-
11. Data: 2011-07-05 00:59:01
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: to <t...@a...xyz>
begin Przemysław Czaja
> 13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
> podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
> nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V
W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
12. Data: 2011-07-05 01:28:27
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>
>> [cut]
>>
>> Z innego forum.
>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>
> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>
> Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.
>
> Wtedy wymienili:
> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
> - sterownik dostępu komfortowego,
> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
> - sterownik silnika !!!
> - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.
>
> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
> go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
> tak.
>
Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli,
że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
13. Data: 2011-07-05 07:38:13
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
> begin megrims
>
>> Jakiś pomysł co to może być?
>
> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
> popsuty gadżet?
>
Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.
-
14. Data: 2011-07-05 07:53:26
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Witam!
> 13,6V to prąd ładowania?
Raczej napiecie podczas ladowania na aku....troche malo.
Sprawdzilbym alternalor, moze nie wydala lub ma uszkodzony uklad wzbudzenia.
-
15. Data: 2011-07-05 08:57:12
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:iusivs$t9c$1@usenet.news.interia.pl...
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
>
> Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
> mam na szybie komunikat:
> "High rate of battery discharge".
>
> Jakiś pomysł co to może być?
Ja bym zmierzył prąd pobierany w czasie gdy auto stoi bo może coś (np. lamka
w bagażniku) pobiera prąd.
-
16. Data: 2011-07-05 09:05:48
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
> Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
Ja bym pojechał do ASO, ale nie w kraju :) Tylko na zachód, tam
przynajmniej dobre rabaty samą gadką można uzyskać.
-
17. Data: 2011-07-05 09:13:00
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "megrims" <> napisał w wiadomości ...
> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
nie wiem skąd jesteś i jak daleko masz do DE
ale odżałuj dzień czy dwa i jedź do jakiegoś dużego ASO np. w Berlinie
a zrobią ci w dzień to czego polskie ASO nie potrafiło w 2 miesiące...
Suma summarum wyjdzie cię to lepiej a licząc nerwy pewnie też taniej :)
--
pozdrawiam
Tadeusz
-
18. Data: 2011-07-05 09:14:07
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości
>> 13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co
>> pamiętam
>> podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
>> nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V
>W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
>uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.
tu chyba nawet nie o moc chodzi, bo do 14.5 jest niewielka, co
gazowanie aku .. czyzby oryginalny byl zelowy ?
No i te 13.6V to jakby ciut za malo, mowilo sie 13.8 ... zaczalbym od
sprawdzenia miernika.
J.
-
19. Data: 2011-07-05 09:19:44
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:iutias$gi1$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:iutaqa$5v9$1@usenet.news.interia.pl...
>>W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
>>> W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
>>>
>>> [cut]
>>>
>>> Z innego forum.
>>> 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
>>> issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
>>> battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'
>>>
>> Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.
>>
>> Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.
>>
>> Wtedy wymienili:
>> - ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
>> - sterownik dostępu komfortowego,
>> - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
>> - sterownik silnika !!!
>> - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.
>>
>> Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
>> akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
>> go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
>> tak.
>>
>
> Sam sobie odpowiedziałeś. :)
> Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli,
> że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.
>
>
> --
> Pozdrawiam,
>
> yabba
>
Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
20. Data: 2011-07-05 09:24:25
Temat: Re: no to kolejna zagadka
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-05 07:38, megrims pisze:
> W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
>> begin megrims
>>
>>> Jakiś pomysł co to może być?
>>
>> Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
>> popsuty gadżet?
>>
>
> Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
> Increased battery discharge. Ale srał pies.
> Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
> i zobaczymy co to się okaże.
Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.