    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nie. rozmiary.
    Date: Sun, 7 Jan 2018 17:38:04 +0100

    W dniu 07-01-2018 o 16:22, Cavallino pisze:

    > Głupi formalny przepis który tego wymaga zapewne.

    Ok, tak właśnie podejrzewałem. Ciekawe co Pszemol na taką interpretację
    powie :-) On uważa inaczej.

    > Podobnie przepisy wymagają świateł kierujących ruchem, na odcinku do
    > jazdy na wprost, który z niczym się nie krzyżuje i na którym zawsze
    > świeci się zielone (tylko dlatego, żeby mógł istnieć stosowny
    > sygnalizator sterujący ruchem w lewo z innych pasów).

    O, czegoś takiego nie widziałem, ale to niekoniecznie głupie
    rozwiązanie. Wiem gdzie jest osamotnione światło dla skręcających w lewo
    a dla dwóch pozostałych pasów na wprost nie ma non stop świecącego się
    sygnalizatora. Tzn. nie ma go w ogóle. W Google jest stara wersja bez
    światła nad pasem jeszcze (o ile nie pomyliłem skrzyżowania, ale raczej
    nie):

    https://www.google.pl/maps/@54.6043275,18.2482663,20

    Włącz street view. Ci z Kochanowskiego nie mogą wjechać na gdyński kierunek.

    Tak więc chyba na to jakiegoś prikazu nie ma aby instalować lub nie non
    stop zielone.

    Ku mojemu zaskoczeniu to pojedyncze światło na lewym pasie może też być
    niebezpieczne dla przyjezdnych. Widziałem w tym miejscu poważną stłuczkę
    o ile nie wypadek nawet. Otóż jest tam 70tka (w mieście). Zapaliło się
    czerwone (dla skręcających w lewo). Warszawiak jadący na wprost mylnie
    uznał, że trzeba się zatrzymać. Auto dosłownie rozniosło... Może więc
    lepsze jest to poznańskie rozwiązanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek