    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: niebieska dioda
    Date: Sat, 22 Apr 2017 02:33:19 +0200
    <odbjf4$o28$1@dont-email.me> <odbreo$jk5$2@usenet.news.interia.pl>
    <odcj48$ed0$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <odd370$vd7$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <58fa1b78$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <ode5e0$fsi$1@dont-email.me>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ode5e0$fsi$1@dont-email.me...

    > O tym że jednak jest to wrak można się przekonać po ptakach.

    W rzeczy samej, można podobnie powiedzieć o zawale serca, że zamiast
    lekceważyć objawy, to trzeba było się leczyć. A ileż zawałów było, że
    pierwszy i jedyny ich objaw, to była ŚMIERĆ? Znałem co najmniej 2 przypadki,
    a może nawet 3, że osoba, o tym, że miała zawał, dowiadywała się po fakcie,
    przebiegał bezobjawowo. Serce, to też maszyna, bardzo ważna i delikatna (i
    ogromny błąd natury, że pojedyncza, nawet mózg jest prawie podwójny i ludzie
    połowicznie odmóżdżeni, nierzadko mogą prawie normalnie funkcjonować po
    rehabilitacji, a... wątroba? Występuje kilkupłatowo, a częściowo ucięta
    zregeneruje się, no, powinna.), i też jej działanie opiera się na impulsach
    elektrycznych, więc cząstkowo znów zahacza o naszą grupę.
    Wracając więc do silnika wysokoprężnego - czasem idzie to bezobjawowo i
    dopiero awaria w trasie... zresztą, co ja będę, przecież to jasne i
    logiczne. Jedyne, co więc możemy zrobić, to zapobiegać, bo mniej-więcej
    wiemy jak. Zarówno z sercem, jak i turbinką w TDI, okresowo je badając i
    przegladając (i interweniując, gdy trzeba). Pracując na centrali, sam miałem
    nieraz okazję przekonać się, jak ważna jest profilaktyka. I o skutkach
    awarii z zaniedbania "gówna" wartego kilkadziesiąt może złotych... (którego
    nie dało się wykryć, zanim nie wystąpiło, stąd to zaniedbanie - spalony
    bezpiecznik rzędowy nie uruchomił alarmu i położył całą centralę, istotą
    usterki była fałszywa ziemia na przewodzie dostarczającym impulsów kontroli
    czasowej do rejestrów, łącznie 276, przez co te spadały natychmiast po
    wzięciu do pracy).
    A... wrak? Już nie pamiętam (ponad ćwierć wieku minęło), ale chyba był nim
    zestyk, uruchamiany fiutkiem wyskakującym z bezpiecznika (wyskakiwał, kiedy
    przepalił się drut, specjalny bezpiecznikowy, bo drut już go nie trzymał,
    mimo to, OIDP, popchnięty fiutkiem zestyk nie zamknął obwodu alarmu.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)