdy mi się o uszy nie obiła.

    Do czego to się przydaje (poza 'patrzcie, inaczej wielowątkowość
    zrobiłem').

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2013-06-05 16:44:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-05 01:14, firr kenobi pisze:

    > raczej chyba un-structured, non-procedural

    Proponuję poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.
    To się szybko zwróci.

    pzdr
    bartekltg

  • 15. Data: 2013-06-05 16:45:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 5 Jun 2013 05:14:25 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    >tez moga wchodzic w gre patrz http://www.complang.org/ragel/
    >i wlasciwie, w przyoadku Lispa tez nie jest to takie jednoznaczne.

    Modula-2 posiada "korutuny" (coroutimes) - procedury ktore mozna
    opuscic w dowolnym momencie i przekazac sterowanie do innej korutyny.
    Ta operacja pozostawia w opuszczanej korutynie "reactivation point";
    mozna do niego powrocic w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca i
    wznowic wykonanie

    http://en.wikipedia.org/wiki/Coroutine

    A.L.

  • 16. Data: 2013-06-05 16:48:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 16:44:45 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Proponuję poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem.
    > To się szybko zwróci.

    Rownie dobrze mozesz kangurowi polecic chodzenie w baletkach ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2013-06-05 16:58:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 05.06.2013 16:43, bartekltg wrote:

    > Do czego to się przydaje (poza 'patrzcie, inaczej wielowątkowość
    > zrobiłem').

    Coroutines powstały jeszcze jako coś jednowątkowego. Jest to taki inny
    sposób zapisu FSM - można coś podobnego zrobić w językach obiektowych za
    pomocą wzorca state. Innym przykładem może być api asynchroniczne.

    Michoo

  • 18. Data: 2013-06-05 16:59:25
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    w wiki jest jakies chyba rozroznienie na
    podprogramy (z ktorych niekoniecznie)
    trzeba wracac w punkt po wywolaniu
    i klasyczne procedury (aczkolwiek
    nie jestem pewien czy takie pojecie
    podprogramu pokrywa sie ze zwyklym
    tak ze nie jestem przekonany czy
    chcialbym tego uzywac ale jakas nazwa
    by sie przydała, blok chyba tez niezbyt
    dobre ale juz lepsze)

    sama couroutine wydaje mi sie w tym
    co pisze polskie wiki czyms podobnym po prostu do asynchronicznie wywolanej
    funkcji - taka funkcja silą rzeczy nie
    wraca wiec jest pewne podobienstwo pojec
    ale czy da to sie jakos bardziej odniesc
    do przypadku jednowatkowego to nie jest
    jasne

  • 19. Data: 2013-06-05 17:25:16
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    ?

  • 20. Data: 2013-06-05 17:59:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 05 Jun 2013 16:58:57 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Coroutines powsta?y jeszcze jako co? jednow?tkowego. Jest to taki inny
    >sposób zapisu FSM - mo?na co? podobnego zrobi? w j?zykach obiektowych za
    >pomoc? wzorca state. Innym przyk?adem mo?e by? api asynchroniczne.

    To nic nie ma wspolnego z FSM

    A.L.