    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie kabluj
    Date: Fri, 2 Aug 2024 18:26:17 +0200

    On Thu, 1 Aug 2024 15:25:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie mam pojęcia. Na paragonie była jakaś osoba. Raz w życiu tam byłem.
    > Później po prostu zawsze zwracałem na to uwagę z czystej złośliwości, by
    > nie dać się oszukać.

    To co pisałeś w Rozewiu, to inna bajka - gmina jak widać o turystów
    zadbała, a tylko jakiś cwaniaczek zarabia na niewiedzy.
    Nie ma zakazu, może być nawet samym wójtem.

    Miałem na myśli inną sytuację - wszędzie ustawili zakazy,
    a paru miejscowych akurat ma duĹźe place :-)

    > Czasem moĹźna i ma to sens. A czasem nie.

    Zawsze można ładnie uzasadnić :-)

    > Bo zarabia na tym, że turyści przyjeżdżają. Turyści płacą
    > przedsiębiorcom. Przedsiębiorcy płacą podatki. Ja od wielu lat nie

    A gmina ma koszty - chocby te parkingi :-)

    > jeżdżę nad polskie morze, bo mnie wkurza łupienie.

    Morze zimne, więc po co jeździć :-)

    Fakt, ze sezon ma ze 3 miesiące i trzeba na resztę zarobić, ale to
    wk*.

    > Na Dolnym Śląsku byłem raz - z tego samego powodu.

    A gdzie i co konkretnie? Bo u nas z tym łupieniem, to różnie bywa.

    > Pojedź sobie na Słowację. Zobaczysz,
    > jak to można fajno zorganizować.

    A jak? Pod Tatrami parkingi były płatne, coś się zmieniło?
    Wyciągi nie tanie, gorące baseny nie tanie, itp ..

    Teraz cos mówią o dziennej winietce na autostrady, to objaw łupienia,
    czy na odwrót - zmniejszenia łupienia ? :-)

    > Albo Węgry. Chorwaci zaczęli łupić
    > turystów, to moi znajomi jeżdżą do Czarnogóry i Albanii.

    Też się nauczą :-)

    W sumie naturalna kolej rzeczy. Jest poszukiwany produkt - cena
    rośnie.

    A tu w dodatku mamy wzrosty cen, i niektóre koszty i dla nich wzrosły.

    > Nawet, jak są drogi asfaltowe?

    Tak.
    Wyjątkiem jest "dojazd do obiektu" ... jak jest asfaltowa droga, to
    pewnie i jest jakis obiekt.

    Albo ... droga jest drogą, pobocze jest w lesie :-)

    Mowie jednak o takim parkowaniu własnie przy publicznej drodze.
    Wjedzie ktos do tego lasu na 5, 10, 15 metrĂłw ... a mandat 500zl, albo
    i 1000 czy 5 tys.

    J.