  • 131. Data: 2009-09-03 16:55:26
    Temat: Re: nie ma cwaniaka nad Polaka czyli prasa o wyłudzaniu odszkodowań
    Od: Refael72 <r...@m...ru>

    On 1 Wrz, 12:49, "Jasio" <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Tmk" napisałwwiadomościnews:h7isss$26e7$1@news2.ipartners
    .pl...

    > Rozumiem, że najchętniej stawałbyś z otwartą przyłbicą i uchylonym
    > portfelem wobec każdej malutkiej stłuczki, która może Cię kosztować
    > 10x tyle co roczneOC, taaak?
    > Rozwiń, proszę, co miałeś na myśli.
    >
    > --
    > Jasio
    > vx etz
    > Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    > FAQ:http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motoc
    ykloweFAQ&v=qvj

    Przeczytaj powyższe zdanie jeszcze raz ale tym razem powoli, z użyciem
    słownika języka polskiego próbując ZROZUMIEĆ to, co napisał
    przedpiśca.
    Czy jest tam słóweczko o ZAKAZIE kupowania OC? Nie, nie ma. Przedpiśca
    napisał tylko o ZMUSZANIU. Brak PRZYMUSU ubezpieczania to nie ZAKAZ
    ubezpieczania. Kto chce się ubezpieczy, kto woli ryzykować, że go
    zlicytują to się nie ubezpieczy. A dodatkowo będzie ostrożniejszy.
    --
    pozdrawiam
    Refael

  • 132. Data: 2009-09-03 17:07:54
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Refael72 pisze:

> [...]
    > napisał tylko o ZMUSZANIU. Brak PRZYMUSU ubezpieczania to nie ZAKAZ
    > ubezpieczania. Kto chce się ubezpieczy, kto woli ryzykować, że go

    a kredytów ludzie nie spłacaja i sie nie boja ze ich sie zlicytuje.
    Wielu nie ma nic do zlicytowania.

    > A dodatkowo będzie ostrożniejszy.

    bedzie miał wszystko w dupie (moge jezdzic po pijaku bo prawka i tak nie
    mam)
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 133. Data: 2009-09-03 17:10:24
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Refael72 pisze:

> [...]
    > ubezpieczania. Kto chce się ubezpieczy, kto woli ryzykować, że go
    > zlicytują to się nie ubezpieczy. A dodatkowo będzie ostrożniejszy.

    e, kto nie chce się ubezpieczyć, może zrobić to i teraz. jak będzie miał
    szczęście, to go nie złapią, ale jak będzie miał szczęście do
    niezłapania, a nie będzie miał szczęścia do stłuczki, to fakt, że OC
    jest obowiązkowe, chroni poszkodowanego. ja pierdole co się stanie ze
    sprawcą, czy go zlicytują czy zamkną, czy pójdzie do kamieniołomu. i
    wtady i teraz to jest to samo, tylko teraz zapłaci jeszcze mandat za
    niemanie OC.
    fundusz gwarancyjny składa się z naszych składek. jak będzie ich mniej,
    będzie marny lub nie będzie go w ogóle. wtedy nie dość, że będę chciał
    ubezpieczyć się od OC, to jeszcze będe musiał się doubezpieczyć w
    przypadku niemania OC przez sprawcę (nie mylić z AC). to ja sobie
    myślę... że nie dość, że mam spokój wiedząc, że OC jest obowiązkowe, to
    jeszcze mam więcej kasy w portfelu, bo OC teraz mam tańsze, niż w
    przypadku nieobowiązkowego OC, które tak strasznie propagujecie, a które
    będąc nieobowiązkowe i mniej używane, będzie droższe z racji ilości
    składek. proste.

    --
    gildor
    wdowiec... motocyklowo

  • 134. Data: 2009-09-03 18:20:32
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "gildor" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przypadku nieobowiązkowego OC, które tak strasznie propagujecie, a które
    > będąc nieobowiązkowe i mniej używane, będzie droższe z racji ilości

    Takie male zejscie z tematu;)
    Ogolnie to sie z Toba (i wszystkimi, ktorzy mowia, ze OC powinno byc
    obowiazkowe) zgadzam, ale moja drobna modyfikacja to zniesienie koniecznosci
    ciaglosci ubezpieczenia (i placenia odsetek za zwlekaniem z zaplaceniem).

    Bo po co mam placic, jak wyjebalo mi silnik i przez 3 miesiace i tak nie
    bede jezdzil. Albo wiem, ze w zimie nie jezdze - po co mi ubezpieczenie na
    caly rok?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 135. Data: 2009-09-03 18:32:12
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Ivam pisze:

    > Bo po co mam placic, jak wyjebalo mi silnik i przez 3 miesiace i tak nie
    > bede jezdzil. Albo wiem, ze w zimie nie jezdze - po co mi ubezpieczenie
    > na caly rok?

    poniewaz u nas mylnie sie przyjmuje ze OC jest potrzebne gdy pojazd jest
    w ruchu. A OC jest również potrzebne gdy np pojazd stoczy sie z parkingu
    i narobi szkód albo np zapali sie i od niego spłoną inne pojazdy. Nie
    jezdzi a szkoda jest.

  • 136. Data: 2009-09-03 18:36:44
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Arni" <a...@N...spam> wrote in message news:h7p23b$q4v$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > narobi szkód albo np zapali sie i od niego spłoną inne pojazdy. Nie jezdzi

    W sumie jakas racja jest, ale co jezeli nie zaplacilem? Wtedy i tak
    fundusz+sad z ubezpieczalnia?

    A jesli nie zaplacilem, a auto stalo grzecznie w moim garazu, to czemu
    powinienem placic wstecz?

    Jeszcze jedno mi sie nasunelo... a jesliby tak moje auto/moto stojac w
    garazu zaczelo sie palic i zniszczyloby mi dom, to ubezpieczalnia pokryje
    moje szkody z mojego OC?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 137. Data: 2009-09-03 18:39:58
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Ivam" <f...@-...fm> wrote in message
    > Jeszcze jedno mi sie nasunelo... a jesliby tak moje auto/moto stojac w
    > garazu zaczelo sie palic i zniszczyloby mi dom

    Albo nie dom, tylko inny samochod (tez moj), albo jeszcze dodatkowo motocykl
    i ze 2 rowery... i moze jeszcze jakies elektronarzedzia;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 138. Data: 2009-09-03 18:46:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Sep 2009 20:32:12 +0200, osobnik zwany Arni
    wystukał:

> [...]
    > w ruchu. A OC jest również potrzebne gdy np pojazd stoczy sie z parkingu
    > i narobi szkód albo np zapali sie i od niego spłoną inne pojazdy. Nie

    no zobacz jacy ci germańcy głupi. A u nich się da nawet czasowo
    wyrejestrować. I znam takich co kabrio czy motocykle wyrejestrowują na
    zimę i nie płacą OC.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 139. Data: 2009-09-03 18:49:59
    Od: Arni <a...@N...spam>

    masti pisze:

    > no zobacz jacy ci germańcy głupi. A u nich się da nawet czasowo
    > wyrejestrować. I znam takich co kabrio czy motocykle wyrejestrowują na
    > zimę i nie płacą OC.

    1. nie powiedziałem ze system niemiecki jest głupi
    2. pojazd niezarejestrowany (wyrejestrowany czasowo) staje sie po prostu
    ruchomością. My rozmawiamy o placeniu OC za pojazdy zarejestrowane czyli
    teoretycznie zdolne do jazdy w kazdej chwili.

  • 140. Data: 2009-09-03 19:12:20
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Ivam pisze:
> [...]
    >
    > Bo po co mam placic, jak wyjebalo mi silnik i przez 3 miesiace i tak nie
    > bede jezdzil. Albo wiem, ze w zimie nie jezdze - po co mi ubezpieczenie

    mi sie forma tez nie podoba. bardziej podoba mi się forma w UK, gdzie OC
    placi sie na osobę, nie na pojazd. tylko tam jest drogo. dużo drogo :) a
    ja wole tanio

    --
    - gildor
    9'99