  • 21. Data: 2011-07-05 09:31:57
    Temat: Re: no to kolejna zagadka
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?

    Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
    Miał takie "oko" z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony
    (jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
    Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.

  • 22. Data: 2011-07-05 09:43:31
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > (jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
    > Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.

    13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak
    jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak
    gęstości elektrolitu.
    Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia
    z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie
    zamontowanego - dlatego informuje o błędzie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2011-07-05 09:53:16
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:

    > Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
    > Ładowarka oczywiście chińska.
    > Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
    > Ledwo zakręcił i ERROR.
    > Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
    > będę go ładował.

    A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
    IMHO.

    --
    venioo

  • 24. Data: 2011-07-05 09:55:04
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-05 09:53, venioo pisze:

    > A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
    > IMHO.

    A zobaczymy.

  • 25. Data: 2011-07-05 10:38:46
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    jeżeli AKU mu się rozładowuje w czasie postoju, to przede wszystkim należy
    pomierzyć
    prądy w obwodzie.
    jaki pobór jest z AKU na postoju,
    jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy,
    jaki jest pobór urządzeń w czasie pracy..
    i nie ma cudów, prąd gdzieś musi "znikać", albo aku nie trzyma.
    Jest wiele powodów, że AKU może nie trzymać....
    Należy popatrzeć na prądy w czasie postoju i załączonego alarmu itp...
    Każdy porządny elektronik od aut powinien dać radę to posprawdzać i
    policzyć.
    pozdr.
    Gr

  • 26. Data: 2011-07-05 10:39:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello megrims,

    Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote:

> [...]
    > Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
    > Ledwo zakręcił i ERROR.
    > Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc

    No to akumulator Ci się skończył...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-07-05 10:46:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello megrims,

    >No to akumulator Ci się skończył...

    Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla.

    13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

    Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany.
    Ale moze na swiatlach jest 13.0

    J.

  • 28. Data: 2011-07-06 00:38:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:

    > 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

    Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie, im większe
    zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie wzbudzenia".

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 29. Data: 2011-07-06 00:53:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote:

    > Współczesne alternatory wzbudzają się płynnie,

    Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?

    > im większe zapotrzebowanie na prąd tym większe "napięcie
    > wzbudzenia".

    Prąd wzbudzenia. Bo to on jest istotny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-07-06 00:55:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Współczesne? Czy stary Polonez to również "wspólczesne"?

    Nie wiem jak było w starym polonezie (nie miałem poloneza). W moich
    starszych samochodach było to +12V. W nowych napięcie waha się od 1-12V.

    Pozdrawiam
    Paweł