  • Data: 2018-01-07 17:47:45
    Temat: Re: nie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2018 o 14:41, Marek S pisze:

    > A tak przy okazji, na czym może polegać "cwaniactwo"?

    Np. jazda do końca pasem do skrętu, a potem wbijanie się na pas do jazdy
    na wprost poprzez tamowanie ruchu i "żebranie" o wpuszczenie. Albo
    jeszcze dalej.

    jak tu:

    https://www.google.pl/maps/@52.2548868,20.952457,3a,
    75y,301.21h,76.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOS6yO3nJw8OM7
    G1C66d2Vg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Pewnie jeszcze kilkadziesiąt innych przypadków da się wymyśleć.

    >  Ja to kojarzę w
    > postaci skręceniu w lewo na rondzie by wyprzedzić innych na tym rondzie

    Nie łapię - rozrysuj;)

    > Czy wyprzedzanie lewym pasem do jego końca jest cwaniactwem, które
    > należy penalizować choćby uniemożliwiając zjechanie tym autom na prawo?
    >
    > Mam na myśli takie zachowanie:
    > http://supernowosci24.pl/cwaniaki-na-lewym-pasie-czy
    -niedouczeni-kierowcy-na-prawym/

    Myślę, że odpowiedz zacytowałeś poniżej i jest jasna;)

    > Czy ten artykuł nie opisuje przypadkiem takiej "konfabulacji" w dodatku
    > z akcją w Twoim pełnym kultury mieście? :-D
    >
    > http://www.auto-swiat.pl/prawo/nie-badz-bucem-wpusc-
    innych-na-swoj-pas/62djs5

    Ten artykuł jest konfabulacją. Tak się składa, że znam okolicę i żaden z
    wiaduktóe remontowanych w czasie ostatnich 10 lat i łączących Zoliborz z
    Bielanami i chyba żaden nie kończy się rondem.

    Ponadto "Oczywiście, dwa pasy pozostawiono w kierunku, w którym ruch
    jest niewielki, a jeden pas przydzielono tam, gdzie aut jest dużo" jest
    bez sensu, bo rano ruch jest w jedną a po południu w drugą stronę.

    Generalnie w Warszaweie problem z jazdą na zamek czy zmianą pasa raczej
    nie występuje. Ba - znam(łem) skrzyżowania, gdzie wbrew znakom w
    godzinach szczytu jeździ się na zamek - jeden z głównej, jeden z
    podporządkowanej - taka lokalna tradycja.

    Shrek