    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: no more WD! [narzekanie]
    Date: Mon, 14 Jun 2010 11:10:48 +0200

    On Sat, 12 Jun 2010 17:27:28 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To nie sa serwery, to sa muzea.

    Oj niekoniecznie do końca muzea. Wszystko zalezy jaki to serwer i co
    ma robić.

    Mam w jednym miejscu serwer Compaq Proliant - chyba serii 800 ale nie
    kojarzę z pamieci - na 2x PPro 233 z 96Mb RAM i 4 dyskami SCSI 4,3GB.
    Plus 6 kart sieciowych. Robi za dość zaawansowany router dla pewnej
    sieci. Jako że pod lat działa stabilnie to nie widze powodu by coś
    zmieniać.

    Podobnie mam w innym miejscu serwer gdzie pracuje system kasowy dla
    dośc sporego biznesu gastronowmicznego. Jako że soft jest pisany pod
    Access-a (prosze się nie śmiać - wbrew pozorom to bardzo popularne
    rozwiąznie dla systemów sprzedazy dla gastronomii) to całośc chodzi
    pod Windows 2000. I dlatego serwer do tego to 6-7 letni Dell z procem
    ~1,1GHz, 1GB pamięci i 3 dyskami SCSI 9GB pracującymi w RAID 5.
    Obsługuje toto kilakdziesiąt terminali i drukarek i obroty rzędu kilku
    milionów rocznie. A serwer kosztował rok temu ~400PLN - więcej
    kosztował NAS do backupów. ;-)

    Z drugiej strony mam klaster obliczniowy: 16 node-ów po 4 4-rdzeniowe
    Opterony i 64GB pamieci w kazdym a dyski w nich SATA a nawet nie
    SAS-owe czy SCSI choć tam akurat dyski nie mają znaczenia bo dane do
    obróbki dostrcza kontroler a na node-ach to właściwie tylko system i
    soft do spięcia w klaster siedzi i strczyłyby np. 4GB flashe do startu
    maszyn. No ale klient się uparł na takie więc sie nudzą. ;-)

    Nie wszytko co serwer to musi być mega szybkie i megawydajne.

    Zdrówko