  • 71. Data: 2009-09-01 13:23:13
    Temat: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tmk pisze:

    > A jak trzeba będzie mu płacić rente, to oczywiście będę musiał płacić.

    Bedziesz musial czy bedziesz placil ?

    Bo dla faceta ktory wsiada na wiele lat na wozek, traci przy tym robote
    to ma znaczenie tylko to drugie.

    A co jesli on zarabia wiecej od Ciebie - w koncu gdyby nie wypadek to by
    tyle zarabial przez pare lat i jesli sad przyjmie to rozumowanie
    adwokatow to jak Ty na niego zarobisz ?

    A co z sytuacja gdy sprawca ginie i nie ma zadnego majatku ?
    Kto zaplaci za jego szkody ?

    Oczywiscie mozna wymyslic system gdzie bylby jeden worek z kasa OC,
    jednakowa stawka dla wszystkich (moze tylko znizki za bezwypadkowa
    jazde), system biur oceniajacych szkody, a stawka na nastepny rok
    zalezalaby od koncowego bilansu wyplat za rok poprzedni - wtedy bylaby
    to firma bez zysku czyli nikt by na posiadaczch OC nie zarabial.

    Ale wcale nie wierze zeby to wyszlo taniej.

    KJ

  • 72. Data: 2009-09-01 13:25:01
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomości

    > A czemu zona miala Twoje znizki? Przeciez jest niedoswiadczona i
    > dlaczego miala placic mniej?

    Na temat doświadczenia żony Gumisia wypowiadał się nie będę.

    Ale skoro nie miała PJ, to znaczy, że nie będzie jeździła tym autem.
    Tylko będzie wożona.
    A jak wożona, to wygodnie, statecznie i bezpiecznie.
    Dlatego im się należy zniżka.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 73. Data: 2009-09-01 13:27:44
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Gumis" napisał w wiadomości

    > ale pytaja cie przy ubezpieczeniu TEGO konkretnego samochodu i
    > zgodnie z prawda odpowiadasz ze nie mialesz szkody, ani na tym
    > aucie, ani w ich ubezpieczalni

    Po śliskim gruncie chodząc łatwo o upadek.
    A tutaj pytanie czy chodzi o TEN samochód nie jest tym samym pytaniem
    czy były wypłaty ubezpieczenia z powodu prowadzenia przez Ciebie
    pojazdu.
    I nie odważyłbym się podać takich definicji bez zajrzenia choćby w
    konkretnie obowiązujące OWU polisy.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 74. Data: 2009-09-01 13:30:42
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 01 Sep 2009 14:55:53 +0200, krzychut <p...@i...pl> wrote:

    [...]
    > barani ped w "nowoczesnych" spoleczenstwach oduczonych samodzielnego
    > myslenia. Czystego kapitalizmu juz nie ma niestety.

    A Somalia? Możesz się tam przeprowadzić jak brakuje ci "czystego
    kapitalizmu" (tzn. anarchistycznego leseferyzmu)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 75. Data: 2009-09-01 13:36:36
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    krzychut pisze:

    > przypomnij mi jak bedziesz bral emeryture z zusu ( ideologia ta
    > sama ;-)

    Tobie też popieprzyły się gradacje przykładów.

    > a do zqpłaty OC nikt Cie nie zmusza.
    >
    > nie chcesz palcic podatkow-nie pracuj ;-) to jest jakis sposob na
    > wolnosc w sumie... ;-)

    j.w.
    pracuje po to żeby żyć. auto mam, żeby ułatwić sobie życie. motocykl -
    dla luksusu.
    przemyśl to, zanim znowu zaczniesz smarować durnoty.

    > czyly trzeba jeszcze jakis "lancuch" wymyslec na pieszych i
    > rowerzystow i bedziemy mieli na prawde pieknie ulozony swiat... a
    > gdzie szare mundurki?

    w szkole.
    piesi rzadko korzystają z jezdni. rowerzyści niemal wyłącznie, z braku
    ścieżek. są uczestnikami ruchu, a nawet nie mają obowiązku znać PoRD.
    znaczy mają obowiązek, ale nikt tego obowiązku nie sprawdza.

    > tu sie calkowicie zgadzam. Marza mi sie dlugie trasy w dowolnym
    > kierunku na tanim paliwie, z tanimi noclegami, bez suszarek w krzakach
    > "dbajacych" o moje bezpieczenstwo,

    a ja się nie zgadzam. policji w takim kształcie, nienawidzę. oni mają
    dbać o moje bezpieczeństwo i owszem, bo za to im płacę. ale w krzakach
    siedząc, tego nie robią.

    > bez ubezpieczenia "dbajacego" o moj
    > czy czyjs majatek...

    nie kolego, Twój ubezpieczyciel dba o mój majątek. ciągle mowa o OC.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 76. Data: 2009-09-01 13:43:10
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "Leszek Karlik"

> [...]
    > Niwą
    > bez OC (bo po co mu ubezpieczenie, i tak nie ma żadnej kasy, oficjalnie
    > jest bezrobotny i nie ma żadnej forsy) to nadal będziesz przez zaciśnięte
    > zęby wychwalać pod niebiosa leseferystyczny kapitalizm, bo bez tych
    > morderczych składek na OC zarobisz w ciągu miesiąca-dwóch na nowy
    > motocykl?
    >
    > Bo od Zdziśka to żadnej kasy nie wyciągniesz, a z tego, że wrzucą go do
    > więzienia dla dłużników gdzie będą bić go trzciną po piętach można
    > wyciągnąć
    > jedynie mściwą satysfakcję, a nie nowy motocykl.

    Rzut oka na historie podpowiada co sie z takimi robilo: sprzedawalo sie ich
    w niewole za dlugi. (np Cesarstwo Rzymskie)
    Jest to lepsze rozwiazanie niz wiezienie. Ale dzisiaj niewolnictwo jest be,
    fuj, niehumanitarne, "Ludzkosc odrzucila niewolnictwo wieki temu". Tylko
    ludzie nie chca zrozumiec ze zawsze bedzie te 10 - 15% populacji ktora nie
    powinna moc decydowac o sobie, bo nie jest w stanie. Do nich nalezy pan
    Zdzisiek, ktory jedzie pijany 20-letnia Ładą Niwą.

    --
    Michal
    FJS600, Szkocja.

  • 77. Data: 2009-09-01 13:45:40
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Jasio pisze:
    > Użytkownik "fv" napisał w wiadomości news:h7j3cf$djr$1@inews.gazeta.pl...
    > [różne tam rzeczy - ciach]
    >
    > Yyy, to jak ktoś się ubezpiecza OC, a jego poszkodowana w wypadku ofiara
    > będzie korzystała z państwowego szpitala, to on się zgłosi po zwrot
    > kosztów z OC, ten szpital?

    a czemu nie? TU jest prywatne, niech se szpital odbije. jak rozliczasz
    szkodę z OC sprawcy i leczysz się prywatnie, to przedstawiasz rachunki i
    mają psi obowiązek Ci za to zwrócić. nie wiedziałeś?
    za skasowaną latarnię, rozbite ogrodzenie sąsiada, uszkodzone znaki
    drogowe, sprzątanie po akcji ratunkowej. za to wszystko płaci OC sprawcy
    wypadku/kolizji.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 78. Data: 2009-09-01 13:54:03
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 01 Sep 2009 15:43:10 +0200, michal <michalkupczyk7@@gmail..com>
    wrote:

    [...]

    > Rzut oka na historie podpowiada co sie z takimi robilo: sprzedawalo sie
    > ich w niewole za dlugi. (np Cesarstwo Rzymskie)

    Obawiam się, że za Zdziśka to możnaby dostać najwyżej na kolejną używaną
    Ładę Nivę, a nie na jakiś porządny motocykl.

    > Jest to lepsze rozwiazanie niz wiezienie. Ale dzisiaj niewolnictwo jest
    > be, fuj, niehumanitarne, "Ludzkosc odrzucila niewolnictwo wieki temu".

    Niewolnictwo jest przede wszystkim ekonomicznie zupełnie nieopłacalne.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 79. Data: 2009-09-01 13:54:20
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Marcin Gardeła pisze:

    > "zagrabione", ROTFL, myślałeś o wstąpieniu do PiS?
    > Płacąc za ubezpieczenie kupujesz sobie spokój, nie rozumiesz tego?
    > Wolisz sam płacić swoje zobowiązania z tytułu wypadków? Chcesz odkupować
    > ludziom samochody, sponsorować rehabilitacje? Stać cię na to w tym
    > momencie? Albo stać cię będzie jak zaczniesz budowę domu, weźmiesz
    > kredyt na 35 lat, żona zajdzie w ciąże a ty pukniesz jakieś nowe auto?
    > Zdajesz sobie sprawę z tego co głosisz?

    A jak nie puknie nowego auta?
    Pieprzone socjalistyczne co będzie, jak będzie.
    A jak mu cegła na głowę spadnie? To co? Ma nosić gumowy kask przez całe
    życie?
    A gdyby tu było przedszkole w przyszłości.....

  • 80. Data: 2009-09-01 13:54:35
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" napisał w wiadomości

    > Sie nie zagalopowal - ze 2 lata temu (a w kazdym razie chyba jeszcze
    > za poprzedniej wadzy) byl taki pomysl, by ubezpieczyciele placili
    > szpitalom za opieke nad ofiarami wypadkow. Stad tez bylo glosno o
    > drastycznej podwyzce skladek na OC.
    > Jak to sie skonczylo? Nie wiem, nie pamietam...

    Jeżeli drastycznie podwyższono składki, jak twierdzisz, to logiczne by
    było, by NFZ faktycznie się upomniał.

    --
    Jasio
    vx etz