  • 1. Data: 2009-09-19 08:05:18
    Temat: nieprawidłowy dysk
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    spotkał się Ktoś z Was z takim problemem, że podczas uruchamiania komputera
    wyskakuje komunikat "nieprawidłowy dysk", ale po naciśnięciu ENTER komputer
    się uruchamia prawidłwo... co może być?
    SMART sprawdzony.

  • 2. Data: 2009-09-19 08:51:54
    Temat: Re: nieprawidłowy dysk
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 10:05:18 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > spotka? sie Kto? z Was z takim problemem, ?e podczas uruchamiania
    > komputera wyskakuje komunikat "nieprawid?owy dysk", ale po naci?nieciu
    > ENTER komputer sie uruchamia prawid?wo... co mo?e byae? SMART sprawdzony.

    W którym momencie ten komunikat? Jeśli jeszcze w BIOS, przed ładowaniem
    systemu, to coś podobnego widziałem. Może to oznaczać przyjęcie przy
    partycjonowaniu jakichś nietypowych rozmiarów cylindra na dysku, lub po
    prostu niezgodnych z tym co chciałby widzieć BIOS. Zobacz czy w BIOS masz
    w parametrach dysku wszystko na "Auto". Ewentualnie jeśli system nie
    krytyczny, to poeksperymentuj z tymi ustawieniami.

  • 3. Data: 2009-09-19 09:08:09
    Temat: Re: nieprawid?owy dysk
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jureq" napisał:

    > wyskakuje komunikat "nieprawid?owy dysk",

    > W którym momencie ten komunikat? Jeśli jeszcze w BIOS,

    Hmm, który producent dostarcza spolszczone BIOS-y?

    JoteR

  • 4. Data: 2009-09-19 12:15:42
    Temat: Re: nieprawid3owy dysk
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    korekta napis wyświetla się po angielsku

  • 5. Data: 2009-09-20 10:45:17
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba identifikator: 20040501 napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > komputera wyskakuje komunikat "nieprawidłowy dysk", ale po naciśnięciu
    > ENTER komputer się uruchamia prawidłwo... co może być?

    Dyskietka w napędzie???
    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-09-20 16:47:48
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    http://w351.wrzuta.pl/obraz/7EDBbhqW9oE/obraz_002
    to się pojawia, ale nie przy każdym uruchomieniu

  • 7. Data: 2009-09-20 16:56:38
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 18:47:48 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > http://w351.wrzuta.pl/obraz/7EDBbhqW9oE/obraz_002
    > to się pojawia, ale nie przy każdym uruchomieniu

    Sprawdź kolejność bootowania w biosie.

    --
    GLaF

  • 8. Data: 2009-09-20 17:26:14
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    napisał(a):

    > http://w351.wrzuta.pl/obraz/7EDBbhqW9oE/obraz_002
    > to się pojawia, ale nie przy każdym uruchomieniu

    Zobacz, czy jest możliwość włączenia w BIOS-ie opóźnienia przed
    przejściem do etapu rozpoznawania dysków. Niektóre BIOS-y to miały.
    Pomagało, jak dysk długo startował. Sprawdź też zasilanie dysku. No i
    zerknij na status SMART, może ten dysk już pada.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 9. Data: 2009-09-21 06:16:56
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Sprawdź kolejność bootowania w biosie.

    Dobrze mowisz, HDD nie jest pierwszy, moze byc np. pamiec flash w USB,
    plyta CD/DVD niebootowalna itd. Zalezy jaka w BIOSie jest ustawiona
    kolejnosc, tam trzeba szukac przyczyny.

  • 10. Data: 2009-09-21 06:18:24
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Dyskietka w napędzie???

    Raczej nie dyskietka. Nie za kazdym razem sie pojawia, po nacisnieciu
    ENTER idzie dalej. Z dyskietka nie pojdzie. CD/DVD albo USB.