  • 180. Data: 2018-01-07 20:24:47
    Temat: Re: nie
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Ok, a teraz chciałbym Twój poznać. O niego właśnie pytam. Jeszcze raz:
    > jak zachowujesz się kierowców wyprzedzających Cię pasem rozdzielającym?
    > Czy należy ustąpić im pierwszeństwa?

    Należy tak jeździć, aby unikać kolizji której da się uniknąć.

    > Tak na marginesie: zwróć uwagę na ślady opon na tym pasie. Nierzadko
    > widuję jak ktoś na niego zjeżdża i gaz do dechy - wyprzedza jadąc
    > pomiędzy pasami ruchu wyprzedzając tych z lewej jak i z prawej.

    I jak bardzo Cię to denerwuje?

  • 182. Data: 2018-01-07 20:25:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 19:28, Pszemol pisze:
    > Nie powiedziałem że ma pierwszeństwo.

    To w końcu ma czy nie ma pierwszeństwa? :)

    > Powiedziałem że ustąpił już komu trzeba było ustąpić i już zaczął manewr
    > gdy czerwony również postanowił zmienić pas,

    Ale zielony nikomu nie ustąpił, bo nie miał komu ustąpić :)

  • 183. Data: 2018-01-07 20:28:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-07 o 00:02, Pszemol pisze:

    > Czy pierwszeństwo dla tego z prawej strony mówi Ci coś?
    > Zastanów się, co to znaczy że ruch jest prawostronny...

    Coś mi się tam kołacze po łbie, tylko dopóki nie jest jednoznacznie
    jasna sytuacja gdzie się kończy to skrzyżowanie, to tak średnio
    rozwiązuje to sprawę.

  • 184. Data: 2018-01-07 20:37:02
    Temat: Re: nie. polączenie dróg.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-07 o 19:53, Marek S pisze:

    > 1. Masz znak A7 - to jest początek i jednocześnie przyjmujesz do
    > wiadomości, że zaraz będzie koniec. Nie należy wahać się z używaniem mózgu.

    Nie tak szybko, misiu. W przypadku zaśnieżenia może się diametralnie
    zmienić obszar skrzyżowania bo nie widać pobocza i linii na drodze. No i
    teraz najważniejsze, czy wielkość tego obszaru może być uzależniony od
    warunków pogodowych?

    > 2. Zauważasz, że w pewnym momencie zaczynasz jechać równolegle do
    > głównej drogi. To jest właśnie koniec skrzyżowania.

    Jedziesz równolegle pod warunkiem, że wiesz że możesz tak jechać, jak
    śnieg wszystko zasypie to nie widać czy jest jakiś pas czy nie.

  • 185. Data: 2018-01-07 20:40:16
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-07 o 20:05, Marek S pisze:

    > Nie znam prawa ale chyba nie ma takiego obowiązku. Skoro o prawie mowa
    > to zerknij sobie na Gazetę Prawną - oni tam na nim znają się lepiej niż
    > my. Wylosowałem sobie jakiś artykuł - zero podpisów. Jedynie przytaczają
    > źródło ... jako własne.

    Anonimowy artykuł i przywołani anonimowi szpece od ruchu drogowego, to
    taka trochę lipa.

  • 186. Data: 2018-01-07 20:40:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:38, Shrek pisze:

    > Bez jaj.

    Jeśli chcesz to odszukam w wolnej chwili :-) Warto to zobaczyć.

    Zerkam sobie regularnie na kanały "stop chamstwu na drodze" oraz
    "polskie drogi". W którymś z niedawnych odcinków to widziałem.

    Tu masz inny przypadek, raczej bezmyślności bo na 4 ostatnich odcinkach
    w/w nie znalazłem więc odpadłem:
    https://www.youtube.com/watch?v=jZwyZavC5_8

    > Zapraszamy na szkolenia;)

    Już widzę prące tłumy :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 187. Data: 2018-01-07 20:45:04
    Temat: Re: nie. NA WSZYSTKICH pasach ruchu.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message

    > I gdzie zauważyłeś sprzeczność tego z tym co ja napisałem?
    > Ja tylko zauważyłem, że znak A-6d był umieszczony na
    > trawniku pomiędzy drogami, a więc dotyczył tylko tej
    > drogi, dla której był po prawej stronie. Rozumiesz teraz?

    Nawet nie potrafisz zrozumiec tego co sam napisales
    i jest to zacytowane.

  • 188. Data: 2018-01-07 20:50:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > To w końcu ma czy nie ma pierwszeństwa? :)

    W pewnej chwili nie ma, w innej już ma... samo życie.

    > Ale zielony nikomu nie ustąpił, bo nie miał komu ustąpić :)

    Ustąpił wszystkim, którym miał ustąpić - nawet jeśli nie było tam nikogo.

    Zauważ, że czerwony pojawił się na prawym pasie już PO fakcie sprawdzenia
    skrzyżowania przez zielonego, ustąpienia wszystkim którym miał ustąpić (w
    tym konkretnym przypadku: nikomu) i rozpoczęciu procesu wjazdu na
    skrzyżowanie. I w tym momencie już należy rozpatrywać inne przepisy, te
    które rozstrzygają spotkanie się dwu aut na tym samym pasie: kodeks
    nakazuje temu kto wjeżdża z lewej strony ustąpienie osobie wjeżdżającej na
    pas z prawej strony.

  • 189. Data: 2018-01-07 20:50:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Coś mi się tam kołacze po łbie, tylko dopóki nie jest jednoznacznie
    > jasna sytuacja gdzie się kończy to skrzyżowanie, to tak średnio
    > rozwiązuje to sprawę.

    Przy rozpatrywaniu wjazdu dwu aut na ten sam pas Kodeks wyraźnie definiuje
    które auto ma kontynuować a które ma się wycofać.

  • 190. Data: 2018-01-07 21:18:39
    Temat: Re: nie. połączenie dróg.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Gdzie w kodeksie masz cokolwiek o równoległości napisane?

    Równoleglość jest dla lepszego zobrazowania, aby było łatwiej
    zrozumieć.
    Pisałem już wiele razy gdzie kończy się połączenie dróg.