eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowanie trzeba robić dobrych zdjęć.. › Re: nie trzeba robić dobrych zdjęć..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!newsfeed.bit.nl!82.197
    .223.103.MISMATCH!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.c
    om!u20g2000vbq.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Gałgin <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nie trzeba robić dobrych zdjęć..
    Date: Sat, 5 Dec 2009 08:38:29 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 87
    Message-ID: <3...@u...googlegroups.com>
    References: <hf2ht6$jrp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.113.225.70
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1260031109 13676 127.0.0.1 (5 Dec 2009 16:38:29 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Dec 2009 16:38:29 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: u20g2000vbq.googlegroups.com; posting-host=217.113.225.70;
    posting-account=YL6qQQoAAABz-Y44Yl-Wka302lO2uhwt
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.15)
    Gecko/2009101601 Firefox/3.0.15 (.NET CLR
    3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:838603
    [ ukryj nagłówki ]


    > http://www.swiatobrazu.pl/nowe_prace_krzysztofa_ziel
    inskiego_w_starma...
    >
    > wystarczy zrobić przecietne, dorzucic do nich ideologię i można od razu
    > smiało wystawiać...
    > do czego to dąży? np. do nazwania psiej kupy sztuką... np. do zeszmacenia
    > fotografii jako sztuki..


    Chciałbym wrócić do początku dyskusji.
    Zdjęcia, p.Zielińskiego pokazane na tej wystawie nie budzą we mnie
    zainteresowania.
    Fotografia zajmująca się pejzażem peryferyjnym, fotografia
    dokumentalna, która oprócz rejestracji dodaje do ekspresji zdjęcia
    autorskie przeżycie i refleksję, to rodzaj fotografowania, w którym
    nie łatwo być już oryginalnym czy rozpoznawalnym.
    Zdaję sobie sprawę z częstych nadinterpretacji w tekstach krytycznych
    dotyczących działań artystów, w tym fotografów. Oraz z możliwości
    pozorowania działań przez samych twórców. Widzę także trudność do
    dotarcia do esencji dzieła, zwłaszcza w sztuce współczesnej. Czy wręcz
    stwierdzenia czy dane dzieło taką esencję posiada.
    Namawiam jednak wypowiadających się krytycznie wobec sztuki by z
    jednej strony więcej zawierzyli swojej intuicji (Joseph Beuys - Jak
    wyjaśnić sztukę martwemu królikowi) i zdobyli pewien zasób niezbędnej
    wiedzy. Następnie by swoje sądy lokowali pomiędzy tymi dwoma władzami
    poznawczymi (wiedzą i intuicją).
    Napisałem ten post by prosić o jedno, by krytykując działania artystów
    nie posiłkować się kupą, jakąkolwiek. Chociażby z jednego powodu. Jest
    to banał.
    Można cenić wartości pielęgnowane w ubiegłych stuleciach i nie zgadzać
    się ze współczesnymi paradygmatami sztuki, ale warto rozmawiając o
    sztuce prowadzić dyskusję na poziomie umożliwiającym w ogóle tę
    dyskusję. Nawet jak się z czymś głęboko nie zgadzamy czy absolutnie
    nie widzimy żadnych wartości w dziele, to taki język bezlitośnie
    obnaża stan naszej wiedzy. Taki jest w dużej części język polskich
    internautów.
    Był taki perfomance nawiązujący do wspomnianego przeze mnie wyżej
    działania Josepha Beuysa. Akcja: "Jak wytłumaczyć performance żywym
    muchom" D.Jałowińskiego.

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,6787772,Z
    amknal_sie_w_klatce_z_muchami__Dla_sztuki.html

    Z pozoru zwykły żart. Jakie były posty komentujące tą akcję! Esencja,
    sól "rozmowy" polskich internautów. A przecież te muchy to właśnie ci
    straszliwi malkontenci, interlokutorzy forum dyskusyjnego.
    Podsumowując chodzi mi nie o to, żeby nie wyrażać swoich bardzo
    krytycznych uwag co do działań części artystów, ale żeby przenieść
    swoje reakcje na inny poziom. Poziom, w którym będzie zawierała się
    też podstawowa wiedza. Także wiedza o sztuce współczesnej. Z jednej
    strony nie bądźmy robieni w balona z drugiej pamiętajmy, że z obrazu
    jesteśmy tyle w stanie przeczytać, ile wcześniej przeczytaliśmy
    książek.
    Proponuję program pozytywny. Sformułujmy zestaw pytań do twórcy,
    którego wystawa stała się powodem kilkudziesięciu postów na tym forum.
    Jeśli taki zestaw powstanie można przesłać go do artysty.
    Może będą odpowiedzi...

    Moje pytanie do autora jest następujące:
    1.Co stanowi koncepcję artystyczną zawartą w cyklu zdjęć z Berlina
    pokazywanych w Galerii Starmach? Mam na myśli ten składnik zdjęć
    dzięki, któremu fotografie przestają być tylko reprezentacją
    obserwowanego fragmentu rzeczywistości a stają się działaniem
    twórczym. Inaczej, co powinno być odczytane przez widza by mógł Pan
    uznać, że prace "rezonują" u odbiorcy?




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: